Triumph Daytona 675-tråden!

BOPZX6R

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2013
Hoj
2013 Triumph Daytona 675
Har redan bytt till Länsförsäkringar på min ena, de var klart billigast för mig iaf.

Hur är det möjligt ?

Jag bor också i stockholm, i innerstaden och är 48 år. Min 2013 daytona som jag lagt handpenning på kostar 22500:- hel/hel hos trygg hansa och 63 000:- hel/hel hos länsförsäkringar. Dom sa iof att det kunde bli lite billigare då priset är beräknat på 2012 årmodell då jag inte fått regnumret än, 2013 har ABS. Ingen kommer ens i närheten av trygg hansa för närvarande, folksam som jag har flera försäkringar hos gav mig 33 000:- med rabatt.

Jag hoppas på svedea eller bilsport, det ska tydligen vara förhandlingar igång ang ny triumph märkesförsäkring.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Vilket försäkringsbolag kommer ni köra med nu när märkesförsäkringen slopas?

Samma som jag körde förra året.
Folksam. Var redan då 1000 kr billigare per helår.
Kommer i år betala 12 784 kr för hel/hel.
Är 38 år och bor i zon 1-2, dvs hyfsat centralt i Göteborg.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Fan besiktning på onsdag om en vecka.
07:00 på morgonen. Det ska ju för bövelen vara -5 grader då!
Tur att det handlar om ca 5 km till bilprovningen.

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Hur är det möjligt ?

Jag bor också i stockholm, i innerstaden och är 48 år. Min 2013 daytona som jag lagt handpenning på kostar 22500:- hel/hel hos trygg hansa och 63 000:- hel/hel hos länsförsäkringar. Dom sa iof att det kunde bli lite billigare då priset är beräknat på 2012 årmodell då jag inte fått regnumret än, 2013 har ABS. Ingen kommer ens i närheten av trygg hansa för närvarande, folksam som jag har flera försäkringar hos gav mig 33 000:- med rabatt.

Jag hoppas på svedea eller bilsport, det ska tydligen vara förhandlingar igång ang ny triumph märkesförsäkring.

Stockholm, förort, 30 år, halvförsäkrad, strypt, minimal körsträcka, tydligen ny försäkringsform : 4000/år. Att strypningen sen ryker för att köra bana spelar ingen roll, och eftersom det är till banåkning jag köpt den och den annars fungerar som reservhoj så gör det mig inget att den inte är toksnabb om jag skulle få för mig att köra gata med den. Kan ju förstås glömma sätta tillbaka strypningen med...

Kör dit den i en transportbil? Carspect provkör aldrig om det är mindre än 5+ så besiktningen kommer ju inte ta så lång tid iaf.

Last edited:

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Så mina vänner. Då drar jag mig ur The-drickarträsket.
Mitt Brittiska gryn har fått en ny ägare och jag kittar istället den nya älsklingen förtvivlat för att hinna bli klar till 17 April.

Vi lär fortfarande ses på banorna ändå alltså.
Kör snyggt... :banana

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Hoj
Dajtåna trackbike
Jag har samma kostnad men min maskin är 2010.... dock avställningsbar. Sjukt tråkigt :(

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tack. Det blev 1 liter lynnig, överspänd och hysterisk italienska a la Fellini. MV Agusta :)
Grattis på're (än en gång), och var inte orolig, den italienska primadonnan kommer Du säääkert att tämja raskt. Var det Castafiore Du skulle kristna henne till? :hihi

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Grattis på're (än en gång), och var inte orolig, den italienska primadonnan kommer Du säääkert att tämja raskt. Var det Castafiore Du skulle kristna henne till? :hihi

Tack du..
Hon kristnades redan vid tisdagens Reg.besiktning ;) Men jag skulle snarare kalla henne Marilyn isåfall. Alla kurvor på rätt ställen och en sann skönhet :tuttar
Inte spolformad som Castafiore... :crash

Nu skall jag sluta spamma 675-tråden och skapa en egen tråd för den här modellen :gnissla

Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Varför lyser motorlampan.? Har bytt till halvsystem på hojen.
Mvh Ludde
Halvsystem? Alltså rensat bort katalysator och EXBV? Om Du gjort det behöver Du tala om för hojen att den inte ska bry sig om EXBV i mappen (TuneECU). Har Du bara bytt till slip-on plus mellanrör ska inget ändras, då behöver Du Tuneboy eller TuneEcu för att läsa felmeddelandet. Vanligast är väl att EXBV-motorn kärvar (brukar låta annorlunda när tändningen slås på)...

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Ah ok, då var det spikat. Efter några öl med en kompis blir det en Daytona i sommar. Vill komma under 65K i inköp och tänkte bara slänga ut mig själv i tråden om någon här går i säljtankar. Bor i sthlm.
Tycker det skiljer sjukt mycket i pris i annonserna på blocket för ungefär lika mil och utrustning, är det emotionellt värde inblandat i vissa av annonserna kanske?

Aja, alla tips är välkomna.

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Kraschskydd_2.jpgKraschskydd.jpgKraschskydd_1.jpg
Ah ok, då var det spikat. Efter några öl med en kompis blir det en Daytona i sommar. Vill komma under 65K i inköp och tänkte bara slänga ut mig själv i tråden om någon här går i säljtankar. Bor i sthlm.
Tycker det skiljer sjukt mycket i pris i annonserna på blocket för ungefär lika mil och utrustning, är det emotionellt värde inblandat i vissa av annonserna kanske?

Aja, alla tips är välkomna.

Den här kanske http://www.blocket.se/uppsala/Triumph_Daytona_08a_46044347.htm?ca=10&w=1
Finns i öregrund

Bilden som finns på blocket är gammal, hojen står lite trångt till och var svår att fota. Lägger upp lite fler bilder här

Last edited:

JR85

bättre så
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
-09 Triumph Street Triple
bromsgrepp smått skrapat annars bra skick
500kr
PM vid intresse..hämtas i stockholm
handtag.jpg

Mackan_Hstd

Smack my bitch up!
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Vilket försäkringsbolag kommer ni köra med nu när märkesförsäkringen slopas?

Köpte prices min nya daytona -10:a med tron om att äntligen slippa gixxer-priser på försäkringen.. NOT!
Dock lite bättre, kommer lbi trygg hansa som ger mig 1015kr/m halv. bor i centrala Malmö!
Men är det någon som hört/sett något offeciellt om att det förhandlas om ny mörkesförsäkring någonstans eller är det bara rykten?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...