KarlHelmer
Medlem
Quickshiftern kommer knappast revolutionera din körning och göra dig snabbare. Så jag hade gått på de andra grejerna
Såg att den tolfte var en måndag nu, har svårt att få ledigt fårn mitt jobb :/
Länsförsäkringar täcker upp till steg 3 vid 5 tillfällen på 3 år tyckte jag mig läsa.
Sitter för övrigt och funderar på att lägga ungefär 2200 spänn på cykeln.
Antingen quickshifter. Eller tail tidy, stomp grips och korta broms/kopplingshandtag.
Svårt att bestämma mig, någon som har lite input?
Är det stomp grips som gäller eller finns det nåt annat att satsa på?
Typ av förare, glad amatör som inte kör så jävla snabbt, men ambition att bli snabbare?
Rullar en del gata också.
Yes. Från -09 och senare är det annan insats. Men jag blir lite nyfiken på vad Du kikar på för produkt, enligt Öhlins hemsida finns bara kittet för 09-12: http://www.ohlins.se/Product-search/?query=Triumph Daytona 675 2006-2012
Då har Öhlins fel ...
Kaxigt kompis, kaxigt...
Du noterat säkert att det kit som listas hos Öhlins heter FPK 110, det Du har på länken FPK 109? Så det är inte alls omöjligt att det är framtaget för 2006-2008, det verkade komma just 2008: http://www.ohlins.se/test_ny_artikel/RoadTrack-Motorcycle/Front-Fork-Piston-Kit/
Det verkar ju kunna monteras separat utan andra delar, så visst kan det vara något att satsa på
View attachment 389819
Då hade jag satt in ny map med TuneEcu. Det var en rätt smärtfri grej, kabeln kostade mig 30€. Hojen ändrade, den ryckiga och ojämna gången speciellt på låga varv försvann!
Nu är jag kåt på dual bi-xenon. Det sitter väl H7/H9 på hojen.
Hur skall man lösa detta? Kan man köra bi-xenon H7 + bi-xenon H9, hur blir ljusbilden då?
Finns det några enkla kit?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |