roffe_s
nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Okey, att sänka lufttrycket är något man brukar göra för att kompensera för det ökade tryck som uppstår när däcket hettas upp. Jag räknar nog inte heller med att få ut mer än max ett par dagar ur ett sportdäck, inte om jag kör i eget tempo. Men nu är det ju mina "dåligtväderalternativ" när vi kör kurs, annars har det varit DOT som gällt för att kunna nöta ur det sista ur däcken på gata....Kompisen köpte S20 till sin CBR600. Han slet ut dem rätt snabbt på ett par bandagar på Gelleråsen vill jag minnas.. Nu kör han iofs mycket hårdare än mig och brukar släppa ur lite mer luft vilket borde öka slitaget, så antagligen fel däck för den typen av körning. Men han var nöjd med greppet och känslan. Nu kör han på slicks tror jag.
När man börjar vända däck efter en-två dagar - då börjar det bli dags för DOT eller slicks, inte för att dom räcker längre men för att dom ger bättre grepp/tål högre temp.