Triumph Daytona 675-tråden!

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Ja personligen tycker jag att maxxis är bra gatdäck och dugliga på bana också, att kunna lägga ner mer med gummi kvar i marken är ju positivt eller hur?

Roffe har ju nästan doktorerat i ljudämpning och det ska gå att minska diametern på pipen till 30mm, min är 32..

och längden på röret? perforerat?
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
På den vänstra bilden syns orginalpipen och min hemma snidade, den är solid dvs inte perforerad. Längden är jag osäker på, ca 40mm..
Jag ska till midlanda och köra på torsdag, då kanske det blir en ljud mätning.

och längden på röret? perforerat?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Snyggt jobbat:tummenupp. Hank, jag håller på att forska i diagnosfunktionen på Tuneboy, finns det någon chans att jag får bjuda på kaffe när Du åker till Mittsverige? Jag behöver bara ansluta Din hoj mot min dator och starta upp ett program, då får jag en fil genererad som jag ska maila till Australien...

PM:ar mitt mobilnuffer

Lika bra att göra det ordentligt! Svarvat ur ett stycke axelstål! hehe tyst blev den iaf!
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
Hallå !

Jag börjar bli lite sugen på en 675a men undrar lite vad ni betalar i förs och hos vem ni försäkrar. Jag fick pris hos *If märkesförsäkring på ca 1100 i månaden på en daytona -06a, vad betalar ni? hos Folksam kosta den 21k i helfös. :)

Jag är 32 år och bor utanför storstad.

Ps. nån som villa byta :)
 

Simon3

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2009
Ort
Lidköping
Hoj
Triumph 675 - 07
Yepp, ECU kommunicerar med displayen via CAN-bus. Ingen aning om hur Du kan gå förbi detta och vilka adresser som används.

Det finns en del i verkstadshandboken om detta...

Jag skriver när jag får svar av Wayne (Tuneboy) om den speciella diagnosnyckeln. Annars funkar det bra med en vanlig OBDII-scanner om Du bara vill ha ut felkoden och har bråttom. Triumph använder ett rätt vanligt standardprotokoll om jag förstått saken rätt, finns mer om detta att läsa på www.triumph675.net .

:tummenupp:brinnerup

Ska forska lite mer i de där med canbusen då .. Tack roffe!:tummenupp
 

ben0

Unknown
Gick med
7 Oct 2008
Ort
M
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
Hallå !

Jag börjar bli lite sugen på en 675a men undrar lite vad ni betalar i förs och hos vem ni försäkrar. Jag fick pris hos *If märkesförsäkring på ca 1100 i månaden på en daytona -06a, vad betalar ni? hos Folksam kosta den 21k i helfös. :)

Jag är 32 år och bor utanför storstad.

Ps. nån som villa byta :)

För min 08:a betalar jag 19 tuzen för hel/helår märkesförsäkring hos IF. Bor i billigaste priszonen. Jag fick bra pris hos Salus Ansvar också har jag för mig. Kanske värt att höra med dem också om du inte redan gjort det.
 

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
:eek:

Vevstaken på ettans cylinder:jisses. Hände det efter Du bytt topp eller såg det ut sådär när Du öppnade? Har någon rapplat med varvtalsbegränsningen? Inte har den väl race-ECU?

Lider med Dig...

Den så såhär ut da jag skulle öppna den for att hitta en schims som var borta... Jag kunne väl göre 8-900 schims av all den metall som jag hittade... :yoparty

Nu är den till salu.. Har jag inte lyst (och penge) till mer... Den står mig i ~62.000kr :huvet
 

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Isch....tråkigt som f-n. Har den gått som banhoj i Usa. Såg i din annons att den hade en racebakdel.

Nej, den har aldrig gået som banhoj. Som du ser har den fortfarende ... støtteben (ingen anning vad det hetar på svenska).... Jag skulle ha' kört rookie 600 i år, men motorn gick bara 1½ varv på anderstorp.... Jag hade hojen i 12 timer innan dette skete... Jag har brugt hela sommeren på att hitta ett nytt topplock och nu ser jag att hele motorn har pajet...

Den har inte en fel på ram, bakram styr eller annat... Den var det perfekte objekt till banhoj.... men, ... så blev det inte och nu har jag inte råd till en annan motor
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675

:7peta It wasn´t me....på filmen alltså. Efter dessa övningar + några till här hemma gör jag numer också fina stoppies. Det var ju enklare än jag trodde.

Många Daytonor och ägare (tom med nakna rumpor) i denna film :D:tummenupp Tom jag är med fast då stillasittande i utbildningslokalen. KUL!

Denna flim är något att gotta sig åt i vinter i väntan på nästa år :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ouch, jag antar att det går så när man är för snabb och "letar" 675:eek:r:rodnar Grått, snygg akter (ehrm IXIL alltså), fin stoppie, sedan drar reptilhjärnan sina egna slutsatser:)

:7peta It wasn´t me....på filmen alltså. ...Denna flim är något att gotta sig åt i vinter i väntan på nästa år :)
 

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Kollade försäkringar för en ny Daytona och enlig IF´s tabell ska en upp till 3 år gammal kosta mellan 12 556 - 15 937 kr hel/hel beroende i vilken zon man bor om man är mellan 24-34 år. Stämmer detta ? Så fall är det en hyfsat billig sporthoj att försäkra.
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
Kollade försäkringar för en ny Daytona och enlig IF´s tabell ska en upp till 3 år gammal kosta mellan 12 556 - 15 937 kr hel/hel beroende i vilken zon man bor om man är mellan 24-34 år. Stämmer detta ? Så fall är det en hyfsat billig sporthoj att försäkra.

:) jag som tyckte det var dyrt, betalar ju bara 6500kr för min fz1 hel/hel och det är samma motor som r1 lite nertrimmad dock men ändå..
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top