Triumph Speed Triple-tråden.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
tror jag har gjort det men du skulle itne kunan tänka dig att ta några när bilder på dinna så jag ser vila puckar som sitter bak och vilka fram på båda sidorna vill vara 100 att jag har dom rätt tror itne jag har det då dom är olika långt ut fram och bak

Det kan jag göra på tisdag. Men så att du vet dom främre skall inte stå ut lika mycket som mid. Skiljer nog ca 2cm.
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Clip-on är för pussies! :tungan
attachment.php

visabild.php
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Jaha då var man utan hoj då. Varit ute och kört hela dagen idag och skulle avsluta med lite wheelisar och en glass i ystad. Kommer ner till industriområdet i ystad och börjar leka lite tar upp han och kör lite på slangen en kompis står och tar några bilder vänder och ska ta upp han igen i 2an drar på och försöker få upp han omöjligt lyfter några milimeter tänker jaha vad gjorde jag för fel läger i 1an och ska dra upp han där som han gå upp så enkelt inget händer där häller mer än att ett obehagligt ljud hörs när man gasar hårt. Stannar och ska lysna på den hmm hörs konstigt när jag gasar över 4000 rpm och ingen kraft stannar den och tittar över den allt ser oki ut. låter den stå en stund startar och hör inget ljud kör några meter sen kommer det igen men bara vid kraftig gas pådrag kör hemmåt i ca 55 km/h 3000 rpm max kommer hem stänger den och kollar oljan ja olja i den verkar oki då merker jag det vatten i oljan nej va fan. Testar starta den knäpper bara till startmotorn vill men kan itne dra runt den piss också säger jag bara =( mitt i säsongen
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
min vanliga tajming, redan beställt när detta blev aktuellt. :näsblod

petterkman, du vill inte choppa lite i i din båge?
är intresserad av din innerskärm isf ? :tungan

Försäkringsbolaget ska ju lösa in den, så jag tror nog att någon kan bli lite fundersam om den kommer dit slaktad och utan innerskärm... Såvida den nu inte lossnade när jag kraschade och aldrig återfanns förstås... :D
 

mask-i

Kallt kaffe är varmare än gott!
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Några grussprättare!
Jaha då var man utan hoj då. Varit ute och kört hela dagen idag och skulle avsluta med lite wheelisar och en glass i ystad. Kommer ner till industriområdet i ystad och börjar leka lite tar upp han och kör lite på slangen en kompis står och tar några bilder vänder och ska ta upp han igen i 2an drar på och försöker få upp han omöjligt lyfter några milimeter tänker jaha vad gjorde jag för fel läger i 1an och ska dra upp han där som han gå upp så enkelt inget händer där häller mer än att ett obehagligt ljud hörs när man gasar hårt. Stannar och ska lysna på den hmm hörs konstigt när jag gasar över 4000 rpm och ingen kraft stannar den och tittar över den allt ser oki ut. låter den stå en stund startar och hör inget ljud kör några meter sen kommer det igen men bara vid kraftig gas pådrag kör hemmåt i ca 55 km/h 3000 rpm max kommer hem stänger den och kollar oljan ja olja i den verkar oki då merker jag det vatten i oljan nej va fan. Testar starta den knäpper bara till startmotorn vill men kan itne dra runt den piss också säger jag bara =( mitt i säsongen


Låter ju som toppackningen, vad du kan göra är att lossa alternarorkåpan och dra runt motorn så du ser att du inte har skurit lagren på den.

Fan jag lider med dig sådant får ju inte hända. :gråta
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
ja segt som fan tror att toppacknignen har gått men tror iten bara att det är det ända men vi får se

Din -07a borde ju vara under garanti om det inte är så att den skurit pga oljenivå eller något annat som det ligger på ditt ansvar att ha koll på.
 

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Har lite funderingar på olja å oljebyte, bör man byta all olja eller kan man fylla på med ny olja i den oljan som redan finns i motorn? Läste lite om oljor å biltemas olja, dom har en racingolja 10/40 som uppfyller alla krav säger dom, e det ok att fylla det i min motor utan att tömma den innan?
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Har lite funderingar på olja å oljebyte, bör man byta all olja eller kan man fylla på med ny olja i den oljan som redan finns i motorn? Läste lite om oljor å biltemas olja, dom har en racingolja 10/40 som uppfyller alla krav säger dom, e det ok att fylla det i min motor utan att tömma den innan?

Du kan göra vilket som. Det är ingen fara att blanda oljor.
Jag kör själv på Biltemas racingolja och har så gjort i flera hojar under 5 års tid utan problem.

Frågan är snarare vad du vill göra; vill du byta olja eller vill du fylla på?

Byter du olja var 500:e mil som jag gör så är det halva rekommenderade intervallet.
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Har lite funderingar på olja å oljebyte, bör man byta all olja eller kan man fylla på med ny olja i den oljan som redan finns i motorn? Läste lite om oljor å biltemas olja, dom har en racingolja 10/40 som uppfyller alla krav säger dom, e det ok att fylla det i min motor utan att tömma den innan?

Om du menar "påfyllning" så har jag för mig att det går att fylla på med vilken olja som helst. Behöver inte vara samma märke eller kvalitet (även om slutresultatet borde bero på den sämsta nämnaren i blandningen). Finns hur många "oljetrådar" som helst om detta. Om man ska "byta" så byter man... :tungan men gärna även filter för bästa resultat...

EDIT: XYX var visst steget före...
 
Last edited:

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Du kan göra vilket som. Det är ingen fara att blanda oljor.
Jag kör själv på Biltemas racingolja och har så gjort i flera hojar under 5 års tid utan problem.

Frågan är snarare vad du vill göra; vill du byta olja eller vill du fylla på?

Byter du olja var 500:e mil som jag gör så är det halva rekommenderade intervallet.

Gött mos då behöver man inte va orolig för att toppa upp med lite olja från biltema då, tills sevicen skall göras.:)
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Det du ska tänka på är att inte blanda mineral och syntetolja.

Myt om du frågar mig, har flera gånger läst att det går bra generellt med moderna oljor. Se oljetrådarna om du/ni vill... Vill inte starta en oljediskussion i denna tråd då det finns många åsikter. Sök så får ni läsa er till en egen uppfattning...
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
service vid 1000 mil

Funderar på att göra servicen vid 1000 mil själv. Det enda jag inte har koll på i servicelistan är "Engine ECM - check for stored DTCs"...
A) Vad innebär det?
B) Risk för problem om man hoppar över det?

(Jag har mina gissningar men bättre att fråga än att gissa :) )

Ska ringa triumphcenter imorgon och kolla vad dom tar för jobbet och om dom har TID inom kort då trippmätaren redan har passerat... En stämpel i boken är väl också värd några kronor men misstänker att det inte är mycket till garanti kvar på en 04a (uttagen 05)...

C) Eller hur är det med garantierna? Hittar inte informationen just nu och min manual är på... italienska (!)

THX!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top