Jag tog IF som hade Triumph märkesförsäkring hel för 20856 / år.
Jösses, har de höjt den så mycket sen förra året?
Har du kikat med Folksam? Tror jag låg på den summan avställningsbar hel/hel innan min försvann (jag tog dock bara halvförsäkringen)
Jag tog IF som hade Triumph märkesförsäkring hel för 20856 / år.
Med det perspektivet är ett set krashkåpor och en tank en riktigt billig investeringJag tog IF som hade Triumph märkesförsäkring hel för 20856 / år.
Min märkesförsäkring kostar 16661kr/hel/hel på mig och ändå är jag mycket yngre än gegga.... en riktig pojkvasker om man vill säga så![]()
(med risk för att ställa frågor det redan finns svar på i tråden, men hinner/orkar inte gå igenom 309 sidor)
Klurar på att nästa hoj får bli en 675'a, något speciellt man behöver veta inför köp?
Siktar på en begagnad för runt 50-70 laxar.
Facelift vid någon speciell årsmodell?
kända vanliga fel?
Försäkringen låter någorlunda trevlig på denna modellen, är det någon speciell försäkring eller är det allmänt på alla bolag?
Blir min första sporthoj, tidigare offroadare (XT600) och senast motard-nisse (KTM 640).
tips eller varningar? hehe
180 cm över havet, 75-80 kg. Sitter man som ett smäck på hojen tro?![]()
(med risk för att ställa frågor det redan finns svar på i tråden, men hinner/orkar inte gå igenom 309 sidor)
Klurar på att nästa hoj får bli en 675'a, något speciellt man behöver veta inför köp?
Siktar på en begagnad för runt 50-70 laxar.
Facelift vid någon speciell årsmodell?
kända vanliga fel?
Försäkringen låter någorlunda trevlig på denna modellen, är det någon speciell försäkring eller är det allmänt på alla bolag?
Blir min första sporthoj, tidigare offroadare (XT600) och senast motard-nisse (KTM 640).
tips eller varningar? hehe
180 cm över havet, 75-80 kg. Sitter man som ett smäck på hojen tro?![]()
(med risk för att ställa frågor det redan finns svar på i tråden, men hinner/orkar inte gå igenom 309 sidor)
Klurar på att nästa hoj får bli en 675'a, något speciellt man behöver veta inför köp?
Siktar på en begagnad för runt 50-70 laxar.
Facelift vid någon speciell årsmodell?
kända vanliga fel?
Försäkringen låter någorlunda trevlig på denna modellen, är det någon speciell försäkring eller är det allmänt på alla bolag?
Blir min första sporthoj, tidigare offroadare (XT600) och senast motard-nisse (KTM 640).
tips eller varningar? hehe
180 cm över havet, 75-80 kg. Sitter man som ett smäck på hojen tro?![]()
Har precis gjort de köp du funderar på. Dock kört streetfigher tidigare. (street triple, z750)
är 177, 80 kg. bara varit ute och myskört ett par km, men gillar den skarpt!
-09 kom facelift, med div uppdateringar.
försäkring är väl som alla skriver, är 26, bor i en håla, 14000:- Triumph märkesf - helt ok
Inte för att vara sån men...Vad jag har förstått så är det facelift -09 och många bra uppdateringar på annat. Så -09 och framåt är väl rekomenderad.
Det är du som budgeterat för lågt!Tack för infon! (inte ett enda känd fel? jädrar vilken hoj hehe)
Försäkringen är ju helt klart något över den man är van vid, men med nytt jobb och numera sambo ska man nog palla av att klämma fram det hela hehe
Maverick, nice hoj! noterat den på blocket redan och har den sparad, typiskt bara att du ska lägga dig över min tänkta budget![]()
man börjar alltid på en summa och slutar vid dubbla...![]()
Det är du som budgeterat för lågt!![]()
Det finns några kända fel och ett är laddningsregulatorn som är underdimensionerad och bränner (tro mig, jag har provat). Det verkar Triumph dock ha upptäckt och min nya regulator som kommer från en 675R (jag har själv skruvat av den från Stigefelt Motors sprillans nya hoj i butiken) har större area, större kylflänsar, värmeavledande baksida och därmed bättre kyleffekt. På modellerna fram till -08 försökte man spara vikt genom att sätta i ett för litet batteri, tror väldigt många kan vittna om att de haft problem med just dessa två detaljerna.
Skeva bromsskivor är också ett känt problem, dock åtgärdat på min. Fick nya skivor och klossar på garantin, det är mindre än 100 mil sedan, den gamla typen av skivor har guldfärgat centrum.
Du hittar inte en mer prisvärd Daytona, varken här på sporthoj eller på blocket. Inom din budget finns en -06:a med mer än dubbelt så många mil på mätaren, eller två -06r med 3000+ mil på mätaren. I övrigt är alla minst 7000 kr dyrare.
Mumma vilken fin hoj. Måste få såld på min evo eller er6 innan jag kan handla.
Sen är det väl något fel med exup spjället på de tidigare årsmodellerna tror jag?
Håller med dig om allt, det gäller att smörja avgasventilen och ha den rätt justerad, inget svårt och inget dyrt. Dessutom lyser det en varningslampa när den inte fungerar till 100% så då gäller det bara att inte få panik.Njae, inte direkt några problem med EXUP:en, mer än att visst kan den kärva, men det händer på andra hojar med. Men det är inget "vanligt" fel och ganska lätt att fixa (ta bort eller smörj upp).
Däremot finns det en del exemplar som dricker olja, medan andra inte gör det. Det är individuellt. Gäller ffa -06 tilll -08.
Träffade på ett sådant exemplar i förra veckan. Den behöver antagligen ny motor för att han inte visste om det här fenomenet och alltså inte kollade oljan varje dag efter körningarna...
Så skaffar ni Daytona 675 för första gången..kolla oljan ofta tills ni vet vilken typ just er hoj är.
Det borde vara självklart, men är inte det för alla.
Tittade f.ö. precis på försäkringen...20687 efter 2300 i rabatt
(hel/hel, avställningsbar Folksam, 42 år, villa och på landet). Ingen billig hobby.
Intresserad av en bakkåpa.
Original eller race.
Pris viktigare än skick.
Tittade f.ö. precis på försäkringen...20687 efter 2300 i rabatt
(hel/hel, avställningsbar Folksam, 42 år, villa och på landet). Ingen billig hobby.
http://www.manualedereparatie.info/download/triumph-daytona-675-2006-2007-manual-de-reparatie.html
Finns till de flesta hojar där
Folksam suger. på alla sätt vis.Sämsta försäkringsbolaget man kan ha att göra med.Kass kundservice långa kötider och dåliga handläggare.Har haft flertalet saker försäkrade hos Folksam och med undantag för 1 person på det bolaget har det varit rakt igenom skit.Handläggare som tappat bort handlingar man skickat in eller som "glömt" ringa tillbaka precis allt har vart totalt skit med Folksam.Jag kommer aldrig aldrig anlita dom igen för något jag har. Har haft IF innan och dom var mkt bra tills märkesförsäkringen stack iväg men IF.S handläggare och kundservice har i jämförelse med Folksam vart bra, Folksam är jag mkt mkt besviken på.Dessutom har dom höjt premierna sjukt mkt i år för 675.an iallfall för mig. Hade jag kunnat hade jag spolat ner hela j folksam i toaletten. Nöjde mig med att byta bolag och är supernöjd med det jag har nu. Hade inte rekommenderat Folksam till någon.
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |