Triumph Daytona 675-tråden!

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Bände slet o lös men kunde inte se vart jag skulle kunna komma åt att pilla för att få låset att släppa. Har du några fler ledtrådar?

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
I bakkant i mitten sitter spärren. Du behöv något attentat med för att skjuta den åt sidan.
Jag gjorde detta för ca en månad sedan och då använde jag en nyckel om jag inte minns fel.
Borde gå bra med en mindre skruvmejsel med.

Sned

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 2009
Hej, någon som har monterat original avgassystem nyligen och har förslag på hur man enklast gör det?
Har ett GPR slip-on och ska byta till original men får inte dit mellanröret, trots att jag lossat batteribox
och plastbiten som sitter till höger om den. Funderar på att ta bort stötdämparen men eftersom GPR-
systemet glider in så fint börjar jag fundera på om jag har fått med rätt grejer. Har årsmodell 2010 och
fick med originalsystemet oanvänt i kartong när jag köpte hojen. Något jag missat?

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Monterade precis watsen design blinkers fram, satan i gatan va mycket snyggare den blev.
Behöver komplettera med tail tidy, vilken ska man ta...?
Sen tänkte jag passa på att montera baklampa med integrerade blinkers.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Monterade precis watsen design blinkers fram, satan i gatan va mycket snyggare den blev.
Behöver komplettera med tail tidy, vilken ska man ta...?
Sen tänkte jag passa på att montera baklampa med integrerade blinkers.

Tänk på att baklampa med integrerade blinkers ej går genom besiktningen.
Det gör visserligen inte watsen heller om man har lite otur med en gnällig besiktningshen.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hej, någon som har monterat original avgassystem nyligen och har förslag på hur man enklast gör det?
Har ett GPR slip-on och ska byta till original men får inte dit mellanröret, trots att jag lossat batteribox
och plastbiten som sitter till höger om den. Funderar på att ta bort stötdämparen men eftersom GPR-
systemet glider in så fint börjar jag fundera på om jag har fått med rätt grejer. Har årsmodell 2010 och
fick med originalsystemet oanvänt i kartong när jag köpte hojen. Något jag missat?

Har du bytt mellanröret tidigare?
Har själv arrows slipon och där kan jag byta mellan arrows och orginal utan problem.

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Tänk på att baklampa med integrerade blinkers ej går genom besiktningen.
Det gör visserligen inte watsen heller om man har lite otur med en gnällig besiktningshen.

Tack, jag vet :)
Tänkte att jag struntar i det pga toksnyggt med integrerad :)

Hoffmeister2

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Hoj
Daytona 675 -08
Tjena!

Skönt att vara i daytonatråden igen! Har dock en fråga: När jag åkte till jobbet imorse märkte jag att temperaturmäteren helt plötsligt sjunkit till tre streck på mätaren. Brukar ju ligga på fem streck i vanliga fall, men idag gick den efter varmkörning ner först till fyra, sen till tre, sen upp till fem igen där den låg stabilt fram tills jag stängde av den..

Är det något som är på väg att pajja, eller har det sina naturliga orsaker? Var rätt varmt idag kan jag tillägga

Sned

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 2009
Har du bytt mellanröret tidigare?
Har själv arrows slipon och där kan jag byta mellan arrows och orginal utan problem.

Nä, jag köpte hojen med GPR systemet på och fick original system i kartong (ser helt oanvänt ut).
Löste det tillfälligt med db-killer i bägge ändar av ljuddämparen när jag körde på Sviestad igår så
det blev ganska tyst ändå.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Nä, jag köpte hojen med GPR systemet på och fick original system i kartong (ser helt oanvänt ut).
Löste det tillfälligt med db-killer i bägge ändar av ljuddämparen när jag körde på Sviestad igår så
det blev ganska tyst ändå.

Då är det alltså ett helsystem.
Aldrig bytt helsystem på min.
Tänk på att det förmodligen ligger annan mjukvara i din eftersom det bytt system.
Värt att kolla.

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Jag har inte läst något i denna tråden men har varit nyfiken på 675r ganska länge, ända sedan jag provkörde en 675:a för några år sedan.
Finns det någon som kan ge ett kort omdöme med 675r:s förtjänster och eventuella tillkortakommanden?
Duger den på bana, inte för tävling, eller måste den modifieras?

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Kan man nollställa serviceindikatorn (motorlampan) själv på en -08? Ex med sin Android o en OBD2-adapter?

AMID

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Hoj
Triumph Daytona 675 -2006
Tänkte bara dela med mig av den tråkiga nyheten att min Triumph Daytona 675 blev stulen idag i stockholm. Hjälp mig gärna hålls utkik! Regnummer XNJ660. Grå 06:a med orange krashhandtag. Stals framför ögonen på mig idag 7e augusti kl 17:45. Tipsa gärna polisen om du ser något. Föraren hade svart på sig med ev. Ryggsäck. Det står tuneboy på sidorna av hojen som annars är i orginalutförande. Håll tummarna..

Edit:
Polisen har hittat den i Solna. Tjuven har borrat chassinummer, knäckt rattlås, förstört tändlåset och "Lekt" i 200+kmh... Så skönt att få tillbaka den åtminstone. Nu ska man bara få märka om chassinumret. Någon som gjort det?

Last edited:

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Vet att det finns trådar så man kan gödsla med dom om däck här. Men jag är nyfiken vad ni kollegor på 675or kör med för däck på bana. Kör nästan uteslutande bana och dagarna jag kör på gata kan räknas på en hand.

Det jag kör nu är Dunlop SportSmart I men jag vill ha däck med bättre grepp och raceigare profil. Finns det något däck ni skulle rekommendera mer än något annat samt något som man ska undvika?

Är inte främmande för däckvärmare då jag ändå tänkt skaffa det.

Last edited:

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Vet att det finns trådar så man kan gödsla med dom om däck här. Men jag är nyfiken vad ni kollegor på 675or kör med för däck på bana. Kör nästan uteslutande bana och dagarna jag kör på gata kan räknas på en hand.

Det jag kör nu är Dunlop SportSmart I men jag vill ha däck med bättre grepp och raceigare profil. Finns det något däck ni skulle rekommendera mer än något annat samt något som man ska undvika?

Är inte främmande för däckvärmare då jag ändå tänkt skaffa det.

Beror ju lite på hur vad du har för ambitioner. Jag har kört Comp K under hela förra sommaren och dom håller riktigt länge och har bra grepp. Är som du kanske vet 'bandags slicks' och jag hade värmare. Dom funkade fint för mig ner till ca 1:15:xx på åsen men sen blev dom hala. Nu under min första Rookie säsong har jag kört Bridgeston R10 (medium) och vart helnöjd med dessa. Bra grepp, varnar innan släpp och håller skapligt. Har även testat några sett Conti race attack slicks och även dom håller bra och riktigt bra grepp men släpper helt utan förvarning. R10 finns det gott om begagnat av nu så här i slutet på året. Tycker du ska testa R10. Dessa är e-märkta men kör dom inte utan värmare :)

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Beror ju lite på hur vad du har för ambitioner.

Har kört för lite på Gelleråsen för att relatera till några tider där. Under 1.05 på Sviesta och i alla fall under 1.34 på Mantorp känns som realistiska tider nästa år. Kanske snabbare t o m, körde 1.38 på Mantorp förra året men då var jag onödigt feg i ingången på kurvor och bromsade för tidigt och för löst. Har klockat mig själv alldeles för lite då jag mest kört runt i gatgrupper. Är lite kluven till slicks för då borde jag egentligen skaffa en uppsättning fälgar till. Så tips och erfarenheter på och av mönstrade däck mottages gärna också.

Kanske totalt onödigt med nya däck med mina mål...har ingen aning så därför jag lyfter frågan. Men det känns som ett steg man nån gång måste ta och jag har ingen aning om när eller i vilken riktning.

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...