Triumph Daytona 675-tråden!

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Fixa hojen i vinter? Ni missar väl inte annonsen på alla extragrejer och en hel del originaldelar som finns ute på annons nu!? :banana
PM:a vid intresse och frågor.

/Cicci

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hade inbrott i garaget natten till i måndags.
Hojen var kvar men de hade råkat under kapellet.
Eftersom jag inte var hemma bad jag svåger flytta hojen till sitt garage och var där och hämtade den igår pga en sur hyresvärd som gnällde om att han hade två hojar på sin P-ruta.
När jag skulle starta hojen så var den riktigt svårstartad. Det var först på tredje försöket den startade med lite gashjälp. Enligt svågern var den likadan i måndags.
Den går som en klocka när den startat.
När jag kom hem provstartade jag den. Inga problem.
Funderar på om batteriet börjar bli kasst. Satte det på laddning och på några timmar var det fulladdat. Lite kort laddningstid tycker jag. Ska ner och montera och provstarta senare idag.
Om man nu ska köpa nytt batteri vad ska man då köpa?
Lithium Ion som gäller?
Var hittar jag det billigt?
Kan få ett shido från Tyskland för tusingen. Finns det bättre batterier eller är shido bra?
Är tusen kr dyrt eller ok pris för ett Lithium Ion batteri?
Kostar 1325 kr på Johans MC.
Kom gärna med tips på bra batterier.

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jag har en 2013 och bor i sthlms innerstad, har trygghansas avställningsbara. Betalar 2113:- när den är påställd, ca 2-300:- efter avställning. Totalt ca 12000:- per år.

Kollade Trygghansa, men för mig kostade avställningen strax över tusenlappen per månad, och runt +2000 när den är påställd... :confused::va

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Var batteriet som behövde laddning.
Men det laddades fullt på bara några timmar.
Så nu är frågan vilket batteri man ska köpa?

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Bytt laddningsregulatorn på garantin? Innan jag bytte min så drog den ur batteriet när hojen fick stå lite

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Någon som monterat Triumphs egna QS på sin cykel och har någon värdefull input?

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Hoj
Dajtåna trackbike
Någon som monterat Triumphs egna QS på sin cykel och har någon värdefull input?
Värdefull input är att när du en gång börjat använda QS you can´t stopp ;) Kör du bana är det ett moment mindre att tänka på, bara banka in växeln. Kör du gata är det en posör diamant. Bara att köpa! Du kommer inte ångra dig en sekund!
Vad du dock borde fundera på är OM du eventuellt ska byta fotpinnar är det i princip bara Attack Performance som klarar av pull sensorn (om du ska ha GP växling that is...).
Kolla med JackLillian, han brukar ha kampanj lite då och då....

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Hoj
Dajtåna trackbike
Däck fråga;
- Vilka slicks kör ni med? Har slut på däck och tänkte bunkra ett par set...
- Vilka regndäck kör ni på? Någon som testat Pirelli Rain?

F

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj
QS är redan köpt, montering kommer ske, när jag har tid :)
Jag läste mig till att woodcraft skulle funka med GP växling på triumph675 forumet. Får väl se hur det ter sig sedan, annars får det bli attack performance :)

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Tar tacksamt emot tips på justerbara fotpinnar. Jag skulle behöva få upp dem en bit,. utan att betala massor =P

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Ingen som helst koll på kvalitén, men på ebay finns mängder av justerbara fotpinnar från Kina... Någon annan kan säkert yttra sig om kvalisort på dem :)

Typ http://www.ebay.co.uk/itm/Adjustabl...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item257b6363c9

Man får vad man betalar för.... Just sådana där har jag kört med och efter en del modifiering så funkar det skapligt. Nu kör jag PP som Greven säljer och visst är dom dyrare men när man har testat båda så förstår man varför.

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Har kört på Pirelli SC2 denna sommar och det har fungerat bra för mig. Har köpt en omgång Pirelli Rain (SC1) men inte fått tillfälle att testa dom än. Vart ju en kanonsommar!

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
2200 påställt /350 avställt för mig å jag e snart 31 å bor i betongdjungeln i gbg, lite för saftigt. vad e problemet med f-bolagen....

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Hoj
Oh jag skulle vilja ha ett par från PP tuning jag också =) det ser ut som att man skulle kunna ställa dem precis som man vill ha dem. Men dyra. Jag ska skriva upp dem på min önskelista, jag tycker nog att jag varit tillräckligt snäll i år...!=P

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Oh jag skulle vilja ha ett par från PP tuning jag också =) det ser ut som att man skulle kunna ställa dem precis som man vill ha dem. Men dyra. Jag ska skriva upp dem på min önskelista, jag tycker nog att jag varit tillräckligt snäll i år...!=P
Visst kostar dom en bra slant. En fördel är att det brukar gå att få tag på delar ute vid banorna om olyckan skulle vara framme. Men som sagt, jag gick den dyra vägen och köpte Kina saker först....:huvet

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Hoj
Visst kostar dom en bra slant. En fördel är att det brukar gå att få tag på delar ute vid banorna om olyckan skulle vara framme. Men som sagt, jag gick den dyra vägen och köpte Kina saker först....:huvet

mmm så brukar jag göra. Köper ofta billigt skräp först, vilket leder till att det blir riktigt dyrt i slutändan. Kanske verkligen ska göra annorlunda den här gången. Jag tror nämligen att ett par riktiga fotpinnar skulle kunna göra mirakel med min körställning =)

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...