racermasen
Ny medlem
Jag flyttar över till Trygghansa. Vart nästan halva priset gämfört mot IF samt avställningsbart för mig
Har redan bytt till Länsförsäkringar på min ena, de var klart billigast för mig iaf.
Vilket försäkringsbolag kommer ni köra med nu när märkesförsäkringen slopas?
Hur är det möjligt ?
Jag bor också i stockholm, i innerstaden och är 48 år. Min 2013 daytona som jag lagt handpenning på kostar 22500:- hel/hel hos trygg hansa och 63 000:- hel/hel hos länsförsäkringar. Dom sa iof att det kunde bli lite billigare då priset är beräknat på 2012 årmodell då jag inte fått regnumret än, 2013 har ABS. Ingen kommer ens i närheten av trygg hansa för närvarande, folksam som jag har flera försäkringar hos gav mig 33 000:- med rabatt.
Jag hoppas på svedea eller bilsport, det ska tydligen vara förhandlingar igång ang ny triumph märkesförsäkring.
Kör dit den i en transportbil? Carspect provkör aldrig om det är mindre än 5+ så besiktningen kommer ju inte ta så lång tid iaf.
Så mina vänner. Då drar jag mig ur The-drickarträsket.
Mitt Brittiska gryn har fått en ny ägare och jag kittar istället den nya älsklingen förtvivlat för att hinna bli klar till 17 April.
Vi lär fortfarande ses på banorna ändå alltså.
Kör snyggt...
Kör dit den i en transportbil? Carspect provkör aldrig om det är mindre än 5+ så besiktningen kommer ju inte ta så lång tid iaf.
Och lycka till med din nya! vad blev det för något?
Grattis på're (än en gång), och var inte orolig, den italienska primadonnan kommer Du säääkert att tämja raskt. Var det Castafiore Du skulle kristna henne till?Tack. Det blev 1 liter lynnig, överspänd och hysterisk italienska a la Fellini. MV Agusta
Grattis på're (än en gång), och var inte orolig, den italienska primadonnan kommer Du säääkert att tämja raskt. Var det Castafiore Du skulle kristna henne till?
Halvsystem? Alltså rensat bort katalysator och EXBV? Om Du gjort det behöver Du tala om för hojen att den inte ska bry sig om EXBV i mappen (TuneECU). Har Du bara bytt till slip-on plus mellanrör ska inget ändras, då behöver Du Tuneboy eller TuneEcu för att läsa felmeddelandet. Vanligast är väl att EXBV-motorn kärvar (brukar låta annorlunda när tändningen slås på)...Varför lyser motorlampan.? Har bytt till halvsystem på hojen.
Mvh Ludde
Ah ok, då var det spikat. Efter några öl med en kompis blir det en Daytona i sommar. Vill komma under 65K i inköp och tänkte bara slänga ut mig själv i tråden om någon här går i säljtankar. Bor i sthlm.
Tycker det skiljer sjukt mycket i pris i annonserna på blocket för ungefär lika mil och utrustning, är det emotionellt värde inblandat i vissa av annonserna kanske?
Aja, alla tips är välkomna.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |