Triumph Daytona 675-tråden!

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Helvete vad det suger i plånboken och i hjärtat:död nu fick man försäkringsbrevet från Folksam(skam)...17.090 halvförs/helår/icke avstbar, tidigare Folksam runt 9.400 halv/helårsförsäkring killen på försäkringsbolaget var tvungen ringa och dubbelkolla så det stämde med ökningen och tydligen så stämde det att dom hade ökat priset såpass mycket men han blev förvånad själv då det ej va vanligt att dom ökade såpass mkt i ett svep där.Men det är åt helvete nu får man leta efter alternativ om ngn har något förslag skriv gärna..:(
Har kollat med IF och deras billigaste för mig låg på 20.000 med Triumph Märkesförsäkring inlagd och utan den med avställningsbar om man räknar på att man kör runt 7 månader (räknar lågt) så hamna jag på runt 24.000 så jag mår f illa nu...:död
Vilket bolag har ni försäkrat era i? Jag får väl ringa runt nu men just nu känns det fan åt h vete
jaja är det kul får man väl hosta upp men det känns ändå j lgt dåligt just nu :3freak :död
 
Last edited:

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Fyfan, själv fick jag uppgift på 14.500:- för märkesförsökring, hel/helår.. kanske för jag bor på landet?
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Helvete vad det suger i plånboken och i hjärtat:död nu fick man försäkringsbrevet från Folksam(skam)...17.090 halvförs/helår/icke avstbar, tidigare Folksam runt 9.400 halv/helårsförsäkring killen på försäkringsbolaget var tvungen ringa och dubbelkolla så det stämde med ökningen och tydligen så stämde det att dom hade ökat priset såpass mycket men han blev förvånad själv då det ej va vanligt att dom ökade såpass mkt i ett svep där.Men det är åt helvete nu får man leta efter alternativ om ngn har något förslag skriv gärna..:(
Har kollat med IF och deras billigaste för mig låg på 20.000 med Triumph Märkesförsäkring inlagd och utan den med avställningsbar om man räknar på att man kör runt 7 månader (räknar lågt) så hamna jag på runt 24.000 så jag mår f illa nu...:död
Vilket bolag har ni försäkrat era i? Jag får väl ringa runt nu men just nu känns det fan åt h vete
jaja är det kul får man väl hosta upp men det känns ändå j lgt dåligt just nu :3freak :död

Hur gammal är du? Jag nytecknade på IF med en D675 modell 10, 39 år boendes i sthlm. 1050/månad Hel/hel ej avställningsbar
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
ja man ska bo på landet..bättre luft bättre försäkring..bättre det mesta..fy fan vad illa jag mår nu..:död blir att ta på sig tänkarmössan innan paniken över höjningen åsamkar mig en smärra panikattack..får ta o ringa runt lite nu..tack för svaret...som sagt man ska bo på landet..o d gör inte jag (än) :död
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Gränsen går vid 35 så du har åldern på din sida jag är 31 så änsålänge har en ev sänkning åldersmässigt i premien ej slagits in, jag bor visserligen inte i Stockholm city utan i Göteborg centrum/centralt Vasa, så det är nog inte mkt bättre rent försäkringsmässigt antagligen det sämsta..men just åldern spelar ju in här..ibland är det bra o vara äldre.. grattis till en bra försäkring jag ska se om jag kan ringa runt och hitta ngt nu jag har ej gett upp iallfall köra mc vill man och då får det väl kosta trots en :död genom huvet men känns det gör det :( :död jaja det ordnar väl sig men fick sig en obehaglig överraskning då posten damp ner :D :död
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Det är inte så att försäkringsbolaget kollade på R modellen?
Den är ju i allafall hos if betydligt dyrare...
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
mm, R:en e ju snuskigt mycket dyrare och dessuton 25.000:- i självrisk. allt för lite kolfiber, öhlinare och brembos :)

Landes is the shit! men de jag tar igen på försäkring lägger jag på taxiresor till krogen ;)......
Ringde Gjensidige för att kolla... hon fnittrade lite i luren innan hon kläckte ur sig den netta summan på 74.000:-

Får nog bli IF iaf, fyller 26 så man e ju på rätt sida de sträcket iallafall.. sen finns det säkert någon snäll kompis som vill köpa den i september :)
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Landar själv på 13.871 kr hel/hel märkesförsäkring IF.
Blir till att köpa tillbaka hojen av frugan ikväll så man snart kan köra igen.
BTW gäller min premie för 37 åring i Göteborg.

//Andreas
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
:D ja jag trodde med det men nej tyvärr det var exakt den hoj jag har och inte R modellen..men det ordnar sig på något sätt att inte köra mc är inget alternativ det hade förstört hela sommaren och våren och jag hade gått runt förbannad i 6 månader ne d blir att ringa runt lite t olika försäkringsbolag o hoppas på det bästa. :D
 

evil sibling

Calcatea Bellator
Gick med
7 May 2007
Ort
Strawtown
Hoj
R R R [Triple R]
på tal om försäkringar så måste jag tipsa om Svedea.

Min Street triple blev 600kr billigare än IF märkes, och då får jag dessutom köra bana med full försäkring (så länge jag inte tävlar eller kör under tävlingsliknande former, dvs tidtagning)

Bra hemsida oxå www.svedea.se bara att knappa in personnummer och regnr så får man prisuppgift direkt.
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Tack för tipset!
Svedea har bara trafikförsäkring på sporthojar enl telefonsamtal med kundtjänst. Trafikförsäkringen skulle springa lös på 24500:- för mig. 10.000:- dyrare än hel/hel på If.

Om man skulle ta och 25kw regga kanske........ fick pris hel/hel - avställningsbar för 5500:- :tummenupp
men kan kanske bli jobbit när olyckan är framme :fakta
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
på tal om försäkringar så måste jag tipsa om Svedea.

Min Street triple blev 600kr billigare än IF märkes, och då får jag dessutom köra bana med full försäkring (så länge jag inte tävlar eller kör under tävlingsliknande former, dvs tidtagning)

Bra hemsida oxå www.svedea.se bara att knappa in personnummer och regnr så får man prisuppgift direkt.
Medveten om att du postar om Street Triple i Daytona tråden?
Svedea är svindyra så fort du har kåpor på hojen! Kolla Daniel_k3's inlägg så får man en hint.
Tydligen farligt med kåpor... Dock fattar inte jag vad det farliga med kåpor är.

För övrigt är ju Street Triplen en djävligt nice hoj. Lite sugen på storebrodern Speed Triplen men det bli ju samma premie som för en daytona så det blir sport så länge kroppen pallar det. :squid

Mvh
Andreas
 

evil sibling

Calcatea Bellator
Gick med
7 May 2007
Ort
Strawtown
Hoj
R R R [Triple R]
Medveten om att du postar om Street Triple i Daytona tråden?
Svedea är svindyra så fort du har kåpor på hojen! Kolla Daniel_k3's inlägg så får man en hint.
Tydligen farligt med kåpor... Dock fattar inte jag vad det farliga med kåpor är.

För övrigt är ju Street Triplen en djävligt nice hoj. Lite sugen på storebrodern Speed Triplen men det bli ju samma premie som för en daytona så det blir sport så länge kroppen pallar det. :squid

Mvh
Andreas

är det SANT!? 24k för bara trafik verkar ju helgalet...:va
Kan nog va så att kåpor e farligt då...

och ja, jag har (oftast) koll på vilken tråd jag postar i... kollar lite här med eftersom vi alla kör 675or. Fast ni har ju livsfarliga kåpor då...
tecknade precis ny försäkring på min triple R -09, 4100 hel/hel...

men have no fear, jag har lösningen!
1. Köp en street triple R (R är viktigt, riktiga bromsar och fjädrar)
2. Köp clipons
3. Köp kåpset
4. Bygg ihop
5. strunta i dom förlorade hästarna på toppvarv och njut av vridet i mitten istället och skratta hela vägen till banken :tummenupp
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Tanken har slagit mig, men när olyckan är framme lär man ju inte få betalt för jobbet man har lagt ner ändå...
Det är faktiskt ganska sjukt att lite plast ska göra den skillnaden, men sjukast är ju ändå Daytona R:en som hamnar i en annan klass, tekniskt sett borde street R:en hamna i samma klass som daytonan då (nästan).

Tror fortfarande min idé om 25kw reg är enklare ;)
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
är det SANT!? 24k för bara trafik verkar ju helgalet...:va
Kan nog va så att kåpor e farligt då...

och ja, jag har (oftast) koll på vilken tråd jag postar i... kollar lite här med eftersom vi alla kör 675or. Fast ni har ju livsfarliga kåpor då...
tecknade precis ny försäkring på min triple R -09, 4100 hel/hel...

men have no fear, jag har lösningen!
1. Köp en street triple R (R är viktigt, riktiga bromsar och fjädrar)
2. Köp clipons
3. Köp kåpset
4. Bygg ihop
5. strunta i dom förlorade hästarna på toppvarv och njut av vridet i mitten istället och skratta hela vägen till banken :tummenupp

Ja du vet vi med Daytonor är livsfarliga.
Ser att du bor i Halmstad. Ska vi ta en sväng i sommar? Är ju från staden från början så man hamnar där lite då och då...

//Andreas
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Fick samma sura jävla besked när jag skulle försäkra min hoj igen, från ca 15 000:- förrförra året hel/hel hos IF, till 18 000:- förra året hel/hel hos IF, till drygt 20 000:- hel/hel detta året hos IF. Runt 5000:- ökning på två år om man bor i någon större ort. Street Triple börjar mer och mer kännas som det klokare alternativet, dock inte det snyggare.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top