Triumph Daytona 675-tråden!

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Får väl kränga på handledsmördaren igen då och se om den går som den ska med den.
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Att tänka på är ju att originalfjädern är anpassad för en fet amerikan med en lika fet brutta bakpå...
Har du justerat in hänget? annars är det en bra början :)

Hittade någon bra guide för att ställa in allt som jag tänkte försöka ta mig igenom :)
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Någon som vill ha en instruktionsbok (den vanliga man får med hojen vid nyköp) samt "triumph" och "675" klibbor? Hittade i garaget från min som blev stulen så jag har ingen direkt användning för grejerna längre.
Triumph-loggan i både vit och svart text (2 av varje) i den font som användes 06-08, och ett svart och ett vitt "675", den font som användes till 06-08 även det.
Hämtas i tokholm.
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Funderar på nästa inköp till cykeln.
Stompgrips är monterat, quickshifter för skojs skull, watsen blinkers besätllda.

Jag är sugen på single seat, korta broms & kopplingshandtag, tail tidy, kraschpuckar/motorkåpor, attack performance fotpinnar, kolfiber "heatshield" och ljuddämparskydd.
Kör en del bana blandat med gata.
Någon som har tips eller input på vad som skall på härnäst? :)
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Ska du köpa kolfiber så kolla the.carbon.king på eBay.
Bra priser.
 
Last edited:

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Haha vad pinsamt. Det var PP fotpinnarna som tog i svingen på bromssidan när hojen fjädrade så bakbromsen bromsade:död Varför detta var mest påtagligt i högerkurvor låter jag vara osagt.

Är även en fin urgröpning i svingen där muttern nött. Tror ni detta kan ställa till det vid ev besiktning inför banåka osv? 5mm brett, 5mm djupt och 1cm lång skåra ungefär.

När jag tänkte efter kunde det sluta ganska illa:näsblod
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Haha vad pinsamt. Det var PP fotpinnarna som tog i svingen på bromssidan när hojen fjädrade så bakbromsen bromsade:död Varför detta var mest påtagligt i högerkurvor låter jag vara osagt.

Är även en fin urgröpning i svingen där muttern nött. Tror ni detta kan ställa till det vid ev besiktning inför banåka osv? 5mm brett, 5mm djupt och 1cm lång skåra ungefär.

När jag tänkte efter kunde det sluta ganska illa:näsblod

Haha, just det där har jag också råkat ut för. Även i mitt fall PP-pinnar. Fan att jag inte kom på det...
Har aldrig haft problem på besiktning inför bankörning dock. Mitt är dock något mindre nött.
I värsta, värsta fall kostar en sving inte många kronor på eBay, men det är ju synd att missa en bandag.
Skönt attd et löste sig.
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Funderar på nästa inköp till cykeln.
Stompgrips är monterat, quickshifter för skojs skull, watsen blinkers besätllda.

Jag är sugen på single seat, korta broms & kopplingshandtag, tail tidy, kraschpuckar/motorkåpor, attack performance fotpinnar, kolfiber "heatshield" och ljuddämparskydd.
Kör en del bana blandat med gata.
Någon som har tips eller input på vad som skall på härnäst? :)

Ska du köra bana och planerar att klota lite så ska du ha motorkåpsskydd, krashpuckar och helst vikbara handjagare (eller många fasta). Några extra clipons kanske. Annars skulle jag ställa in hänget enligt din vikt (byta fjäder bak).
Hojen saknar egentligen inte mycket från fabrik utom en slirkoppling.
Jag skulle nog skippa allt extra bling bling. Kostar bara en massa pengar, väger och allt som sticker ut brukar ändå gå av. :tummenupp
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Ska du köra bana och planerar att klota lite så ska du ha motorkåpsskydd, krashpuckar och helst vikbara handjagare (eller många fasta). Några extra clipons kanske. Annars skulle jag ställa in hänget enligt din vikt (byta fjäder bak).
Hojen saknar egentligen inte mycket från fabrik utom en slirkoppling.
Jag skulle nog skippa allt extra bling bling. Kostar bara en massa pengar, väger och allt som sticker ut brukar ändå gå av. :tummenupp

Får nog bli kraschpuckar och motorkåpskydd. Lär väl lägga den på banan när jag jagar din tid på Kinnekulle ;-)
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Glöm inte växelspaks- och fotbroms-pedaler om du åker med standard vikbara fotpinnar. De åker nämligen direkt... :D

Då har jag en anledning till AP fotpinnar när jag varit i marken en gång då :crash

Några rekomendationer på kraschpuckar och motorkåpskydd då?
 
Last edited:

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt

Brum, brum!!! Snart dags att höra motorsången igen.
Ni får ursäkta min kassa kurvhastighet. Skitdäck opch skitförare. :dummer
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Blir nog GB-racing bullet, ska vara bättre enligt de på triumph675.
Men så råkade jag hitta woodcrafts motorskydd, galet snygga...! Men dubbla priset.. :S
 

m4rtin

Medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
bmw s1000rr
Hej!
Hoppas någon kan hjälpa mig, min bankittade Daytona 675-10 vill inte starta efter vintervilan.

Efter förra säsongen bytte jag till ett annat snabbgashandtag, nya wirar samt plockade ned och lackerade om hela cykeln. Jag provstartade den i höstas och den fungerade utmärkt efter mina ingrepp. Efter det har jag haft den på underhållsladdning under hela julen och idag skulle jag varmköra den för oljebyte.
Dock vill den inte överhuvudtaget starta!

Batteriet är det inget fel på och bensin är i tanken. Men oavsett hur länge man försöker vill den aldrig tända till, den bara står och tuggar. Har sammanlagt försökt få den och tända i flera minuter.
Vi försökte även springa igång den utan lyckas, dock är det inget fel på batteriet så det borde inte hjälpa? Dock ville bakdäcket ville mest glida när vi la i växel, mina däck var hala.


Kan tillägga att allt "extra" är bortkopplat, då cykeln tidigare tävlats med. Finns inga lampor/stör/tändningslås eller liknande.



Har ingen diagnostiserings-verktyg, men när jag startar tändningen blinkar den gula motordioden 3 långsamma och 4 snabba gånger i rad. Vad betyder det?

Några teorier vad det kan vara eller vad jag bör kika på?
I och med att den startade i höstas tycker man det borde fungera nu?

Mvh Martin S

Fick hem min kabel i går och har nu kopplat in mig med Tune Ecu. Den ger mig dessvärre två felkoder:

P0202 Injector 2 ciruit malfunction
P1614 Instrument ID incompatible

Efter lite googlande vet jag fortfarande inte hur jag skall gå vidare med problemen? Som jag tidigare skrev fungerade den bra i höstas, sen har den bara stått förvarad i ett garage. Börjar känna mig stressad då jag bokat många bandagar till maj... Vem ska man vända sig till med sådana här problem?
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top