Triumph Daytona 675-tråden!

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tack tack! Och just nu så håller jag på att skita ner mig eller nått, uppkörning snart :/


ofan, du får egentligen inte gasa på den mao.! men lycka till! andas djupt i garagevändningen :)

Hej luca - Du har förmodligen ett problem då, men för mig krävdes en viss teknik för att manövrera dessa: När jag ska trycka in två knappar börjar jag med en och någon halvsekund därefter den andra. Ett enkelt sätt att kolla den högra knappen är väl att försöka växla mellan trippmätarna/ totala körsträckan. Funkar detta kan Du ju testa att nolla en av trippmätarna genom att först trycka in den mittre och omedelbart därefter den högra. Håll sen kvar bägge intryckta någon sekund och nollställ.

Funkar inte detta är det nog dags att visa upp hojen för ÅF:näsblod

Lycka till:)


nej inget funkar, har en speed triple 1050 också, exakt samma problem med den, börjar tro att instrumenteringsjäveln är efter mej!
 
Last edited:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Var kan man köpa sig en billig kåpa till Vevaxelkåpan ( tror jag det är :va ) ?
 

Bifogat

  • Trasig1.jpg
    Trasig1.jpg
    27.8 KB · Visningar: 91

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Last edited:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Jo, Trajjas egna racinglista har man dreglat lite över :D Fanns en del godis hos BikeJohnny....du är internetshoppingkungen Stephan :D
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Måste bara få meddela att om någon kommer på iden att shoppa från denna firma som jag senast handlade i från i England så gör det.

Snabbare leverans har jag aldrig varit med om, beställde på söndag em och hade paketet på Tisdagen, från England.:tummenupp

http://www.evotech-performance.com
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Måste bara få meddela att om någon kommer på iden att shoppa från denna firma som jag senast handlade i från i England så gör det.

Snabbare leverans har jag aldrig varit med om, beställde på söndag em och hade paketet på Tisdagen, från England.:tummenupp

http://www.evotech-performance.com


grymt! är sugen på en sån här "Triumph Tail Tidy / Fender Eliminator"
var det inte någon här som hade klämt på en? vill se lite bilder!! :yoparty
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
grymt! är sugen på en sån här "Triumph Tail Tidy / Fender Eliminator"
var det inte någon här som hade klämt på en? vill se lite bilder!! :yoparty

Jo det var en sådan jag köpte:D

Bilder, har inte haft möjlighet att ta några ännu, blev dock som på deras reklambild på hemsidan.

5-10 min montering och ser fabriksmonterat ut, styvt 800kr med frakt.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Jo det var en sådan jag köpte:D

Bilder, har inte haft möjlighet att ta några ännu, blev dock som på deras reklambild på hemsidan.

5-10 min montering och ser fabriksmonterat ut, styvt 800kr med frakt.


låter bra, dax att lätta lädret med andra ord! :yoparty
 

Sebbe_H

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Hypermotard 939 -17
Lagom surt, körde på en skruv i förrgår, tre dagar efter man fixade körkortet, så det blev till att byta däck, 2500 hurra typ. Någon som vet något, helst positivt om Dunlops supermax qualifier?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Någon som vet något, helst positivt om Dunlops supermax qualifier?

Har Du redan bytt, så kanske Du inte vill ha negativa åsikter?:D

I senaste Bike testades ett antal bandagsdäck. Pilot Power och Metzler M3 vann knappt före Diablo Corsa III. Sportmax Qualifier (inte Supermax) kom femma i totalen. Rekommenderas för landsväg, men när det börjar gå undan på bana påvisas en del brister - allt enligt testen.

Jag har inte testat dom själv, men här på sporthoj finns både förespråkare och dom som rekommenderar något annat.

För egen del ligger ett par M3 närmast till hands när det ska bytas igen - jag har nu PP 2CT både fram och bak i ytterligare ca 400-500 mil. Men en helg på Mittsverige i mitten på september kanske kan påskynda behovet av ett byte:)

Är Du nöjd så räcker det väl så! Själv handlar jag i Tyskland och brukar hamna på strax över 1 500:- för ett bakdäck levererat hem till bron. Jag vill minnas att jag gav 2 550:- för en hel uppsättning fram + bak. Bodde jag i Stockholm kunde väl Fursten eller Roller vara ett bra och enkelt alternativ (för att ordna omläggning).
 

Sebbe_H

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Hypermotard 939 -17
Har Du redan bytt, så kanske Du inte vill ha negativa åsikter?:D

I senaste Bike testades ett antal bandagsdäck. Pilot Power och Metzler M3 vann knappt före Diablo Corsa III. Sportmax Qualifier (inte Supermax) kom femma i totalen. Rekommenderas för landsväg, men när det börjar gå undan på bana påvisas en del brister - allt enligt testen.

Jag har inte testat dom själv, men här på sporthoj finns både förespråkare och dom som rekommenderar något annat.

För egen del ligger ett par M3 närmast till hands när det ska bytas igen - jag har nu PP 2CT både fram och bak i ytterligare ca 400-500 mil. Men en helg på Mittsverige i mitten på september kanske kan påskynda behovet av ett byte:)

Är Du nöjd så räcker det väl så! Själv handlar jag i Tyskland och brukar hamna på strax över 1 500:- för ett bakdäck levererat hem till bron. Jag vill minnas att jag gav 2 550:- för en hel uppsättning fram + bak. Bodde jag i Stockholm kunde väl Fursten eller Roller vara ett bra och enkelt alternativ (för att ordna omläggning).


Hehe tack för svaret. Nej jag har redan bytt, hade nog valt ett annat däck men det var det enda dom hade inne för tillfället. Och jag ville gärna ha tillbaka hojen så snabbt som möjligt då jag kör till skolan osv, vart jag nu ska.
Men till nästa gång så kollar jag efter bästa däck för både landsväg och bana, även vilka som ligger bäst till prismässigt kontra prestandamässigt.
Som det ser ut nu så tror jag inte att det blir mycket bana innan nästa däckbyte.
 

hoppidoppi

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph daytona 675 -06
Köpte en Daytona 675 i lördags (min första hoj, fick lappen i fredags) och kan bara säga fan va skoj. Det har varit värt varenda krona kortet och hojen med kläder m.m har kostat.
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Köpte en Daytona 675 i lördags (min första hoj, fick lappen i fredags) och kan bara säga fan va skoj. Det har varit värt varenda krona kortet och hojen med kläder m.m har kostat.

Helt rätt färg oxå:tummenupp Grattis till både kortet o hojen:)
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Någon som vet om det finns någon beggad tank till salu någonstans?, eller har tips om var jag kan hitta en.
Någon blesyr spelar mindre roll då den endå ska lackas.
Nej! , jag har inte marksynat, har bara fått en idè som jag tänker ha som vinterprojekt.
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Någon som vet om det finns någon beggad tank till salu någonstans?, eller har tips om var jag kan hitta en.
Någon blesyr spelar mindre roll då den endå ska lackas.
Nej! , jag har inte marksynat, har bara fått en idè som jag tänker ha som vinterprojekt.

Låt mig gissa! Helvit:tummenupp
 

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Skänninge
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
Köpte en Daytona 675 i lördags (min första hoj, fick lappen i fredags) och kan bara säga fan va skoj. Det har varit värt varenda krona kortet och hojen med kläder m.m har kostat.

Ser man på, hoppas hemresan gick väl för dig, vårda den ömt :D

/Johnny
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top