Att tänka på är ju att originalfjädern är anpassad för en fet amerikan med en lika fet brutta bakpå...
Har du justerat in hänget? annars är det en bra början
Får väl kränga på handledsmördaren igen då och se om den går som den ska med den.
Haha vad pinsamt. Det var PP fotpinnarna som tog i svingen på bromssidan när hojen fjädrade så bakbromsen bromsade Varför detta var mest påtagligt i högerkurvor låter jag vara osagt.
Är även en fin urgröpning i svingen där muttern nött. Tror ni detta kan ställa till det vid ev besiktning inför banåka osv? 5mm brett, 5mm djupt och 1cm lång skåra ungefär.
När jag tänkte efter kunde det sluta ganska illa
Funderar på nästa inköp till cykeln.
Stompgrips är monterat, quickshifter för skojs skull, watsen blinkers besätllda.
Jag är sugen på single seat, korta broms & kopplingshandtag, tail tidy, kraschpuckar/motorkåpor, attack performance fotpinnar, kolfiber "heatshield" och ljuddämparskydd.
Kör en del bana blandat med gata.
Någon som har tips eller input på vad som skall på härnäst?
Ska du köra bana och planerar att klota lite så ska du ha motorkåpsskydd, krashpuckar och helst vikbara handjagare (eller många fasta). Några extra clipons kanske. Annars skulle jag ställa in hänget enligt din vikt (byta fjäder bak).
Hojen saknar egentligen inte mycket från fabrik utom en slirkoppling.
Jag skulle nog skippa allt extra bling bling. Kostar bara en massa pengar, väger och allt som sticker ut brukar ändå gå av.
Får nog bli kraschpuckar och motorkåpskydd. Lär väl lägga den på banan när jag jagar din tid på Kinnekulle ;-)
Glöm inte växelspaks- och fotbroms-pedaler om du åker med standard vikbara fotpinnar. De åker nämligen direkt...
Några rekomendationer på kraschpuckar och motorkåpskydd då?
Jag svarar som alltid GB-racing pa den fragan
http://www.gbracing.eu/Triumph.113/
Hej!
Hoppas någon kan hjälpa mig, min bankittade Daytona 675-10 vill inte starta efter vintervilan.
Efter förra säsongen bytte jag till ett annat snabbgashandtag, nya wirar samt plockade ned och lackerade om hela cykeln. Jag provstartade den i höstas och den fungerade utmärkt efter mina ingrepp. Efter det har jag haft den på underhållsladdning under hela julen och idag skulle jag varmköra den för oljebyte.
Dock vill den inte överhuvudtaget starta!
Batteriet är det inget fel på och bensin är i tanken. Men oavsett hur länge man försöker vill den aldrig tända till, den bara står och tuggar. Har sammanlagt försökt få den och tända i flera minuter.
Vi försökte även springa igång den utan lyckas, dock är det inget fel på batteriet så det borde inte hjälpa? Dock ville bakdäcket ville mest glida när vi la i växel, mina däck var hala.
Kan tillägga att allt "extra" är bortkopplat, då cykeln tidigare tävlats med. Finns inga lampor/stör/tändningslås eller liknande.
Har ingen diagnostiserings-verktyg, men när jag startar tändningen blinkar den gula motordioden 3 långsamma och 4 snabba gånger i rad. Vad betyder det?
Några teorier vad det kan vara eller vad jag bör kika på?
I och med att den startade i höstas tycker man det borde fungera nu?
Mvh Martin S
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |