Nej nu jävlar börjar mitt tålamod tryta...
Kraschade hojen söndagen den 6e Juli, anmälde olyckan direkt via Ifs hemsida.
Sedan dess har tammefan inget fungerat.
Har fått ringa upp otaliga gånger, stå i telefonkö, vänta, prata, vänta, förklara.
Förra veckan lämnade jag då in mina kläder till MC Varuhuset och köpte nya, lämnade in kvitton på Ifs kontor och utlovades betalning den här veckan.
Inga pengar har synts till, däremot ett brev där de begär mina kvitton. Suck.
Hojen har stått på verkstad i 2.5 veckor sen skadorna kollades och inlösen bestämdes enligt min handledare. Har tjatat om inlösning, men jag står tydligen i kö.
Så, i torsdags när jag skulle åka och köpa ny hoj, så tänkte jag att när jag ändå åker från Åland till Sverige med ett släp kan jag ju lika gärna vara snäll med If och ta med mig hojen och ge den åt dem, sparar ju dem lite besvär.
Dock ledde ju detta till att jag fick sitta och vänta på min handledares semesterersättare i ungefär en halvtimme innan han kommer ner och säger att hojen ska till MC Experten för besiktning.
Vad i helvete!?
Skadorna verifierades ju på Åland för 2.5 veckor sedan! Inlösen var ju bestämt!
Nej, tydligen inte. Fanns inget sådant nerskrivet. Den ska till MC Experten för besiktning.
Kommer till MC Experten och får den trevliga informationen att de tar semester i två veckor!
Nej, mitt tålamod är över. Jag är vanligtvis en tålmodig och snäll person, men nu får det vara nog. Jag betalar inte 22000+ kr per år för en service som funkar så här förbaskat dåligt.
Jag är inte glad nu.