...Alla säger ju att Öhlins är bäst och att allt är bättre än original. Dock så kostar dom ju en slant...
Vet att några kör och har kört på WP men de jag sett har ju nästan samma prislapp som de gula. Någon som testat Nitron? Är det värt 1500:- extra för den hydrauliska förspänningen?
Gaffeln ska få sig en ordentlig genomgång i vinter. Något man med fördel kan byta där förutom olja?
Vart handlar man billigast och bäst? Både i sverige och övriga världen. Kan tillägas att hojen går 100% på bana och att suget att tävla finns där.
Förslag och länkar motages tacksamt
WP är lite känsliga att ställa in, min funkade bra efter instruktioner från en rejsåkare. Hydraulisk förspänning är finfint då hänget ska justeras och höjden alterneras, justerbar höjd en bonus.
I USA pratar man gott om Penske, och Hank provade ju Elka. Även Maxton, Wilbers och Nitron finns dokumenterade men med handen på hjärtat och med service i åtanke är Ohlins ett bra val. Idag hade jag nog prioriterat Öhlins och möjligen Penske om jag skulle handla, kanske Nitron om priset är betydligt mycket lägre. Men bara om fjädern i så fall anpassas innan leverans.
Ibland dyker begagnade TTX upp till försäljning på triumph675.net, har Du kollat där? Köper Du nytt av känt fabrikat ska Du kräva att fjädern är rätt för Din vikt och bankörning.
Lycka till
Brukar kika på Triumph.net ibland men har inte sett något vettigt än. Hur är det med de öhlins ttx som sitter på R modellen?
Riktigt bra skit och the real thing i f t andra fabrikats Öhlinsprylar. Även fram gaffelns insatser är Ohlins äkta prylar så hittar Du något sådant från en vurpad Daytona R kan det vara riktigt bingo. Men har inte Du en pre-09-hoj? Kolla i så fall bara upp att länkage och övre infästning matchar.
Nån som tycker att original-regskyltshållaren bara ligger o tar plats i garderoben? Då kan jag ta hand om den åt er...
Kikade på en 09 idag, 1150 mil med motor som gått 440 mil. Säljaren begär 64k, vad kan tyckas rimligt att gå ner till, 60k?
Har Du kollat så att inte justerskruven för givarens känslighet inte rallat upp? Ett vanligt strul på den röda givaren...Det har jag. Min är en -06. Har dock sett att många säljs med hunden osv. så då norde det ku gå att f dit. Har hittat en ttx av gen 1 med ok ganska ok pris. Frågan är om ttx 2 är värd några tusingar till
Har lite problem med att min QS har börjat klippa tändningen utan anledning...
Har du tid att vänta så blir min till salu igen den 9e aug.
2008 uttagen 2010, ca 1000 mil, fullservad, kraschpuckar, motorskydd, blå, trw-fotpinna, raceväxlat, watsen-design blinkers. 52000 kr
Sen har jag en hel del extraprylar också så som extrafälgar, Svart 08-SE kåpset, arrows slutrör, depåstöd fram och bak. Det ingår inte i priset men kan köpas till förmånligt pris ihop med hojen
har en -10 utagen -11 som jag har haft i 3 mån å nu har jag tröttnat, köpt på johansmc å så klart fullservad och med quickshifter. nån som e sugen? funkar även att byta till nån nc35 + lite cash eller en motard + lite cash eller en ducce av nått slag, gärna en sport classic
Har Du kollat så att inte justerskruven för givarens känslighet inte rallat upp? Ett vanligt strul på den röda givaren...
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |