ligger en 955i på blocket just nu för 20k 3000mil. Ska jag slå till eller är det en prutthoj jag ska akta mig för? bra/dåligt med den?
De jag hittar ligger runt 30, men frånsett det, gör du skäl för namnet så köp inte!
Då får ju Triumph dåligt rykte.
Alla motorcyklar mår bra av kärlek och omvårdnad men Triumph klarar misshandel lika bra som Japanska hojar. Stötdämparlänkaget måste dock underhållas enligt boken. Utan fett vart tredje år eller 3 000 mil så blir det besvärligt och i värsta fall byte. Stämplar i boken hjälper inte om det inte är gjort...
Prut - eller Prutthoj? Jag älskar Daytonan mellan 97 - 01 så jag är kanske inte rätt att fråga men några av anledningarna för mig är...
- Vacker
- Underbar motor
- Bra väghållning och bromsar
Men den är tung, slö och gammal om du ska vara värst. BabyTona är "bättre" men, i mitt tycke, inte lika kul om du vill göra mer än vara snabb på bana. 130 hästar är tillräckligt för mig och på gata behövs inte mer.
Kan jag koppla in en mätare med bensinmätare eller kommer inte det funka?
För idag har jag ju bara en bränslelampa.
Tyvärr är det liten elektrisk sak som sluter kretsen till lampan när den inte ligger i bensin. Mäter alltså inte nivån utan den bli digital - lyser eller inte. Vanligtvis INTE efter ett par år då den centimeterlånga lilla grå staven går av och därmed ALDRIG kan tända lampan.
Litar du på lampan och inte kör på trippen får du soppatorsk!
Kör du på trippen och tror att tanken innehåller 18 liter, men inte vet att användbart endast är 17,2 liter, får du soppatorsk!