bodhisattva
Liten, ensam och rädd.
Nu hittade vi rätt bild!
Ah, coooolt! Tackar!
Nu hittade vi rätt bild!
Har klotat med min "färdigrullade lilla gris" ett antal gånger på banan, highsiders, lowsiders, sett den flyga över mig upp och ner och landa på tanken, you name it.
Det som pajjat sammanlagt förutom plast är: Styrpinnar, fotpinnar, två tankar, ett främre kåpstagg och handreglage så klart. Ram hel och fin, gaffelben raka, fälgar räta.
Och inte en skråma på avgassystmet.
Det blir det ändring på nu. Minsta lowsidern åt höger kommer kosta 20.000:- i avgassystempengar.
Låter ju onekligen som din hoj har fått stå ut med en del. Har du klarat dina styrstopp??? Jag har fått för mig att dessa lätt går av = knäckt ram???
Gathoj, styrstopp av=kasserad ram (enl. verkstad o FB).
Banhoj, styrstopp av, se på något sätt till att du inte klämmer händerna mellan styre och tanken=ok.
Intressant. Jag såg din post på vägen till jobbet så jag stannade förbi besiktningen i Rissne och frågade efter deras mest hoj-kunniga medarbetare. Det här svaret fick jag:
"Styrstopp i sig är inget krav eller kommer inte heller medföra en anmärkning om det är av. Om däremot sprickan i ramhuvudet bedöms vara av "olämplig" typ kommer detta medföra en anmärkning. Så det beror på från fall till fall."
Styrstopp typ eftermarknad låter intressant!
Vore ju surt att spräcka styrhuvudet vid en krasch...
Någon som har erfarenheter och tips?
Har sett sånna där aluminiumplattor som man skruvar i hålen för luftsnabeln. På eBay eller t675.net nånstans. Om nån orkar leta så posta gärna här. De där som greven säljer fungerar säkert men är knappast värda 550:- ink krakt.
Ja, den sitter där du beskriver och ja, den behöver bra kylning, tro mig!Har ju blivit med en 2010-års Daytona efter att ha haft en 2006a i många år. Nu undrar jag om det är laddningregulatorn som är fäst i blinkersen på insidan av kåpan på högersidan och om någon har någon smart lösning för att fästa denna när det gäller kraschkåpor, helst inte i kåpan dock? Den behöver väl bra kylning har jag förstått så att kläma in den bakom kylaren någonstans är val inte så klokt eller?
Har ju blivit med en 2010-års Daytona efter att ha haft en 2006a i många år. Nu undrar jag om det är laddningregulatorn som är fäst i blinkersen på insidan av kåpan på högersidan och om någon har någon smart lösning för att fästa denna när det gäller kraschkåpor, helst inte i kåpan dock? Den behöver väl bra kylning har jag förstått så att kläma in den bakom kylaren någonstans är val inte så klokt eller?
Funderar allvarligt på att byta ut min r6a mot en 675 från 2007. Ligger en hel del ute i vettig prisklass (50-60kkr).
Är det något speciellt man bör titta närmare på förutom det vanliga? Läste att någon skrev att växellådorna skiftar lite i kvalité, är det vanligt att de strular?
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |