Triumph Daytona 675-tråden!

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Quickshiftern kommer knappast revolutionera din körning och göra dig snabbare. Så jag hade gått på de andra grejerna
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Såg att den tolfte var en måndag nu, har svårt att få ledigt fårn mitt jobb :/
Länsförsäkringar täcker upp till steg 3 vid 5 tillfällen på 3 år tyckte jag mig läsa.


Sitter för övrigt och funderar på att lägga ungefär 2200 spänn på cykeln.
Antingen quickshifter. Eller tail tidy, stomp grips och korta broms/kopplingshandtag.
Svårt att bestämma mig, någon som har lite input? :)

Vet inte vad du har för färg pa hojen, men jag har ett par Caspian blue Watsen design blinkers liggandes, köpte fel färg. Ge mig ett bud.

Det som i mitt tycke är absolut viktigast är stomp grips. Ja dom sliter på stället om man flyttar sig på fel sätt. Jag har kört med dom i flera ar och mitt ställ är inte slitet. Man måste lätta benen från tanken när man flyttar sig. QS är kul att ha men då ska man ha raceväxlat också. Resten är bara kostmetika och kommer inte förändra ditt körsätt. Köp stomp grips och lägg resten på kurs, det kommer att utveckla din körning rejält. Knix så väl som storbana (Ja, jag tycker SMCs kurser är riktigt bra)
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Den kommer fortsätta vara gathoj, men det skall införskaffas kraschkåpor osv till nästa säsong då planen är att köra mer bana än i år. Ändå kört 7 dagar med min gamla hornet.

Hittat en från lightech som jag tyckte verkade s ebra ut, dock itne sett den på cykeln...
Blinkerserna tycker jag afktiskt ser ok ut så det är inget jag tänkt på än.

Väl medveten om att QS knappast föbättrar min körning, men det är häftigt :)

Hojen är svart så blåa blinkers blir det inget med ;)

Kört tre SMC-kurser och jag tycker att det är skitbra jag med, resterande fyra bandagar har jag också haft tillgång till instruktör.


Summa sumarum verkar nästan alla tycka att stompgrips är något som faktiskt underlättar och att resten mest är för skojs skull.
Hmm hmm, ändå sugen på QS pga kul :) Hur bygger man om till raceväxlat?
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Prio 1: Stomps (eller motsv.) alla dagar i veckan. Lika självklart som att det är gummerade handtag eller räfflade fotpinnar. Borde vara monterat från fabrik. Billigt också.

Resten ev grejjerna beror lite på vad man är för slags förare...
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Är det stomp grips som gäller eller finns det nåt annat att satsa på?

Typ av förare, glad amatör som inte kör så jävla snabbt, men ambition att bli snabbare? :p
Rullar en del gata också.
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Är det stomp grips som gäller eller finns det nåt annat att satsa på?

Typ av förare, glad amatör som inte kör så jävla snabbt, men ambition att bli snabbare? :p
Rullar en del gata också.

Min personliga åsikt: Stomp Grips utan att tveka.
Jag vet att det finns en hel del andra åsikter också, men för mig är saken solklar. Ja, jag har provat andra oxå och ingen har kunnat mäta sig med stomps.
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Verkade inte skilja så mycket i pris direkt å de flesta säger stomp, så kör på det!

Ingen som vill köpa sänkningssats till sin hoj?
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Kaxigt kompis, kaxigt... :hihi

Du noterat säkert att det kit som listas hos Öhlins heter FPK 110, det Du har på länken FPK 109? Så det är inte alls omöjligt att det är framtaget för 2006-2008, det verkade komma just 2008: http://www.ohlins.se/test_ny_artikel/RoadTrack-Motorcycle/Front-Fork-Piston-Kit/

Det verkar ju kunna monteras separat utan andra delar, så visst kan det vara något att satsa på :)

Delade box med Henrik Andersson på Gelleråsen nu i helgen och han kör med dessa på sin R6. Dessa ihop med en mera rätt fjäder skulle tydligen funka riktigt bra.

Motospeed säljer dom med och dom heter som du säger 109

http://www.motospeed.se/product/front_fork_piston_kit_triumph_675_dayt_08
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Någon som vet om en 08a och en 09a likadana oljefilter?
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Hej alla,
Ni som kör med racekåpor och har +09 modellen.
Hur och var har ni fäst laddningsregulatorn (r/r).
Jag funderar på kardborreband inne i nosen. Tror ni det räcker med luft genomströmming där?
 

B33R

Medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Tja
Funderar på om det är värt att testa variera drevningen lite på olika banor. Finns det några som drevar om inför dom olika banorna? Kör Mantorp, Gelleråsen, Kinnekulle och Gotland Ring.
 

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag börjar tröttna på styrfladdret efter kvarnkurvan på Kinnekulle. Några tips eller erfarenheter från styrdämpare? Den som sitter på orginal verkar ju inte göra så mycket och om det gör det så vill jag inte tänka på hur det fladdrat utan den.
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Image1.jpg

Då hade jag satt in ny map med TuneEcu. Det var en rätt smärtfri grej, kabeln kostade mig 30€. Hojen ändrade, den ryckiga och ojämna gången speciellt på låga varv försvann!

Nu är jag kåt på dual bi-xenon. Det sitter väl H7/H9 på hojen.
Hur skall man lösa detta? Kan man köra bi-xenon H7 + bi-xenon H9, hur blir ljusbilden då?
Finns det några enkla kit?
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Har idag orginal luftfilter samt ToR slipon.
Funderar på att byta luftfilter.
Hur förändras hojen av luftfilterbyte?
Vilket filter ska man byta till?
Måste jag byta map om jag byter luftfilter?
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
View attachment 389819

Då hade jag satt in ny map med TuneEcu. Det var en rätt smärtfri grej, kabeln kostade mig 30€. Hojen ändrade, den ryckiga och ojämna gången speciellt på låga varv försvann!

Nu är jag kåt på dual bi-xenon. Det sitter väl H7/H9 på hojen.
Hur skall man lösa detta? Kan man köra bi-xenon H7 + bi-xenon H9, hur blir ljusbilden då?
Finns det några enkla kit?

Borde funka?
http://www.xenonkungen.com/se/xenon/xenon-motorcykel-kit/mc-xenonkit.html

Tänk dock på att besiktningsgubben kan underkänna hojen om du xenonkonverterar.
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top