Triumph Speed Triple-tråden.

powertrip

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Ort
Karlstad
Hoj
CBR1000RA Repsol 2009
Moppetur

I tisdags tog jag o polarna (5 st) en liten tur med mopederna. Start i Karlstad och första etappen avslutades drygt 50 mil senare i Dombås i Norge. Efter en liten tupplur till dagen efter så drog vi etapp två över Trollstigen och Geiranger till Stryn (25 mil) för lite skidåkning på glaciären.
Helt fantastiskt att åka Trollstigen på båge, ojojoj!

Tänkte stanna några dagar men vädret var vidrigt, så idag vid lunch bestämde vi oss för att dra hem. Klockan 20.00 och drygt 60 mil non stop så är man hemma igen. Slutsatsen är att man åker precis lika bra på en S3 som på en Ninja, GSXR, CBRRR eller annan räsermoped. Alla hade lite ont i rumpan men annars inga problem med 60 mil. Hojen drar drygt 0,6 vid inspirerad körning på långa sträckor.
Flyscreen är bra grejer. För att inte tala om crashpuckarna, kanon att sätta fötterna mot främre och vila vaderna mot bakre :) Man ser ut som skit med efter 30 mil med blandade skurar så bryr man sig inte, bara gött att ändra ställning efter några mil med dubbelt heldraget i 80 km/h.
 
Last edited:

Yakimah

Ny medlem
Gick med
29 May 2008
Ort
Västkusten
Hoj
Triumph Sprint ST 1050
Yes! De blåa är snabbast! Det vet ju alla! :yoparty

Man blir lite vilse i däckdjungeln när man surfar runt på nätet... :-S


// J

Är inne på min andra blåa triple nu, den första var dock en 955:a. :)

Har bara kört med Power fram och bak tidigare, men bytte nyss till Road 2 bak för att få ut lite mer mil. Har kört 100-200 mil hittills och det funkar bra för mig. Men jag är inte heller någon Rossi... :)
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Hmm. Har fått start problem med min lilla triple. Springa igång är inga problem och den går som den skall. Dock startar den inte med startmotorn. Låter åxå väldigt skumt på starten. Nästan som den inte har komp eller fel kamtider. JAg har mätt igenom istortsett all el. Kollat stödkontakt jordpunkt i blocket(lödat för säkerhets skull)Provat med startkabel från bilen,men inget hjälper.
Har någon haft liknande problem? Enda som jag kan tänka mig är om kopplingen mellan veven å starten slirar? Vet inte riktigt hur denna ser ut om det finns möjlighet att den kan slira. Men som sagt är det någon som råkat ut för något liknande?
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Googla lite på "sprag clutch 955i". Vet inte om din hojs symptom matchar, men det är min gissning.
 

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Någon som vet var man hittar hur mkt olja det ska vara i motorn? har kollat i manualen men det står ingenting. någon som vet?????????????????
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Googla lite på "sprag clutch 955i". Vet inte om din hojs symptom matchar, men det är min gissning.

Tackar . Hittade en tråd på t955.net. Så det verkar som prickade rätt där:tummenupp
Hoppas bara att den finns hemma någonstans.
Soon back on the road again..........:D
 

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
3,2 liter i en 1050, men jag brukar ha lite mer för lådan beter sig bättre då :tummenupp :tummenupp

E det så mkt olja i ?:confused: jag hällde på lite olja idag (2,8dl) tyckte jag hällde å hällde men att det inte hände något, nu förstår jag varför, sen tycker jag man ser jävligt dåligt på stickan/locket när man har kommit till rätt nivå, å i manualen blir man ju inte mkt klokare.

Någon som har lite bra tips när det gäller olja och oljebyte.
 
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
E det så mkt olja i ?:confused: jag hällde på lite olja idag (2,8dl) tyckte jag hällde å hällde men att det inte hände något, nu förstår jag varför, sen tycker jag man ser jävligt dåligt på stickan/locket när man har kommit till rätt nivå, å i manualen blir man ju inte mkt klokare.

Någon som har lite bra tips när det gäller olja och oljebyte.

Står hojen rakt?
Den kan inte stå på sidostödet när du mäter oljenivå.
 

cobra_gt4

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Ort
Olika
Hoj
Kawasaki zx9r -99
Någon som har bra tipps vars man kan få tag i lameller till en speed triple 1050 -05a.

Finns det några bra eftermarknads lameller?
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Fortfarande ingen som är intresserad av något som jag har att erbjuda i min annons (se länk i signaturen)?

Jag är ju inte i så stort behov av grejerna längre, så jag känner ju inte att jag vill ha grymma priser för dem. Kan tänka mig att skänka/sälja en del av sakerna riktigt billigt, medans vissa som tex. fjädrar och slipon gärna skulle få generera iaf en liten slant.

För min egen del lutar det nog faktiskt åt en KTM 660 som nästa hoj. Är grymt sugen på en 1050, det är ju ändå min drömhoj, men jag tror jag tänker vänta 2 år tills jag blivit 25 och slipper dubbla premien hos If.
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Fortfarande ingen som är...

Mitt tips skulle vara att lägga till bilder och ca priser på vad du vill ha för grejerna i annonsen så ska du nog kunna bli av med grejerna... Du har ju en del godis där som många borde vara intresserade av! :) (För egen del har jag "tyvärr" redan det mesta jag behöver till min s3a... Men en säljade bild på väskorna eller burkarna kanske kan få mig på andra tankar :tungan )
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Hur skadad är cutsen?

Vad vill du ha för fjädrarna?


Cutsen har 2 hål utsågade för grabrail (undrar just hur tidigare ägaren tänkte där, man behöver ju inget grabrail när man har cuts, han var väl helt enkelt lat...) samt en rejäl repa på höger sida.

Fjädrarna? Ingen aning. 500kr?

Mitt tips skulle vara att lägga till bilder och ca priser på vad du vill ha för grejerna i annonsen så ska du nog kunna bli av med grejerna... Du har ju en del godis där som många borde vara intresserade av! :) (För egen del har jag "tyvärr" redan det mesta jag behöver till min s3a... Men en säljade bild på väskorna eller burkarna kanske kan få mig på andra tankar :tungan )

Jo, ska lägga till bilder. Har haft lite dåligt med ork på sistone bara. Har varit en hel del tråkigheter så.
Jag försöker fixa bilder inom någon dag. :tummenupp
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Någon som är sugen på nya grep till sin triple pm mig då helt nya är öppnade men aldrigmonterade. Har ingen hoj att montera dom på mer så kommer snart upp en annons med en massa annat godis till Speed triple blandannat ett Arrow 3-1 helsystem -08an model. krach puckar och annat gott bara dra ett pm om ni är intresserade


http://www.carpimoto.it/content/prod/l_EN/s_1_Home/br_16_Triumph/bi_941_Speed_Triple_T1050_07/fi_141_Rizoma/sp_1/pr_32750_Rizoma_Lux_Grips_1_pair_choose_color.htm

Va faen nu då, blir den inte lagad ?
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Va faen nu då, blir den inte lagad ?

Dom säger att det ska ta minns 2 månader till utöver dessa två veckorna så då sa jag till dom att jag kräver återköp vilket jag har rätt till om varan är defekt och itne kan återgärdas eller byttas ut inom en rimlig tid och 2 månader är itne en rimlig tid på en säsongs podukt enligt konsumentverket.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top