Triumph Daytona 675-tråden!

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Fornminne FJ 1100
jo men det kan vara bra om man ska hålla farten nån gång...ända som var lite tråkigt var att man måste varva satan för att den ska vara riktigt pigg..

hur många har kört rocket 3an här??

Du har inte kört så många sexhundror tidigare förmodar jag.:D

Och jo, valet stod ju mellan Rocket III och 675:an.:va

En glad nyhet är också att jag nu sitter på ett TOR-slip-on som monterades på tidigare under veckan. :p Jag valde inte dit TOR-mappen, då jag fortfarande vill känna lite mer på Daytona:n. BLir nog en mappning nästa år för mig. :)

Släppte Johans iväg dig med ett slip-on utan TOR mappen.:confused:
Det verkar inte sunt.

edit: Ni har väl sett masterbike videon
:yoparty

Last edited:

MegaRaid

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2004
Hoj
Triumph Daytona 675
jag var väldig orolig för detta innan jag testade hojen. Men jag har inte märkt av något av detta, varken på provhojen eller min egen. Har ju inte provat många cyklar, så det är möjligt att det kan vara en stor skillnad med andra fabrikat. Kan tyvärr inte uttala mig för TOR-mappen, men det sades i butik, när jag köpte hojen, att framtida mappar troligen skulle ta bort det mesta av insprutnings-"problemen".

En glad nyhet är också att jag nu sitter på ett TOR-slip-on som monterades på tidigare under veckan. :p Jag valde inte dit TOR-mappen, då jag fortfarande vill känna lite mer på Daytona:n. BLir nog en mappning nästa år för mig. :)

Jag skulle gissa att den går för snålt om du inte lägger in TOR mappen. Låter läskigt!

Daniel

Jag har fått ett litet problem som jag undrar om någon annan råkat ut för. I expansionskärlet har det tillkommit brunt lite kleggig massa som lägger sig i botten. Vad kan det vara tror ni?

Daniel

Last edited:

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Fornminne FJ 1100

Jag har fått ett litet problem som jag undrar om någon annan råkat ut för. I expansionskärlet har det tillkommit brunt lite kleggig massa som lägger sig i botten. Vad kan det vara tror ni?

Daniel

Var en tråd för längesedan om detta på 675.net. Minns inte nu vad man kom fram till. Prova att söka där så hittar du säkert.

Det är ju inte olja iallafall om det sjunker.

edit: Jag hittade tråden, väldigt vanligt tydligen. Ofarligt enligt Triumph. Här !

Last edited:

MegaRaid

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2004
Hoj
Triumph Daytona 675
Var en tråd för längesedan om detta på 675.net. Minns inte nu vad man kom fram till. Prova att söka där så hittar du säkert.

Det är ju inte olja iallafall om det sjunker.

edit: Jag hittade tråden, väldigt vanligt tydligen. Ofarligt enligt Triumph. Här !

Tack för hjälpen!!! :tummenupp
Jag åker till verkstaden med den nästa vecka för säkerhets skull.

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...

Hur tänkte de/du när ni gjorde så?

Kan någon mer bevandrad i motorer förklara för mig? Trodde precis som det skrivits innan i tråden att det blir lite väl snålt för motorn.:va

Last edited:

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
yamaha xt660x sm -06

jag har ju en 600 trajja själv så jo nog vet jag att jag måste varva..men jag trodde det skulle vara lite större skillnad men jag provade rocketen och fan vilken kul hoj..

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE

jag har ju en 600 trajja själv så jo nog vet jag att jag måste varva..men jag trodde det skulle vara lite större skillnad men jag provade rocketen och fan vilken kul hoj..

Din 4a behöver nog mycket mer varv en 675an, faktum är ju att 675an har riktigt mycket vrid för sin klass men det är ingen literhoj , testa en R6a, den är ju som en EU-moppe om du inte varvar den hårt.

Jag har testat rocketen, vrid fanns det i massor men den kändes som en buss i storlek, som tur är smaken som:arsele så det finns hojar för alla smaker.
:)

JAJ

Carpathian Forest!!!
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
? Ser att det är många som ser konstigt på att välja TOR utan mappen i sig. Vad menar ni med att motorn går "snålt"? Den går väl precis som tidigare, då jag inte märkt någon sorts skillnad. :confused:

Så ni tycker att man absolut ska ha TOR-mappen? Det skadar väl inte motorn på något sätt att inte sitta på TOR-mappen fast TOR-slipon? Får åka ner till Johans MC och ta en närmare titt på det.

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
yamaha xt660x sm -06

Din 4a behöver nog mycket mer varv en 675an, faktum är ju att 675an har riktigt mycket vrid för sin klass men det är ingen literhoj , testa en R6a, den är ju som en EU-moppe om du inte varvar den hårt.

Jag har testat rocketen, vrid fanns det i massor men den kändes som en buss i storlek, som tur är smaken som:arsele så det finns hojar för alla smaker.
:)

jo så är det ..jag skulle aldrig köpa en rocket men den var rolig att köra pga vridet--och 675 går klart bättre än min och den vore intresant om jag skulle ha mer pengar nu och inte bli farsa om ca 9 v men det lutar mer åt en tripple

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Vad tror ni om den här då?
1534.jpg

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Och där kom den! :)

Ska bli spännande o läsa lite körtester.

Edit: Varför har de snålat med bromsarna? Bakändan är inte heller så jävla snygg. Hrmf.
Ja, det ska bli intressant att se hur den ligger till prestandamässigt
jämfört med Daytonan. Undrar om den kommer se ut exakt som på
bilden när den kommer. Ser lite trist ut faktiskt.

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Varför ska Triumph alltid sätta så helvetes fula lampor fram på sina nakenhojar.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Någon som köpt Kraschkåpor till sin 675:a?
Isåfall vart?

Nope - har inte handlat (ännu), men det fanns en annons/länk till vänster på denna sida tidigare med Daytona-kåpor för ca 4 kkr som såg väldigt fina ut (street-variant, med uttag för lysen vill jag minnas)! Jag kommer tyvärr inte ihåg firmanamnet, men någon här borde veta:) . Ska Du handla - kanske en post i racingforumet kan ge namnet...

På ebay har det även funnits en dansk leverantör som annonserat kraschkåpor då och då...

JAJ

Carpathian Forest!!!
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Okej, en liten snabb fråga. Har inte tittat speciellt noggrant ännu på hur bakskärmen sitter fast på Daytonan, men... Jag har tänkt att beställa en carbon-skärm till bakhjulet, speciellt då denna redan som standard är svartfärgad, och jag har lite extra pengar att lägga på hojen nu i sommar.

Hur sitter bakskärmen? Måste man ta bort bakjulet? Ska ta en titt under veckan, men om någon redan visste nu vore det toppen.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Hur sitter bakskärmen? Måste man ta bort bakjulet? Ska ta en titt under veckan, men om någon redan visste nu vore det toppen.

Bakskärm:va ?

Om Du menar huggern sitter den bara bultad med några insex och är skitenkel att byta utan någon demontering av bakhjul:tummenupp .

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha