Triumph Daytona 675-tråden!

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Folksam suger. på alla sätt vis.Sämsta försäkringsbolaget man kan ha att göra med.Kass kundservice långa kötider och dåliga handläggare.Har haft flertalet saker försäkrade hos Folksam och med undantag för 1 person på det bolaget har det varit rakt igenom skit.Handläggare som tappat bort handlingar man skickat in eller som "glömt" ringa tillbaka precis allt har vart totalt skit med Folksam.Jag kommer aldrig aldrig anlita dom igen för något jag har. Har haft IF innan och dom var mkt bra tills märkesförsäkringen stack iväg men IF.S handläggare och kundservice har i jämförelse med Folksam vart bra, Folksam är jag mkt mkt besviken på.Dessutom har dom höjt premierna sjukt mkt i år för 675.an iallfall för mig. Hade jag kunnat hade jag spolat ner hela j folksam i toaletten. Nöjde mig med att byta bolag och är supernöjd med det jag har nu. Hade inte rekommenderat Folksam till någon.

Hade Folksam på min Buell och kan inte säga att jag upplevt det du beskriver.
Var helt klart nöjd med deras bemötande även när jag hade blivit påkörd.
Kanske annorlunda om man orsakar olyckan själv?
Jag kommer köra Folksam på min hoj då de är billigare än IF's märkesförsäkring och har billigare självrisk vid stöld och samma självrisk på övriga fall.
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Hej alla,
Jag införskaffade en ny D675 i höstas. Härlig maskin :banana
Men jag verkar ha problem med batteriet. Eller laddningsgeneratorn. Kort historia,
hösten funkar fin fint. Vinterförvarning. Batteriet inomhus. Laddar upp det inför uppstart.
Torrgasar nu i mars lite i garaget. Funkar fin fint.
Ska starta upp hojen i förra veckan igen, död... läser till mig att det kan vara batteriet. Laddar batteriet.
Hojen startar och allt är godis igen! Tog en runda i torsdags. Fortfarande godis. Idag skulle jag köra med RR gänget. Sten död! Instrumenteringen går igång och det klassiska klicket. Men ingen gnista.

Nu står batteriet på laddning, igen. Vad tror ni? Är det en garantipryl? Drar den tjuvström någonstans?

mvh

frustrerad fisk
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Hej alla,
Jag införskaffade en ny D675 i höstas. Härlig maskin :banana
Men jag verkar ha problem med batteriet. Eller laddningsgeneratorn. Kort historia,
hösten funkar fin fint. Vinterförvarning. Batteriet inomhus. Laddar upp det inför uppstart.
Torrgasar nu i mars lite i garaget. Funkar fin fint.
Ska starta upp hojen i förra veckan igen, död... läser till mig att det kan vara batteriet. Laddar batteriet.
Hojen startar och allt är godis igen! Tog en runda i torsdags. Fortfarande godis. Idag skulle jag köra med RR gänget. Sten död! Instrumenteringen går igång och det klassiska klicket. Men ingen gnista.

Nu står batteriet på laddning, igen. Vad tror ni? Är det en garantipryl? Drar den tjuvström någonstans?

mvh

frustrerad fisk

Årsmodell? Är batteriet bytt tidigare? Vad har du för spänning över batteripolerna när hojen går?
Läs för övrigt i tråden, roffe_s skrev ett utmärkt och synnerligen exakt inlägg om det för x antal sidor sedan.
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Ska se om jag hittar roffes inlägg.
Är förövrigt en model -10, uttagen 11.
90 mil på mätaren och nej batteriet är original fortfarande.( batteriet kickades igång vid leverans).
Har ingen mätare :(
 

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
hoppas någon kan hjälpa mig med mitt problem.
Min triumph daytona 675 -06 vill inte starta. Den klickar bara.
jag har provat annat batteri, kollat felkoder och raderat den som fanns, det var exup spjället. Dödar knappen kollad. stödet uppe och nere, ta bort batteriet och bara köra med booststarter, testat ett annar startrelä, kollat säkringarna, provat att springa igång den o det funka inte. Någon som har några förslag på vad det kan vara? all hjälp uppskattas!
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Ska se om jag hittar roffes inlägg.
Är förövrigt en model -10, uttagen 11.
90 mil på mätaren och nej batteriet är original fortfarande.( batteriet kickades igång vid leverans).
Har ingen mätare :(

Hittar faktiskt inte inlägget heller även om jag vet att han gjort det. Kolla här istället. Mer info än du vill ha, men å andra sidan är det ju ett garantijobb oavsett med en så ny hoj, så den borde du lämna in istället.

Skaffa en billig multimeter...alltid bra att ha.

Lycka till.
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
hoppas någon kan hjälpa mig med mitt problem.
Min triumph daytona 675 -06 vill inte starta. Den klickar bara.
jag har provat annat batteri, kollat felkoder och raderat den som fanns, det var exup spjället. Dödar knappen kollad. stödet uppe och nere, ta bort batteriet och bara köra med booststarter, testat ett annar startrelä, kollat säkringarna, provat att springa igång den o det funka inte. Någon som har några förslag på vad det kan vara? all hjälp uppskattas!

Mätt på båda batterierna? även under startförsöket? resultat?
 

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
har Tyvärr intd haft tillgång till multimeter. Men vi har även haft startkablar kopplad till batteriena, funka inte det heller.
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Hoppas att det tillfälliga laddningen av batteriet funkar. Har bokat tid hos TC i Landskrona på torsdag, ringer på måndag och snackar med dom om dom kan titta på det.
Imorgon - införskaffning av multimeter :)

f
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Går det på nåt sätt att transportera prylar under passagerarsadeln eller på annan plats på hojen? Har knappt haft tid att undersöka den ...
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Går det på nåt sätt att transportera prylar under passagerarsadeln eller på annan plats på hojen? Har knappt haft tid att undersöka den ...


:hihi Ja, om det inte är större än ett mycket litet äpple. Inte ens mitt skivbromslås får plats.
Under förarsadeln då alltså. Under passagerarsadeln kan du klistra in ett kreditkort med litet god vilja...
 
Last edited:

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
har Tyvärr intd haft tillgång till multimeter. Men vi har även haft startkablar kopplad till batteriena, funka inte det heller.

Men du säger att den drar startrelät, alltså klickar, men inte mer?
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
:hihi Ja, om det inte är större än ett mycket litet äpple. Inte ens mitt skivbromslås får plats.
Under förarsadeln då alltså. Under passagerarsadeln kan du klistra in ett kreditkort med litet god vilja...

Går det att öppna under förarsadeln lätt då? Tänker typ lur och nycklarna bara så man slipper ha dem i bröstfickan när man klotar.
 

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Skärgården?
Hoj
675 Track, cbr250
Går det att öppna under förarsadeln lätt då? Tänker typ lur och nycklarna bara så man slipper ha dem i bröstfickan när man klotar.

Jag får ner 2 mobiler, korthållare och nycklar under sadeln. Men man får knöla lite för att få det att passa. Förar sadeln öppnas med nyckel :)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Går det att öppna under förarsadeln lätt då? Tänker typ lur och nycklarna bara så man slipper ha dem i bröstfickan när man klotar.
Du får nog acceptera att Daytonan är byggd för bana och att det är väl investerade pengar att köpa en "bögslunga".
Glöm att ha någonting undangömt på hojen.
Jag menar, "verktygssatsen" är en IKEA-insex och en billig skruvmejsel. :D
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Du får nog acceptera att Daytonan är byggd för bana och att det är väl investerade pengar att köpa en "bögslunga".
Glöm att ha någonting undangömt på hojen.
Jag menar, "verktygssatsen" är en IKEA-insex och en billig skruvmejsel. :D

Var och kollade slungor imorse men hittade inget jag gillade. Aldrig att jag drar på mig en midjeväska tyvärr :D
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top