Hallå.
Tänkte nu byta till orginal gasvajer, då det bara varit en gasvajer innan.
Nu undrar jag vilken "väg" gasvajern ska vandra från rullen till hållaren. Tyckte det var lite underlig väg förra ägaren dragit den.
Sen,vad är meningen med gas & returvajer? Är det en ren säkerhetsåtgärd?
//Rickard
Citerar mig själv.Har haft batteriet urkopplat och nu lyser motorlampan fast allt verkar okej.
Har läst någonstans att lampan släcks efter motorn kommit upp i en viss temperatur visst antal ggr.
Någon som vet något om det?
//Rickard
Har du t ex vridit på tändningen när tanken inte var på plats så kommer den att varna. Den varningen försvinner med 3 varm/kall cykler. Släcks inte lampan då så kan det vara något annat som felar, en glömd kontakt el liknande.
En cykel görs enl detta:
Motortempen måste nå 72 grader elller högre.
Tempen måste ha stigit med minst 23 grader från start när den når 72.
Tändningen ska slås av helt mellan cyklerna.
Enklare beskrivet:
Starta hoj kall, låt den gå över 72 grader.
Stäng av tändningen helt.
Pilla navel i 10 minuter.
Upprepa.
Nu har jag ett snäpp nyare motor på min (2002+) men så här funkar det på den. Bensinlampan tänds 1-2 sekunder efter att tändningen slagits på. Direkt efter start så slocknar den igen, förutsatt att bränslenivån i tanken inte är låg dvs.Försöker fråga igen, innan man startar, lyser bensin lampan då? Eller ska den vara släckt? Har bytt ut hela instrumenthuset och har kopplat in en helt annan bensin lampa, så hade varit skoj att veta!
Även vilken anses vara max temp i kylaren? Samt i oljan? Ska ställa in nya mätaren.
Tycker det ser ut som en 02+. Pimpad eller tidigt uttagen?Det är årsmodell -01. Kan kolla mitt garage .
Det är en flottör som styr resistansen och möjligt är att den fastnat och därför ger missvisning. Hade sensorn gått sönder i själva mätdelen borde den ge ett så pass felaktigt värde att ECU bör ha varnat. Men oftast är det ändå helhaveri på sensorn med tänd motorlampa som följd man brukar höra om.Har kollat lite och min är densamma som -02 och uppåt men triumph släppte visst några redan året innan. Så länken tackar jag för! Tror ni det är sensorn i 99% av dessa fall?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|