Triumph Daytona 675-tråden!

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Vad tror ni om att starta en UrbanTriumphSthml tråd? är det nördigt? (speedtriple/streettriple/daytona) Specifikt för gruppkörningar? Allt annat d675 snack tycker jag ska hållas i den här grymma tråden! (Finns säkert icke stockholmare som skiter fullständigt i bulten babblande :tummenupp

Man kanske även kan fixa lite specialvisningar/grupp demo i butiker på nya grejjer och annat?

(ursäkta alla icke stockholmare ;)

Last edited:

JonasGix

trams
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
röd ;)
Sänkningssats

Hej! Trevlig tråd ni har här =)
Funderar på att köpa 675a till sommarn. Är det någon här som har sänkt sin hoj? Är det smart att göra de eller blir köregenskaperna helt sämst?
Har sett att man kan köpa en ny sittdyna som ger en cm sen kan man väl fixa högre sula också men jag vette katten om de räcker...

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hej Du:) Det finns sänkningssatser framme för -06 till -08, en intressant lösning (gör bakdämpningen lite mjukare) med två alternativ, -10 resp -20 mm hittar Du här. För att behålla hojens geometri får Du höja gaffelbenen i styrkronan, förmodligen kan den bli något mer trögsvängd men de som sänkt hojen har inte klagat så mycket vad jag sett...

Men jag har inte testat själv, få se om någon har egna erfarenheter att dela med sig av?

Lycka till!

Hej! Trevlig tråd ni har här =)
Funderar på att köpa 675a till sommarn. Är det någon här som har sänkt sin hoj? Är det smart att göra de eller blir köregenskaperna helt sämst?
Har sett att man kan köpa en ny sittdyna som ger en cm sen kan man väl fixa högre sula också men jag vette katten om de räcker...

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Tänkte sätta hojen på laddning, säsongen är ju i antågande.

Köpte en sån här men den lyser inte när jag stoppar i kontakten i väggen.

Är det inte så enkelt att svart skall sitta mot svart, och röd på röd ... på batteriet?

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Tänkte sätta hojen på laddning, säsongen är ju i antågande.

Köpte en sån här men den lyser inte när jag stoppar i kontakten i väggen.

Är det inte så enkelt att svart skall sitta mot svart, och röd på röd ... på batteriet?

jorå!! kankse något fel på den!

du får helt enkelt mot all manlig instinkt läsa manualen :hihi

Last edited:

JonasGix

trams
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
röd ;)
Hej Du:) Det finns sänkningssatser framme för -06 till -08, en intressant lösning (gör bakdämpningen lite mjukare) med två alternativ, -10 resp -20 mm hittar Du här. För att behålla hojens geometri får Du höja gaffelbenen i styrkronan, förmodligen kan den bli något mer trögsvängd men de som sänkt hojen har inte klagat så mycket vad jag sett...

Men jag har inte testat själv, få se om någon har egna erfarenheter att dela med sig av?

Lycka till!

Näjs! de va ju billigt också :tummenupp

DasKind

Daytona-listans Führer! :-)
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, -06
Säg det inte till någon, men jag har faktiskt gjort det ::hihi Får gå till grannen å låna ett mätinstrument

Hoppas inte batteriet är slut då, jag hade inte laddat mitt batteri över vintern och det var helt slut. Gick ej att rädda det heller med CTEK laddaren. Så blev tyvärr att köpa ett nytt VARTA batteri till den, ca 1300kr.

YUOSSA original batteriet kostar runt 1800kr :(

Hoppas det löser/löste sig!

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Skall lyfta ut hojen i dag och se om den startar ...

EDIT: Startade som en klocka, tog en sväng på några kilometer och jag är KÄÄÄÄÄR :tuttar

Men fan vet om man orkar köra max 5000 varv i 84 mil ... vad säger ni om inkörningen? Den gör ju bara dryga 100 km/h, kommer få KRUPP :huvet

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Tjena ska köpa en hydralisk bromskontakt bak, nånn som vet dimensionen på banjon i bromsoket ? :)

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Hej! Du kan dra ur den ordentligt nån gång utan problem! Undvik att ligga på varvstoppet flera km bara.. 5000 varv? På min var det max 8000 om jag inte minns fel.. Det finns ju demohojar som bevisligen funkar hur bra som helst! Håll koll på oljenivån under inkörning och du ska se att de där milen passerar i ett nafs!

mvh Henrik

Skall lyfta ut hojen i dag och se om den startar ...

EDIT: Startade som en klocka, tog en sväng på några kilometer och jag är KÄÄÄÄÄR :tuttar

Men fan vet om man orkar köra max 5000 varv i 84 mil ... vad säger ni om inkörningen? Den gör ju bara dryga 100 km/h, kommer få KRUPP :huvet

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0