Henriksson_87
Ny medlem
Det verkar ut som att jag har fått skeva bromsskivor fram, någon som har tips på vars man hittar nya skivor och belägg till bästa pris?
En fråga till er kunniga. Vet någon vad en fläkt till kylarn kostar? Eller något riktpris...hörde på en firma..icke nämd..för att inte trampa någon på foten..att den skulle kosta uppemot 3000 kr..vilket jag tyckte lät...väldigt väldigt mycket..jag kan ju ha fel..men är det någon som vet vore jag tacksam för svar :/
Att kylarn kostar är ju ingen överraskning..men att själva fläkten skulle vara så dyr..blev minst sagt..en spark i skrevet..så om ngn vet ca vad en fläkt kostar ny om det nu inte råkar vara just 3000 kr vore jag tacksam för svar
kan vara många orsaker. dåligt med kylarvätska. fel blandning mellan vatten och glycol. luft i systemet. kylarlocket inte håller rätt tryck. osv. du får felsöka lite. inte bra att köra om det kokar.
Var börjar jag felsöka?
Glycol trodde jag bara var för att det inte skulle frysa, måste jag ha det i vattnet?
Ja, den höjer kokpunkten och morverkar korrosion oxå.
50/50 ska det vara.
ok tack för svaret.jag köpte en fläkt original Triumph material igår för totalt 417 kronor och det är inkluderad frakt från England.Så de där 3000kr härhemma i Sverige från verkstan..lät ju rätt mkt...men..kanske är det så det kostar härhemma om man köper direkt..från verkstad..har ingen aning faktiskt..men prisskillnaden var ju rätt...stor isåfall :/ tack för svaret ialf
Tjena!
Ja det är en MKT bra ide skaffa skydds galler till kylaren.Det räcker med ett hårt stenskott eller flera för den delen som kan slå sönder kylarn om man har otur.Och det kostar därefter sen. Så om man vill slippa stenskott på posten. och en ev obehaglig läckande överraskning..är det bättre med ett skyddsgaller på posten.
Jag letade lite snabbt efter skyddsgaller och jag hittade skyddsgaller relativt billigt. Jag vet ej exakt vad skyddsgaller kostar i butik men skulle inte bli förvånad om dom vill ha några tusenlappar härhemma...inget förvånar mig längre.
Men gå in på Ebay. Jag hittade detta kylar skyddsgaller från Alford, Lincolnshire,England.
Här kommer ebay item number:
Item number: 360438828067
Så som jag kan se det så skulle det passa.
Men garanterar ju inget men jag tyckte det såg bra ut.Det är detta jag tänker köpa iallfall.
Håll tillgodo=)
Var börjar jag felsöka?
Glycol trodde jag bara var för att det inte skulle frysa, måste jag ha det i vattnet?
Hej, undrar ifall styrdämpare är std på 675:an.
Såg att det satt en på tjejens SE -08 idag, samt att det satt löst presic som på det här klippet.
Ska det vara så? Vill ju inte skicka iväg tösse på en farlig tur.
/Tacksam för svar/hjälp.
http://www.youtube.com/watch?v=KQWNBI9xNvU
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring