Triumph Speed Triple-tråden.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Dom säger att det ska ta minns 2 månader till utöver dessa två veckorna så då sa jag till dom att jag kräver återköp vilket jag har rätt till om varan är defekt och itne kan återgärdas eller byttas ut inom en rimlig tid och 2 månader är itne en rimlig tid på en säsongs podukt enligt konsumentverket.

Då är det väl bara att ta stålarna och handla en ny ?
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Alldeles för mycke cylindrar men lycka till i alla fall:tummenupp

PS. Glöm nu inta att fylla på olja :rodnar :rolleyes:

Haha nej ska försöka komma ihåg det bara den itne tar flera dl på 90 mil så.
Jag älska min S3 men nu när detta har hänt så vet jag itne om jag skulle våga köra hårt med den igen eller wheela med den när jag får tillbaks den ju
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Nej nu jävlar börjar mitt tålamod tryta...
Kraschade hojen söndagen den 6e Juli, anmälde olyckan direkt via Ifs hemsida.
Sedan dess har tammefan inget fungerat.

Har fått ringa upp otaliga gånger, stå i telefonkö, vänta, prata, vänta, förklara.
Förra veckan lämnade jag då in mina kläder till MC Varuhuset och köpte nya, lämnade in kvitton på Ifs kontor och utlovades betalning den här veckan.
Inga pengar har synts till, däremot ett brev där de begär mina kvitton. Suck.
Hojen har stått på verkstad i 2.5 veckor sen skadorna kollades och inlösen bestämdes enligt min handledare. Har tjatat om inlösning, men jag står tydligen i kö.

Så, i torsdags när jag skulle åka och köpa ny hoj, så tänkte jag att när jag ändå åker från Åland till Sverige med ett släp kan jag ju lika gärna vara snäll med If och ta med mig hojen och ge den åt dem, sparar ju dem lite besvär.
Dock ledde ju detta till att jag fick sitta och vänta på min handledares semesterersättare i ungefär en halvtimme innan han kommer ner och säger att hojen ska till MC Experten för besiktning.

Vad i helvete!?

Skadorna verifierades ju på Åland för 2.5 veckor sedan! Inlösen var ju bestämt!

Nej, tydligen inte. Fanns inget sådant nerskrivet. Den ska till MC Experten för besiktning.
Kommer till MC Experten och får den trevliga informationen att de tar semester i två veckor!

Nej, mitt tålamod är över. Jag är vanligtvis en tålmodig och snäll person, men nu får det vara nog. Jag betalar inte 22000+ kr per år för en service som funkar så här förbaskat dåligt.

Jag är inte glad nu.
 

mask-i

Kallt kaffe är varmare än gott!
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Några grussprättare!
Nej, mitt tålamod är över. Jag är vanligtvis en tålmodig och snäll person, men nu får det vara nog. Jag betalar inte 22000+ kr per år för en service som funkar så här förbaskat dåligt.

Jag är inte glad nu.

Nej fy faen vad surt för dig förstår att du inte vill vara utan hojj nu när det fina vädret äntligen kommer. Men det är väl en hel del problem med if nu för tiden verkar det som.
Jag lider med dig.:fyllisar
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Triumph original effekt-ljuddämpare säljes

Jag har ett par (triumph original) effekt-ljuddämpare till salu. De har suttit på hojen sen den var ny (900 mil).

Gött ljud och några fler hästkrafter utan att förstöra looken! :)

Skicka ett pm vid intresse.
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Jaha då var det gjort nu ny hoj besälld och det blev inte samma märke denna gången kan jag lova. Synd som fan att man skulle behöva gå från sin S3a men vill ju ha en hoj som jag kan wheela och leka med utan att den skär i motorn så det får bli en japansk hoj då tyvär
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Nej fy faen vad surt för dig förstår att du inte vill vara utan hojj nu när det fina vädret äntligen kommer. Men det är väl en hel del problem med if nu för tiden verkar det som.
Jag lider med dig.:fyllisar

Utan hoj bestämde jag mig tidigt för att jag inte vill vara, så jag tog ett banklån och köpte mig en KTM 660 -05 i torsdags.
Däremot hade jag ju väntat mig att få pengar hyfsat snabbt så jag kan betala bort hela lånet, men nu måste jag tydligen vänta.

Har tänkt ringa till Ifs konsumentombudsman, alternativt till min skadereglerares privata mobil, han är på semester nu så... Tror inte han blir så hemskt upphetsad då. Det är iofs inte jag heller. :mad:
 

pelelito

Fartglad
Gick med
28 May 2008
Ort
jönköping
Hoj
1999 Triumph Daytona955i
skulle behöva lite hjälp vet att detta är speed triple tråden men daytona 955i tråden verkar död. Jag har en 955i daytona -99 och olje lampan tändes idag nån som vet något om detta vad är mest troligt oljepumpen eller givare ? Kom efter hård körning ca 10 mil. SKulle vara schysst med svar.
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
skulle behöva lite hjälp vet att detta är speed triple tråden men daytona 955i tråden verkar död. Jag har en 955i daytona -99 och olje lampan tändes idag nån som vet något om detta vad är mest troligt oljepumpen eller givare ? Kom efter hård körning ca 10 mil. SKulle vara schysst med svar.

Kolla även in på
http://t955i.net
de gossarna där har bra koll och rätt snabba med svar.
Hade
 

Anders|J

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 690smc
Utan hoj bestämde jag mig tidigt för att jag inte vill vara, så jag tog ett banklån och köpte mig en KTM 660 -05 i torsdags.
Däremot hade jag ju väntat mig att få pengar hyfsat snabbt så jag kan betala bort hela lånet, men nu måste jag tydligen vänta.

Har tänkt ringa till Ifs konsumentombudsman, alternativt till min skadereglerares privata mobil, han är på semester nu så... Tror inte han blir så hemskt upphetsad då. Det är iofs inte jag heller. :mad:

JA du IF är då fan inte snabba av sig och de har inte mycket till koll :(. Är själv jätte glad då hoj kompisarna kommer förbi och hälsar på när vi har det här kanon vädret och man har semester.
Vurpade den 27 juni och först skickade if hojen och till en verkstad som inte får köpa triumph grejer(fick jag inte reda förän jag ringde triumph sweden). Få som får köpa av triumph, så passa er för det. Så då blev den skickad 10 mil bort. Där den blev stående 1 vecka utan att nått hände(iofs jävligt trevlig verkstad, bara inte rätt årstid). Ialf är hojen undersökt och den ska bli inlöst, sa de för över 2 veckor nu. Väntar fortfarande på samtal av if med ett bud på hojen ifrån dem.
Min skyddsutrustning för 16500:- har inte blivit reglerad än, de sa det skulle gå på en gång, men efter att ha pratat med 2 tekniker så har ingen av de tid(ork) att kolla på det. Så nu väntar jag på den tredje och han kommer tillbaka den 4:e augusti. Har ringt hur många samtal som hällst, om jag inte gjort det har jag fan inte haft några pengar förän i dec-jan. För själv bolaget verkar inte ha några som hällst rutiner för sånt här tyvärr :(. Känns som man blir rätt ägd. Lustigt då de ska ha förskott betalning och att man ändå måste betala försäkring för en hoj som man inte kommer få tillbaka tyvärr(den var i sjukt bra skick.
Skulle lätt kunna laga den för en bråkdel av vad firman ska ha för att laga den.
 

mask-i

Kallt kaffe är varmare än gott!
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Några grussprättare!
Skulle lätt kunna laga den för en bråkdel av vad firman ska ha för att laga den.

Ja va fan rent ut sagt, man blir ju förbannad man blir ju inte direkt rättvist behandlad. Betalar precis hur mycket som helst om året i försäkring, men vad har man för nytta av den när det väl är dags ???? :confused:
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Låsring till Zard

Tjena, är det möjligtvis någon som vet eller skulle kunna mäta ytterdiametern på låsringen som håller fast db-killern på ett Zard slip-on till Speed Triple -05

Har tappat min och behöver en ny innan måndag!
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Jaha vad ska man säga då Triumpg vill itne ge mig pengar i ett återköp för att hojen är vurpad och att där var för lite olja i den när dom fick in den säger dom.
Dom vill därimott göra följaden reperera den = med bytte av kolvar ringa + ja det mesta i motorn eller om jag vill ha andra delar i den och betalar mellan skillnaden själv så kan dom montera ihoppa den vad. Men det jag funderar mest på är om den kommer håla om jag får den laggad och slänger i smida saker istället komemr dom håla då det är ju det intressanta
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jaha vad ska man säga då Triumpg vill itne ge mig pengar i ett återköp för att hojen är vurpad och att där var för lite olja i den när dom fick in den säger dom.
Dom vill därimott göra följaden reperera den = med bytte av kolvar ringa + ja det mesta i motorn eller om jag vill ha andra delar i den och betalar mellan skillnaden själv så kan dom montera ihoppa den vad. Men det jag funderar mest på är om den kommer håla om jag får den laggad och slänger i smida saker istället komemr dom håla då det är ju det intressanta

Tja, man kan ju förstå att dom inte vill återlösa den om den var

1. Vurpad
2. Skurit pga för lite olja.

Hur mycket var "för lite olja" ?
Vad exakt har skurit ?

Smidda eller inte smidda påverkat knappast säkerhet mot skärning utan mer mot belastning (höga varvtal, trim,....)

Utan att veta hur du kör så......men om man gissar lite.

Om man wheelar med framhjulet högt långa stunder så kanske det drar mer olja och det är rätt lätt att glömma kolla innan man drar ut på en tur. Är ingen mästare på underhåll själv men oljan kollar jag alltid innan jag kör lite mer inspirerat.

Om man wheelar med framhjulet högt med alldeles för lite olja så är det nog inte det så lyckat.

Även på japs hojar flyttas oljepickuper bakåt och rekommenderas det att ha " lite mer än fullt med olja" vid mer seriös stuntning.

Du kanske skall vara glad över att Triumph vill fixa den åt dig och att du kan fortsätta att åka "rad-3a":yoparty

Om du sålt en hoj på blocket och köparen kommer tillbaka med hojen vurpad och skuren med för lite olja i, skulle du då köpa tillbaka den ?

Men visst lite strul måste Triumph ta på en speed triple eftersom dom ju säljer den med bus-image, kanske därför dom fixar den åt dig.
 

athlon

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2008
Ort
Norra Dalarna
Hoj
Speed Triple -02
Hej på er!
Jag kunde inte låta bli. Efter ett par år utan hoj så provade jag nyligen en S3 och fastnade direkt. När den dessutom var till salu så fanns det ju bara en sak att göra :) Kanonhoj :yoparty
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
ombyggd bak?

Är det någon som har sett någon "gammal" S3a men en snyggt ombyggd bak? Bild? Då menar jag hela eller delar av bakdelen, bakram, sadel, plast mm. Dvs inte bara en undertail eller dyl... Frågan gäller modell pre -05... Har kikat runt lite på nätet utan att hitta något vettigt. Är lite sugen på att modda bi-arslet på min 04a... Tips någon? Tackar! :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top