Tja, man kan ju förstå att dom inte vill återlösa den om den var
1. Vurpad
2. Skurit pga för lite olja.
Hur mycket var "för lite olja" ?
Vad exakt har skurit ?
Smidda eller inte smidda påverkat knappast säkerhet mot skärning utan mer mot belastning (höga varvtal, trim,....)
Utan att veta hur du kör så......men om man gissar lite.
Om man wheelar med framhjulet högt långa stunder så kanske det drar mer olja och det är rätt lätt att glömma kolla innan man drar ut på en tur. Är ingen mästare på underhåll själv men oljan kollar jag alltid innan jag kör lite mer inspirerat.
Om man wheelar med framhjulet högt med alldeles för lite olja så är det nog inte det så lyckat.
Även på japs hojar flyttas oljepickuper bakåt och rekommenderas det att ha " lite mer än fullt med olja" vid mer seriös stuntning.
Du kanske skall vara glad över att Triumph vill fixa den åt dig och att du kan fortsätta att åka "rad-3a"
Om du sålt en hoj på blocket och köparen kommer tillbaka med hojen vurpad och skuren med för lite olja i, skulle du då köpa tillbaka den ?
Men visst lite strul måste Triumph ta på en speed triple eftersom dom ju säljer den med bus-image, kanske därför dom fixar den åt dig.
Nej självklat inte men enligt konsument lagen så får dom lov att räkna bort milen när dom räknar ut värdet sen när det kommer till att den har varit vurpad och det påverkar motorn jävligt konstigt att odm inte sa det innan när dom hade försäkringsbolaget där och bedömde skadorna. Jag prata med försäkringsbolaget om det och då sa han ja om motorn hade skurit på grund av det så hade dom löst hojen direkt utan något prat för då sprang det iväg i pengar. Men oandra sidan så har ju hojen dragit 3-4 dl på ca 100 mil hela tiden så ja törstig i olja är den men är inget fel enligt triumph. Men visst jag ska ge den en chans till nu och kolla olja ännu mer det vill säga varje gång man kör med den vågar ju inget annat så. Med tanke på det som hände då hade jag kollat olja på lördagen och fyllt på sen körde jag lördag söndag och sönda kväll så skar den i motorn ca 40 mil efter jag kollade oljan. Men som sag vissa hojar drar mer än andra antar jag så får vänja mig vid att den drar sjukt mycket olja går ju så länge man iten ska köra på semester då är det lite segta ha en 5 liters dunk med sig va.
halloj alla glada triple-åkare... har kikat runt efter styrdämpare till min 06:a ett tag nu och fick syn på en vit triple på johans mc häromdagen med en dämpare monterad i kylarfästena... tänkte höra om nån utav er där ute har några erfarenheter vad gäller dämpare till triplar o vad man kan få tag på dem isåfall...
Lång semestertur 100x5/0,4 (100x5/0,3) = 1250 (1670) mil, du måste serva den minst en gång också
Hur mycket för lite olja var det i den när du lämnade in den ? Syntes det på stickan eller var det långt under stickan ? Vad var det som skar ?
Om du kollade oljan och den var full (nästan full) och 40 mil senare så syntes det inte på stickan så hade den dragit betydligt mer än 0,3-0,4L/100mil
Det suraste är väl att det är dåligt med tider på verkstäder just nu
Vill minnas att jag sett nån som satt på en 1050 bakram (inkl plast, sadel, avgas etc) på en 955. Borde gå att googla fram för den som orkar...
Hallå enligt Triumph så var det 6 dl för lite vilket förvånar mig mycket med tanke på att jag fyllde den på lördagen men visst sen kan det vara som dom sa att den har tagit skada av vurpan låt säga att kolvringarna är dåliga eller helt kassa då släpper den igenom det till förbränningen ju och drar mycket mer men borde blivit mycket blåare rök ju
Min speed drog ialf inte en droppe olja på de 250 milen jag hann köra. Bakhjuls åkning in räknat
Är det någon som har sett någon "gammal" S3a men en snyggt ombyggd bak? Bild? Då menar jag hela eller delar av bakdelen, bakram, sadel, plast mm. Dvs inte bara en undertail eller dyl... Frågan gäller modell pre -05... Har kikat runt lite på nätet utan att hitta något vettigt. Är lite sugen på att modda bi-arslet på min 04a... Tips någon? Tackar!
Hittade denna länken sparad på jobbdatorn:
Tackar! Har sett den bilden vid något tillfälle tidigare. Jag tycker att pipan sitter helt malplacerad och så är det något mer som stör mig som jag inte kan sätta fingret på. Kanske är det fotovinkeln + vinklen på pipan som är illa vald... Har googlat runt lite och inte hittat några byggen förutom en med 1050 bak ovan samt en med tyskfighterröv... Plus ett tokbygge enligt bild...
Här kan du få lite ideer.
http://www.triumphchepassione.com/specials.htm
Här kan du få lite ideer.
http://www.triumphchepassione.com/specials.htm
halloj alla glada triple-åkare... har kikat runt efter styrdämpare till min 06:a ett tag nu och fick syn på en vit triple på johans mc häromdagen med en dämpare monterad i kylarfästena... tänkte höra om nån utav er där ute har några erfarenheter vad gäller dämpare till triplar o vad man kan få tag på dem isåfall...
Hej!
...
Sitter och surfar runt lite och kollar Speed Triple´s. Ser att på 2009 står det Speed Triple "II". Vad menas med "II"? Vad är skillnad mot föregångare, typ en 2006:a ?
Är det många som har problem med oljan? Jag räds ju att köpa en.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |