cliffan
lagom i allt
ere nån som vet om det går bra att byta bromsbelägg bak utan att ta bort bakdäcket på s3:an
ere nån som vet om det går bra att byta bromsbelägg bak utan att ta bort bakdäcket på s3:an
Jag har en -01a men tror inte det e ngn skillnad vad gæller den konstruktionen. Och nje e væl svaret, jag førsøkte først utan men man kommer liksom inte åt. Lyckades pilla ut ett av dem efter ca halvtimma, sen blev jag førbannad o tog bort bakdæcket istællet, ångrar att jag inte gjorde det från børjan før det gick på 2 min... svinenkelt.
Lossa bulten som håller ljuddæmparen, ta loss fjædrarna o ta bort den, ta loss låsningen på navet med en tång, sen tar du loss den stora muttern. Ta loss hjulet, då kommer man åt jættebra. 2min. Done.
För några månader sedan(ibörjan av sommaren) fanns de en svart speed triple 1050 på blocket som hade bytat ut org fram lampor till en mindre modell
typ dessa jag bifogar.
Är de någon som äger eller har ägt denna hoj som ev har lite fler bilder på den och hur han har gjort med fäste mm.
Tyckte de så riktigt schysst ut.
Jag går o är sugen på att köpa speed triple men först måste jag sälja motarden.
tack för hjälpen idag shoot, hörs o ses i morgon
Provkörde en speed triple på triumph center sthlm idag fifan vad nice den var.
Hade det där extra i motorn som jag saknade på streeten utan att vara lika brutal som en gsxr 1000 k9
Ända problemet är väll att försäkringen är sejtans dyr (24år och bor i sthlm)
Bilsport MC brukar vara billigast
Vad är alla leds till för vid varvräknaren? tyckte dom mest lös när man körde sakta?
De kan du ställa in som växlings indikator. Jag ha dem så att de lyser rött och slocknar precis vid HK toppen.
Hjälper en flyscreen mkt för fartvinden?
Den här diskussionen är jätte kul Det finns svar allt ifrån flugsmällare till groteska lösnäsor
Edit: Någon som har ett regnr att låna ut? så jag kan kolla lite försäkringar.
05 fick ju hojnen ny motor och usd gaffel vad jag förstått det som. Skiljer det sig något på hojarna 05 och framåt med?
Någon som testat att sätta en 1050 motor i en 955a? Lite nyfiken på om det skiljer något i infästningar och hur mycket av elektroniken som eventuellt behöver göras om.
Jo är mer inne på det. Var bara att det fanns en 1050 i närheten, men jag skippar nog den då det troligen innebär mer arbete och pengar att få fungerande.Är det inte bättre att leta upp en 955i från en Daytona då får du 150 pållar och motorn borde passa rakt av.
Verkar finnas många att välja på på Ebay
http://motors-parts.shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=955i+engine&_sacat=131090
Bilsport mc ville ha 25k hel, 17k halv.
folksam smc när man genomgått kurs på storbana: 13k.
23k halvförsäkring med smc rabatt utan att ha gått någon kurs.
if/triumph runt 13k (det året jag fyller 25)
Antar att jag får köra motard ett par år till
Enligt svaret ovan verkar det ju lite svårt... Om du vill fixa det genom att ta bort bakhjulet kan du skrika till, jag har depåstöd och har tjackat STOOOOR hylsa till hylsnyckelsatsen i sommar! Sen skall det ju dras åt utav bara den när man sätter tillbaka grejerna, men då får vi gå på känsla isåfall, för jag har ingen momentnyckel...
Någon som testat att sätta en 1050 motor i en 955a? Lite nyfiken på om det skiljer något i infästningar och hur mycket av elektroniken som eventuellt behöver göras om.
Tackar för svar. Som det ser ut lutar det åt en Daytona då jag vill göra projektet så enkelt som möjligt. Ska kolla upp vad/om som måste bytas för att det ska gå. Instrumenteringen skiljer ju något, hoppas dock att kablaget är detsamma så att det bara är att byta rakt av även där.Hej. Jag Har en 1050 maskin i min 955a och kan tala om att motorfästen får moddas lite för att passa och sen vet jag inte hur det är med elektroniken om det stämmer och så. Jag hade nog också valt en daytona maskin som passar rakt av ist. Mvh. Calle
Liten fråga, jag har bytt till mivv slipon och bytt mapp hos johansmc, men på min fråga om jag skulle byta luftfilter fick jag svaret att "det inte behövs" nu till min egentliga fråga, behövs ett nytt luftfilter? när jag har fullgas så bludrar den.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|