Nash
KUNG Fotpinne! ;)
NU är det nog äntligen dax, Jag MÅSTE rensa upp baken på min Daytona men jag är inte direkt smidig på att meka hoj så undrar om det är någon som känner sig duktig nog att kunna ge lite tips o råd vore grymt tacksamt!
NU är det nog äntligen dax, Jag MÅSTE rensa upp baken på min Daytona men jag är inte direkt smidig på att meka hoj så undrar om det är någon som känner sig duktig nog att kunna ge lite tips o råd vore grymt tacksamt!
Tänker du ta hjälp av Kris och de andra danska Triumph R.A.T´s också?
Då kommer jag och hälsar på, det bör finnas dansk öl i den boxen.
Om du ska beställa nåt från T3 så kan du väl höra av dig? Jag har inte fått tummarna ur att beställa mina kraschpuckar och skydd till motor- och kopplingskåpor därifrån än.
P.S. En sak man inte ska glömma montera på Daytonan är "snabbgasen", det är en otrolig skillnad att bara behöva vrida 3/4 på gasrullen från noll till fullt. Till min -09 kostar en sån 110 sek vilket är löjligt billigt för en så bra funktion D.S.
Letar ni efter motorkåpor och/eller kraschkåpor, kolla in polidom.se
Superpassning och väldigt bra kvalitet.
Letar ni efter motorkåpor och/eller kraschkåpor, kolla in polidom.se
Superpassning och väldigt bra kvalitet.
Nu skall jag bara bestämma färg ... tror det blir KTM-orange
Så som skiten ser ut nu:
En tanke (i paint )
Tänkte när jag läste texten och såg KTM-Åååransch - Men varför!? Men så såg jag bilden du meckat till och riktigt sken upp!
DEN tyckte jag var både frän och schnygg! Klockrent!
Nu skall jag bara bestämma färg ... tror det blir KTM-orange
Någon som "limmat" fast sina motorskyddskåpor med silicon? Vad använde ni för typ? Måste ju klara värme?
Väldig populär farg....
Såhär så min kawa ut... sålde den for en vecka sen.
...Någon som "limmat" fast sina motorskyddskåpor med silicon? Vad använde ni för typ? Måste ju klara värme?...
Alternativet är väl att köpa direkt från tillverkaren? Samma pris som Harris, 8.50£ verkar dock vara rätt billigt för frakt till Svedala.
http://www.gbracing.eu/Triumph.113/Daytona-675-2006-2009.116
Har alldrig kört en 675'a förut men provkörde en idag. Smidig liten hoj det där.
Vart riktigt sugen faktiskt.
Men nu till frågan. Tyckte tomgången var lite svajig, slog lite upp och ner. Något att oroa sig för vid ett eventuellt köp eller är det fullständigt normalt på en britt? Tyckte även att det var en del ventiltickande på tomgång men det skulle enligt säljaren vara kontollerat. Har ingen som helst triumpherfarenhet därav dessa korkade och säkert svårbesvarade frågor
Nej,tomgangen er smoooooth på en 3'er. Jeg har både en Sprint 1050 och en Daytona 675.... Ingen "upp och ned" i tomgangen alls.
Var der oxå ventiltickande når den var varm ? Det bör der ikke være
...inte ett rasslande men tyckte det tickade mer än på min gammla ninja. Angående tomgången så kan jag inte svara på hur den var då den vart varm, kommer faktiskt inte ihåg. Men när den startades upp från kall motor så vandrade den lite upp och ner.
Det är inget att oroa sig för, innan hojen är varm körs den med två olika "uppvärmningsmappar" med högre tomgång. Efter någon minut kommer smalbandslambdan att börja kontrollera bränsletillförseln vid låga eller inga gaspådrag och tomgången blir stadig.
Den funkar alltså precis som den ska.
Tickandet är nog ingen fara, om ventilspelet är kontrollerat som det ska. Var uppmärksam så att det inte rasslar från kamkedjan vid 7-8k, då kan det vara kamkedjesträckaren som inte funkar som den ska. Den är enkel att byta ut och kostar ingen förmögenhet, kuggar den däremot om kan det bli dyyyyrt...
Lycka till!
Någon Som Kör med "StompGrip".
Är det nått att ha och finns det någon som passar 675:an så man slipper klipp&klistra?
//MAX
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |