Hej, undrar ifall styrdämpare är std på 675:an.
Såg att det satt en på tjejens SE -08 idag, samt att det satt löst presic som på det här klippet.
Ska det vara så? Vill ju inte skicka iväg tösse på en farlig tur.
/Tacksam för svar/hjälp.
http://www.youtube.com/watch?v=KQWNBI9xNvU
Funkar biltemas oljefilter eller bör jag köpa original?
Skulle inte rekommendera det på en sporthoj som varvar 14500rpm. Har hört storys där BT filter inte klarat oljetrycket och "exploderat". Bil - ja.
Kan föresten rekommendera (om du handlar på eBay) att köpa 5-pack K&N 204 filter. Det har en mutter fastsvettsad så man kan dra rätt moment vilket är viktigt på ett oljefilter. Finns ett förborrat hål i samma mutter om man behöver najja.
Runt 4-500:- SEK har jag för mig från England.
View attachment 363784
Smygbild på 2013 års Daytona.
Kul med en "ny" Daytona... eller är den ny...?
Inga uppgifter om motorförändringar (ännu) men förmodligen är inget att vänta där.
I det stora hela samma hoj som det varit de senaste 7 åren. Varför ändra på ett vinnande koncept?
Det man kan se, förutom det uppenbara plastarbetet, är ändrad sving, sidmonterat avgas och ny bakram.
Bromsar, gaffelben, ram och motor ser ut att vara oförändrade. Iallafall på den här bilden. Till och med oljestickan är kvar!
Tre frågor som jag ser det: 1. Förbättrar den nya svingen nåt eller inte. Den är uppenbart endast ändrad för att ge plats åt sidoblåset. 2. Kommer den något mer centraliserade massan ge ännu bättre uppträdande? 3. Motorn - samma eller förändrad?
Snygg är den iallafall - men det har den alltid varit.
Så på plussidan: lite snyggare och modernare look (mest plasten). Resten återstår att se.
På minussidan: den blir dyrare att lägga omkull på högersidan. Den där bakramen ser inte billig ut heller.
Länk
Har för mig att Bike eller någon annan mc tidning hade ett repotage om Daytona 2013 i vintras.
Minns jag rätt var det ingen större förändring på motorn.
Det stora var den sidomonterade pipan.
Tycker det tar bort en del av den smäckra designen.
//Andreas
View attachment 363784
Smygbild på 2013 års Daytona.
Kul med en "ny" Daytona... eller är den ny...?
Inga uppgifter om motorförändringar (ännu) men förmodligen är inget att vänta där.
I det stora hela samma hoj som det varit de senaste 7 åren. Varför ändra på ett vinnande koncept?
Det man kan se, förutom det uppenbara plastarbetet, är ändrad sving, sidmonterat avgas och ny bakram.
Bromsar, gaffelben, ram och motor ser ut att vara oförändrade. Iallafall på den här bilden. Till och med oljestickan är kvar!
Tre frågor som jag ser det: 1. Förbättrar den nya svingen nåt eller inte. Den är uppenbart endast ändrad för att ge plats åt sidoblåset. 2. Kommer den något mer centraliserade massan ge ännu bättre uppträdande? 3. Motorn - samma eller förändrad?
Snygg är den iallafall - men det har den alltid varit.
Så på plussidan: lite snyggare och modernare look (mest plasten). Resten återstår att se.
På minussidan: den blir dyrare att lägga omkull på högersidan. Den där bakramen ser inte billig ut heller.
Länk
Kanske en synvilla men nog är det större höjdskillnad mellan sadeln och styret än tidigare.
Varför flytta ner avgassystemet, nu ser det mer ut som en dålig efterapning av Firebladen. Det är inte ens snyggt på den
Nej, Bike har Actionpics bjudit mig på en prenumeration på, så jag har läst den hela vintern.
Så den tidningen var det garanterat inte.
Tror det är ganska färska nyheter.... tror...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |