Mmmm, många av oss kanske började på vanliga bandagar innan vi halkade in på den första SMC-kursen. Själv körde jag i princip en säsong med andra arrangörer och fick på egen hand upp ett hyfsat tempo.
Men det förmodligen bästa jag gjort för min utveckling som förare var att delta i första Kemora-kursen (4 dagar i en följd) år 2008. På kurserna försöker vi (till skillnad från andra körningar) hålla ned tempot lite grand för att i stället kunna koncentrera oss på olika övningar och förstå hur man egentligen kör i st f åker hoj...
Det innebär att jag definitivt tycker att kurserna är något att ha, teorierna Du lär Dig och råden Du får av instruktörerna gör de flesta till säkrare förare på landsväg/ snabbare på bana.
Det utesluter ju inte heller att man fortsätter på vanliga banarrangemang för att träna på egen hand eller helt enkelt panga av sig lite grand.
Men jag är lite part målet då jag kör som instruktör för SMC numera. Denna post är dock skriven utifrån mina personliga erfarenheter. Jag gillar helt enkelt att fundera kring min egen körning och klura på vilka förbättringar jag kan knåpa till både hos mig själv som förare såväl som hos min hoj
Jag ber om ursäkt för ett långt svar men vill bara vara tydlig med hur jag uppfattar det hela. Saeco säger ju egentligen samma som jag, han är bara bättre på att sammanfatta
Lycka till med körningen
Taz79 skrev:
...Ok, låter bra.. Fördelen är ju att försäkringen gäller på dessa kurserna enligt SMC.. Jag har kört på bana 3 ggr innan.. I Falkenberg och Mantorp tror jag det var... Fast inte med SMC då... Men SMC kan ändå vara något att ha tycker du?