racermasen
Ny medlem
Tackar! Har di testat dessa?
Tackar! Har di testat dessa?
Fått ett svar i denna tråd.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?265980-Droppar-fr%E5n-k%E5pa-efter-k%F6rning&p=5877742&posted=1#post5877742
Stämmer detta att Daytonans expansionskärl är underdimensionerat?
Både jag och polaren har fått byta kylarlocken eftersom dem blivit dåliga och inte hållit trycket. Vilket lätt till att hojen börjat koka. Min är en 2006 polarens en 2007a. Låna ett lock från någon som har samma har en daytona och prova.
Eller köp ett nytt för 100kr
Både jag och polaren har fått byta kylarlocken eftersom dem blivit dåliga och inte hållit trycket. Vilket lätt till att hojen börjat koka. Min är en 2006 polarens en 2007a. Låna ett lock från någon som har samma har en daytona och prova.
Eller köp ett nytt för 100kr
Provkörde igår i blandat tempo. Var ute i ca 1½-2 timmar och inte en droppe läckte.
Måste varit att expansionskärlet inte höll måttet i söndags.
Pratade även med den lokala Triumphförsäljaren och deras verkstad.
Han hade aldrig hört att kylarlocket inte höll måttet.
Däremot påpekade han att om det var kylarlocket så borde det komma kylarvätska där det sitter och inte vid expansionskärlet.
Om kylarlocket inte håller tätt kokar kylvätskan tidigare än den gör i ett system under övertryck, varpå expansionskärlet fylls och rinner över...
Ett expansionskärl fyllt till MAX-linjen kommer inte att vara det särskilt länge.
Fyll till strax över MIN-linjen och var nöjd med det.
Kört en hel dag på bana i lördags utan några problem.
Kanske ska byta kylarlocket i alla fall?
Har bara fyllt till min i behållaren.
Har för mig att jag sett någon post om att oljenivån skulle vara annorlunda på en 06-08 jämfört med en 09-12.
Oljestickan har ej samma längd. Har för mig att den är kortare på nyare modeller.
Innebär det att man konstant kör med för lite olja i de äldre modellerna?
Bedömt har du inte mer problem än att verkstaden varit vänliga nog att toppa upp expansionskärlet åt dig vid servicen. Antingen tömmer du ur lite, eller låter det sköta sig självt..
Det stämmer att man kom med ny oljesticka. Men motorn är lite annorlunda mellan årsmodeller(djupet i tråget), så stickorna är inte utbytbara.
Med det sagt, oljenivån skall helst aldrig understiga max. Ta för vana att kontrollera ofta och fyll på vid behov. Vissa vill ha olja, andra inte. Det är personligheten hos respektive hoj som avgör om de dricker olja eller inte.
Läs och leta lite här eller på triumph675.net, så kan du hitta mer om oljestickan.
Vad för motorolja trivs daytonan med?
Nackdelen med att byta till ett mindre fram är att axelavståndet kommer bli längre om man inte kapar kedjan. I och för sig inte speciellt mycket längre så det kanske inte spelar så stor roll
+3 bak är ju samma som -1 fram så då kan du ju lika gärna byta fram.
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |