Triumph Daytona 675-tråden!

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Lite pyssel i väntan på våren, GB-Racing krasch protectors och en hajfena monterade
 

Bifogat

  • Kraschskydd_1.jpg
    Kraschskydd_1.jpg
    88.8 KB · Visningar: 141
  • Kraschskydd.jpg
    Kraschskydd.jpg
    103.8 KB · Visningar: 152
  • Kraschskydd_2.jpg
    Kraschskydd_2.jpg
    93.5 KB · Visningar: 135

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Jag har också rustat lite =)
Snyggat till, bytt drivpaket, olja och oljefilter. tvättat, polerat och vaxat alla kåpor.
Nu är det bara våren som fattas!
 

Bifogat

  • 164425_10151499633136233_329387075_n.jpg
    164425_10151499633136233_329387075_n.jpg
    93 KB · Visningar: 123
  • 529788_10151510679871233_1920820477_n.jpg
    529788_10151510679871233_1920820477_n.jpg
    89.9 KB · Visningar: 126

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Kom på igår när jag skulle ta bort framhjulet att den motorlyft och lyftstropp jag brukar använda fick byta ägare när jag flyttade till mindre garage....:huvet

Vad använder ni för depåstöd fram när ni ska ta bort hjulet? funkar biltemas på 675'an? finns säkert tusen trådar om detta men hittar inget om våra fina hojjar :)
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Kom på igår när jag skulle ta bort framhjulet att den motorlyft och lyftstropp jag brukar använda fick byta ägare när jag flyttade till mindre garage....:huvet

Vad använder ni för depåstöd fram när ni ska ta bort hjulet? funkar biltemas på 675'an? finns säkert tusen trådar om detta men hittar inget om våra fina hojjar :)

Kör med Biltemas som lyfter i kronan.
Dock ska man nog kombinera det med ett till svingen med.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Depastod-och-transport/Depastod-fram-gaffelkrona-82545/
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Depastod-och-transport/Depastod-82712/

Följande stöd har Biltema sedan i år för krona.
Ser lite stabilare ut i mitt tycke men det gamla funkar.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Depastod-och-transport/Depastod-fram-gaffelkrona-82713/
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag måste bara undra om ingen av Er noterat att den unga Elena Myers , första tjej att vinna ett AMA-rejs, bytt sin Gixxer mot en Triumph? :3freak

Detta bör bli intressant att följa, hon kör i samma team som Jason da Silva (körde Trajja i WSS för några säsonger sedan) och en kanadensare.

Fränt :)
 

Eaz82

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2010
Ort
Vallentuna
Hoj
2011, Kawasaki ZX10R
Hallå där!
Efter mycket letande så har min kära flickvän bestämt sig för att köpa en Daytona.
Hon har tänkt sig en 07-11 för runt 70k. Så jag undrar om det finns några särskilda saker som man ska ha lite extra koll på när man köper en begagnad.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hallå där!
Efter mycket letande så har min kära flickvän bestämt sig för att köpa en Daytona.
Hon har tänkt sig en 07-11 för runt 70k. Så jag undrar om det finns några särskilda saker som man ska ha lite extra koll på när man köper en begagnad.

Läser du från denna sida i tråden och framåt så hittar du en del att hålla koll på om begagnade 675'or.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?108964-Triumph-Daytona-675-tråden!/page215
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Hallå där!
Efter mycket letande så har min kära flickvän bestämt sig för att köpa en Daytona.
Hon har tänkt sig en 07-11 för runt 70k. Så jag undrar om det finns några särskilda saker som man ska ha lite extra koll på när man köper en begagnad.

Min blir snart till salu. Blå 08a (uttagen 2010, köpte den ny) som rullat knappt 900 mil, extrafälgar, kraschpuckar, GB-racings motorskydd, Arrows-pipa (ej monterad ännu) TRW-pinnar (raceväxlat), extra kåpset (08ans svarta SE-kåpor) fullservad, alla originalprylar finns kvar. Vad jag vill ha för den vet jag inte riktigt ännu, men jag är hur som helst inte intresserad av något byte. Säljer den på grund av att jag flyttar ner till Paris om 1-2 månader och kommer att bo där de närmaste 2,5 åren
 

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Har googlat och sökt runt utan någon lycka så nu kollar jag om nån här vet. Vad står förkortningen T.O.R. för när det gäller slipon till daytona från 08?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Har det suttit monterat som standard på någon av deras modeller?
TOR = Triumph Off Road slip-on, alltså "ej gatlegalt". Beteckning 2006-2008, alltså första generationens Daytona, har vad jag vet aldrig sålts monterat från fabrik men däremot varit ett originaltillbehör med separat bränslemapp.
 
Last edited:

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
TOR = Triumph Off Road slip-on, alltså "ej gatlegalt". Beteckning 2006-2008, alltså första generationens Daytona, har vad jag vet aldrig sålts monterat från fabrik men däremot varit ett originaltillbehör med separat bränslemapp.

Tack för bra svar. Då blir det att leta upp ett originalslipon för tvivlar starkt på att LMS gillar TOR på deras trafikövningar
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tack för bra svar. Då blir det att leta upp ett originalslipon för tvivlar starkt på att LMS gillar TOR på deras trafikövningar
Jag vet att många körde TOR på kurser och bandagar tidigare, det klarar 95dB vid förbipassering utan extra insats om jag förstått saken rätt och liknar dessutom originaldämparen. Jag vet inte hur LMS formulerat ljudkravet, men är det en dB-gräns och inte ett absolut originalkrav kan Du nog köra med TOR. Ett alternativ är ju alltid att växla lite tidigare och inte varva till rött inför varje växling...
 

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag vet att många körde TOR på kurser och bandagar tidigare, det klarar 95dB vid förbipassering utan extra insats om jag förstått saken rätt och liknar dessutom originaldämparen. Jag vet inte hur LMS formulerat ljudkravet, men är det en dB-gräns och inte ett absolut originalkrav kan Du nog köra med TOR. Ett alternativ är ju alltid att växla lite tidigare och inte varva till rött inför varje växling...


LMS har krav på orginal för att slippa diskussion på deras egna körningar då vi tyvärr bor i ett ganska motorfientligt land. Är helt OK för Saab att flyga med JASen så man får be kunder på jobbet ringa upp igen för det inte ens går att prata i telefon. Men ack o ve om en grupp människor på motorcyklar får utöva sitt största intresse 1km bort och det hörs lite svaga toner av motorer i bakgrunden.

Att jag undradenommdet fanns monterat standard på någon daytona var för att vet att t ex en del Ducatis har terminigioni från fabrik och de är helt ok att köra med. Bytt fram o tillbaka i 5 år på min ninja så det är bara fortsätta denna fina tradition med trajjan :)
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top