Triumph Daytona 675-tråden!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Jag vet att Lotek och Roffe har skrivit om belägg tidigare, bläddra tillbaka några månader så finns inläggen där.
Ptjaa, en riktig djungel det där, egentligen. Vad jag VET är att Lucas-beläggen (utan referens till elsystem med positiv jord) alltid funkat bra för mig och varit prisvärda (www.louis.de). Brembo är ett säkert kort (t ex http://www.motoaction.se/mc/bromsdetaljer/bromsbelägg-fram-brembo). Sedan har Du SBS m fl, vissa skriver att de käkar bromsskiva, andra att de funkar utmärkt. Mina nästa belägg? Ja Geishan ska förses med en omgång Lucas jag har liggande i lådan inför v21, nästa omgång blir förmodligen Brembo. Bara för att ha provat. Kan bli deras SC-belägg, funkar tydligen även för gata. Äh, Motoaction hade ju bra pris, nu beställde jag ändå en omgång! :mad:
 
Last edited:

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Djungel sa Bill, Djungel säger Bull..
Jo, jag har bara nyttjat SBS efter att mina original tog slut.
Äter bromssskivor har jag ju inte märkt. Jag har beställt SBS från utlandet (oemcycle.com) och varit nöjd.
Finns bara ett sätt. Prova er fram, men... Jag tjatar igen..köp inte racebelägg om ni skall köra gata. Ni kommer i bästa fall bara att få hjärtat i halsgropen. I sämsta fall går det illa. Gatbelägg original duger utmärkt att köra bana med om man skall ha den på gata också. 675:an har fortfarande grymma bromsar.

Il Duce skall nu få Brembobelägg; RC. Får se hur de står sig. Ja, Motoaction har mycket bra priser nu.
Fast jag köpte inte beläggen som gick på 1170/kr per sida, där har smärtgränsen passerats för länge sedan...
 
Last edited:

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Nä Anders.. Det går inte att jämföra riktigt.
Jag tänkte mer i samma klass. Typ R6 och 600RR slår man lätt på fingrarna även med Nissin-bromsarna.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nä Anders.. Det går inte att jämföra riktigt.
Jag tänkte mer i samma klass. Typ R6 och 600RR slår man lätt på fingrarna även med Nissin-bromsarna.
Och mina japanska bambuskott:gråta Fading är helt plötsligt en realitet i jakten på sub 1.15 på Kemora, suktar efter Brembo-pump och ok. Men nu är ju en gång för alla bromsen fartens värsta fiende, så jag härdar stoiskt ut...:3freak
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Tjena,

Blev igår ägare till en Triumph Daytona 675 -08 banhoj, ganska original, men kittad med ELKA fram o bak. Jag hoppas man kan ta del av en massa nyttigt i denna tråd. ;)

Eftersom tråden är så lång o jag inte vill spendera hela kvällen med att bläddra så tänkte jag ställa ett par snabba frågor här.

Finns det något slicks som funkar extra bra med 675:an? Kör Michelin just nu.

Anledningen att jag frågar är att när jag snackade med en Per på BR Hörberg om en Zx6r, berättade han att just Michelin inte funkade bra med kawwan på grund av att den hårda stummen inte funkade bra med chassit.

Vilka racepinnar är att rekommendera? Arrow,TRW, R&G?

Någon som har nåt annat ess i rockärmen när det gäller bankörning med 675:an?

/ Fredric
 

Mr Triumph

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -09
Tjena! Bryter väl koder och allt men skickar ändå ett inlägg! Ni som kör Daytona 675.. Några planerade samåkningar eller race i södra Sverige?? Skulle vara jävligt kul!! Synpunkter skicka det med personligt meddelande till mig eller hänvisa mig till rätt tråd!! Finns det nån subavdelning för Daytona 675-ägare med åkning etc?? (Jag är ny på forumet)

//M
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Ni med 2006-2008-års daytonor och den äldre oljestickan (inkluderar möjligen även tidiga 09:eek:r), hur gör ni angående oljenivån? Ta en titt i denna tråd så förstår ni vad jag menar: http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=46002

Fyller ni en bit utöver max-strecket?

Det där visste jag inte ens om så jag har fyllt på enligt markering på den äldre. Så enligt det där så har jag alltid fyllt i för lite med andra ord och kör en del bana.
 

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
Då skriver jag in mig i klubben. Imorgon hämtar jag hem nya donnan som jag döpt till Pamela.
Här kommer lite bilder på 'na. Eftersom jag inte är speciellt teknisk kommer jag säkert vända mig en hel del till er när det gäller mekfrågor, så basic som olje- och filterbyte (iaf första gången) då man så klart vill ta väl hand om henne. daytona 2.jpgdaytona.jpg
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Usch å fy! Sprack tanken? Kolla med olika Triumph centers dom har en del inlösen prylar.
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
View attachment 383505 Årets första och förhoppningsvis sista marksyning :) Någon som har en billig tank? Färg kvittar.

Attans vad träligt i början på säsongen och allt :(
Hur mycket blev skadat?

På bilden ser det mest ut som kåpor! Gick det hål i tanken`?

Edit: Vad är det för däck du har på cykeln? Ser ut som det är något halvtouringdäck anpassat för väta?

Du har inte överhettat och därför hamnat i sandlådan?
 
Last edited:

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Det blev inga sprickor i tanken utan bara bulor så tror jag tror den duger gott till nästa helg. För bulig tank måste man ju få köra med på steg 5? Annars var det mest plast som tog skada. Det sitter pilot Power 3 på och dom ska väll duga i mitt tempo. Tejpade ihop hojen och körde vidare så det är mest kosmetiska skador :)
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Det blev inga sprickor i tanken utan bara bulor så tror jag tror den duger gott till nästa helg. För bulig tank måste man ju få köra med på steg 5? Annars var det mest plast som tog skada. Det sitter pilot Power 3 på och dom ska väll duga i mitt tempo. Tejpade ihop hojen och körde vidare så det är mest kosmetiska skador :)

Äsch det där är ju bara kosmetika så hojarna ser ut efter att dom använts :) Men gummit du kör på hade jag tittat över om du ska fortsätta köra bana.

På bana kör man gummi avsett för ändamålet och för sportigare landsvägtouring använder man dom däck du monterat nu..

Prova jag lovar att du aldrig mer kommer köra annat än slicks alt skuret på bana vid torrt väglag igen!

P.s Behöver absolut inte handla nytt bättre beggat efter superstock piloterna funkar ypperligt!
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tjena,

Blev igår ägare till en Triumph Daytona 675 -08 banhoj, ganska original, men kittad med ELKA fram o bak. Jag hoppas man kan ta del av en massa nyttigt i denna tråd. ;)

Eftersom tråden är så lång o jag inte vill spendera hela kvällen med att bläddra så tänkte jag ställa ett par snabba frågor här.

Finns det något slicks som funkar extra bra med 675:an? Kör Michelin just nu.

Anledningen att jag frågar är att när jag snackade med en Per på BR Hörberg om en Zx6r, berättade han att just Michelin inte funkade bra med kawwan på grund av att den hårda stummen inte funkade bra med chassit.

Vilka racepinnar är att rekommendera? Arrow,TRW, R&G?

Någon som har nåt annat ess i rockärmen när det gäller bankörning med 675:an?

/ Fredric
Fredric, grattis till hojen! Det hade jag noll koll på!
Frågor gällande 675:an kan du ställa till Tommy Wall och JohnJohn om du skall köra nästa fredag. I Sydskanes finns massor av Trajjapiloter och Andy (Brit) som har banhoj.com tar hem ganska mycket 675 delar från U.K.
Tro dessutom att en av kollegorna i bullergruppen, Jesper "Geten", också skaffat en Daytona till i år.

Vad gäller Mickisar så tror jag dessa är ett alldeles utmärkt val till Daytonan. Gissar på att roffe_s kan fylla en sida med info om just Michelin till 675:an.
 
Last edited:

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Äsch det där är ju bara kosmetika så hojarna ser ut efter att dom använts :) Men gummit du kör på hade jag tittat över om du ska fortsätta köra bana.

På bana kör man gummi avsett för ändamålet och för sportigare landsvägtouring använder man dom däck du monterat nu..

Prova jag lovar att du aldrig mer kommer köra annat än slicks alt skuret på bana vid torrt väglag igen!

P.s Behöver absolut inte handla nytt bättre beggat efter superstock piloterna funkar ypperligt!

Visst måste jag se över det där med däck. Men att köra med slicks drar på sig så mycket mer än bara däcken. Värmare, extrafälgar med regndäck osv men kommer investera detta undet sommaren. Enligt Tom på Hojdäck ska pp3 funka ner till ca 1.17 på gelleråsen och där är jag inte riktigt än samt vara helt ok i regn. Så därför tänkte jag börja sommaren med dessa och sen handla under sesongen. Så var tanken :)
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top