Det var den länken jag syftade på, men hade inte tillfälle att lägga in den
. Det finns även bra bilder på framgaffeloljebyte på en Kawasaki, de har en liknande konstruktion dessa hojar så det ger en bra uppfattning om vad som skall göras på Daytonan.
http://www.zx-10r.net/forum/showthread.php?t=83764
En beskrivning av byte av framgaffelolja och packbox på zx 10r -05 med enkla verktyg. Det finns även bilder på verktyg som kan användas. Det behövs åtminstone något för att trycka ihop framgaffelfjädern, sedan något att skjuta under låsmuttern, även något att dra i dämparstången. Jag har dessa grejor men det var ganska dyrt och tveksam kvalitet på verktyget för att dra i dämparstången.
För att komprimera framgaffeln använde jag spännband, man skall vara redigt stark för att trycka ner fjädern med handtaget,
Jag har bytt framgaffelolja på zx 10 r -05, det var besvärligare än på Daytonan just med åtkomst till låsmuttern. Sedan har jag bytt framgaffelolja på zx 6 r-07 vilket var en mycket enklare konstruktion. Men om man har ett så fint verktyg som MGF använde går det nog enkelt på Daytonan, han behöver inte skjuta in en bricka under låsmuttern då verktyget håller ihop grejorna.
Anteckna alla fjädringsinställningar innan demontering så att du kan använda dessa som en utgångspunkt.
Utifall det inte framgår i länkarna så ger jag lite tips.
Läs igenom manualen ordentligt, skriv upp det viktigaste så att du inte missar något. Är du osäker så lämna över till någon som kan göra detta på ett bra sätt.
När jag hällt ur den gamla oljan så häller jag i någon skvätt ny framgaffelolja, drar lite i returstången och häller ut det igen, repeterar detta någon gång tills det som rinner ut verkar rent och börjar plocka ihop grejorna enligt någon manual eller tillförlitlig källa. Det kan vara bra att öppna kompressionsventilen så att dämparstången går lätt.
Clean the tube inside and out, simple green mixed 50/50 with water.. a good wash and a blow dry with an air chuck and she will be ready to be put back together.. Det här är inget jag gjort och känner inget behov av det heller.
På Daytona 675 skall det vara 13 mm fri gänga ovanför låsmuttern vid återmontering enligt Haynes. För att undvika problem med returinställningen skall den kanske skruvas ned tills klicklägena tar slut, dvs sista klicket? Antagligen missade jag det, är det fel så rätta det.
Det finns utförliga servicemanual på bla framgaffeljobb att söka på nätet på zx 10 r-05 och zx 6r-07 och principen är ju liknande på Daytonan som dessa. Tyvärr har jag inte hittat något liknande fritt material på Daytonan.