racermasen
Ny medlem
Steg 5 ska bli riktigt kul. Och det närmar sig!
Last edited:
Lite pyssel i väntan på våren, GB-Racing krasch protectors och en hajfena monterade
Ser bra ut! Önskar jag hade ork att polera sådär...Jag har också rustat lite =)
Snyggat till, bytt drivpaket, olja och oljefilter. tvättat, polerat och vaxat alla kåpor.
Nu är det bara våren som fattas!
Kom på igår när jag skulle ta bort framhjulet att den motorlyft och lyftstropp jag brukar använda fick byta ägare när jag flyttade till mindre garage....
Vad använder ni för depåstöd fram när ni ska ta bort hjulet? funkar biltemas på 675'an? finns säkert tusen trådar om detta men hittar inget om våra fina hojjar
Skyddet över framdrevet på bild två. Något du bankat till själv eller köpt? iså fall vart då?
Hallå där!
Efter mycket letande så har min kära flickvän bestämt sig för att köpa en Daytona.
Hon har tänkt sig en 07-11 för runt 70k. Så jag undrar om det finns några särskilda saker som man ska ha lite extra koll på när man köper en begagnad.
Hallå där!
Efter mycket letande så har min kära flickvän bestämt sig för att köpa en Daytona.
Hon har tänkt sig en 07-11 för runt 70k. Så jag undrar om det finns några särskilda saker som man ska ha lite extra koll på när man köper en begagnad.
Har googlat och sökt runt utan någon lycka så nu kollar jag om nån här vet. Vad står förkortningen T.O.R. för när det gäller slipon till daytona från 08?
Vet inte exakt vad TOR står för men det är trajjas egna slippon.
Vet inte exakt vad TOR står för men det är trajjas egna slippon.
TOR = Triumph Off Road slip-on, alltså "ej gatlegalt". Beteckning 2006-2008, alltså första generationens Daytona, har vad jag vet aldrig sålts monterat från fabrik men däremot varit ett originaltillbehör med separat bränslemapp.Har det suttit monterat som standard på någon av deras modeller?
TOR = Triumph Off Road slip-on, alltså "ej gatlegalt". Beteckning 2006-2008, alltså första generationens Daytona, har vad jag vet aldrig sålts monterat från fabrik men däremot varit ett originaltillbehör med separat bränslemapp.
Jag vet att många körde TOR på kurser och bandagar tidigare, det klarar 95dB vid förbipassering utan extra insats om jag förstått saken rätt och liknar dessutom originaldämparen. Jag vet inte hur LMS formulerat ljudkravet, men är det en dB-gräns och inte ett absolut originalkrav kan Du nog köra med TOR. Ett alternativ är ju alltid att växla lite tidigare och inte varva till rött inför varje växling...Tack för bra svar. Då blir det att leta upp ett originalslipon för tvivlar starkt på att LMS gillar TOR på deras trafikövningar
Jag vet att många körde TOR på kurser och bandagar tidigare, det klarar 95dB vid förbipassering utan extra insats om jag förstått saken rätt och liknar dessutom originaldämparen. Jag vet inte hur LMS formulerat ljudkravet, men är det en dB-gräns och inte ett absolut originalkrav kan Du nog köra med TOR. Ett alternativ är ju alltid att växla lite tidigare och inte varva till rött inför varje växling...
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |