Triumph Speed Triple-tråden.

Smillan

Guest
ere nån som vet om det går bra att byta bromsbelägg bak utan att ta bort bakdäcket på s3:an

Jag har en -01a men tror inte det e ngn skillnad vad gæller den konstruktionen. Och nje e væl svaret, jag førsøkte først utan men man kommer liksom inte åt. Lyckades pilla ut ett av dem efter ca halvtimma, sen blev jag førbannad o tog bort bakdæcket istællet, ångrar att jag inte gjorde det från børjan før det gick på 2 min... svinenkelt.

Lossa bulten som håller ljuddæmparen, ta loss fjædrarna o ta bort den, ta loss låsningen på navet med en tång, sen tar du loss den stora muttern. Ta loss hjulet, då kommer man åt jættebra. 2min. Done.:banana
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
ere nån som vet om det går bra att byta bromsbelägg bak utan att ta bort bakdäcket på s3:an

Enligt svaret ovan verkar det ju lite svårt... Om du vill fixa det genom att ta bort bakhjulet kan du skrika till, jag har depåstöd och har tjackat STOOOOR hylsa till hylsnyckelsatsen i sommar!:) Sen skall det ju dras åt utav bara den när man sätter tillbaka grejerna, men då får vi gå på känsla isåfall, för jag har ingen momentnyckel...:gnissla
 

cliffan

lagom i allt
Gick med
3 Aug 2005
Ort
i dalen bredvid globen
Hoj
690smc -10
Jag har en -01a men tror inte det e ngn skillnad vad gæller den konstruktionen. Och nje e væl svaret, jag førsøkte først utan men man kommer liksom inte åt. Lyckades pilla ut ett av dem efter ca halvtimma, sen blev jag førbannad o tog bort bakdæcket istællet, ångrar att jag inte gjorde det från børjan før det gick på 2 min... svinenkelt.

Lossa bulten som håller ljuddæmparen, ta loss fjædrarna o ta bort den, ta loss låsningen på navet med en tång, sen tar du loss den stora muttern. Ta loss hjulet, då kommer man åt jættebra. 2min. Done.:banana

tack för svaret:tummenupp
 

*Hansson*

This is my life
Gick med
2 Mar 2004
Ort
sjöbo
Hoj
Ktm 690 Smc 2010
För några månader sedan(ibörjan av sommaren) fanns de en svart speed triple 1050 på blocket som hade bytat ut org fram lampor till en mindre modell
typ dessa jag bifogar.
Är de någon som äger eller har ägt denna hoj som ev har lite fler bilder på den och hur han har gjort med fäste mm.
Tyckte de så riktigt schysst ut.
Jag går o är sugen på att köpa speed triple men först måste jag sälja motarden.

Upp?????


Mvh:yoparty
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Provkörde en speed triple på triumph center sthlm idag :D fifan vad nice den var.
Hade det där extra i motorn som jag saknade på streeten :yoparty utan att vara lika brutal som en gsxr 1000 k9

Ända problemet är väll att försäkringen är sejtans dyr (24år och bor i sthlm) :gnissla

Vad är alla leds till för vid varvräknaren? tyckte dom mest lös när man körde sakta?

Hjälper en flyscreen mkt för fartvinden?


Edit: Någon som har ett regnr att låna ut? så jag kan kolla lite försäkringar.
05 fick ju hojnen ny motor och usd gaffel vad jag förstått det som. Skiljer det sig något på hojarna 05 och framåt med?
 
Last edited:

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Provkörde en speed triple på triumph center sthlm idag :D fifan vad nice den var.
Hade det där extra i motorn som jag saknade på streeten :yoparty utan att vara lika brutal som en gsxr 1000 k9

Ända problemet är väll att försäkringen är sejtans dyr (24år och bor i sthlm) :gnissla

Bilsport MC brukar vara billigast


Vad är alla leds till för vid varvräknaren? tyckte dom mest lös när man körde sakta?

De kan du ställa in som växlings indikator. Jag ha dem så att de lyser rött och slocknar precis vid HK toppen.

Hjälper en flyscreen mkt för fartvinden?

Den här diskussionen är jätte kul Det finns svar allt ifrån flugsmällare till groteska lösnäsor :tungan


Edit: Någon som har ett regnr att låna ut? så jag kan kolla lite försäkringar.
05 fick ju hojnen ny motor och usd gaffel vad jag förstått det som. Skiljer det sig något på hojarna 05 och framåt med?


Tjong!
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Någon som testat att sätta en 1050 motor i en 955a? Lite nyfiken på om det skiljer något i infästningar och hur mycket av elektroniken som eventuellt behöver göras om.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Är det inte bättre att leta upp en 955i från en Daytona då får du 150 pållar och motorn borde passa rakt av.

Verkar finnas många att välja på på Ebay
http://motors-parts.shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=955i+engine&_sacat=131090
Jo är mer inne på det. Var bara att det fanns en 1050 i närheten, men jag skippar nog den då det troligen innebär mer arbete och pengar att få fungerande.

Till en Daytonasnurra bör jag dessutom kunna nyttja mycket av den gamla som reservprylar. Spannet med årsmodell blir dessutom lite bredare då den finns från 2002 till 2006. Frågan är dock lite densamma där när det kommer till elektroniken, räcker det med att byta mjukvara för att få det att funka? I övrigt så är det väl visningen på varvräknaren som blir fel.

Annars är jag lite nyfiken på hur det gått för XYX att få hem sin krashade triple från Tjeckien. Med en triplemotor från 02-04 blir det ju plug and play.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Bilsport mc ville ha 25k hel, 17k halv.

folksam smc när man genomgått kurs på storbana: 13k.
23k halvförsäkring med smc rabatt utan att ha gått någon kurs.

if/triumph runt 13k (det året jag fyller 25)

:gnissla

Antar att jag får köra motard ett par år till

Edit: priserna är baserade på en st3 ifrån 05
 
Last edited:

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Bilsport mc ville ha 25k hel, 17k halv.

folksam smc när man genomgått kurs på storbana: 13k.
23k halvförsäkring med smc rabatt utan att ha gått någon kurs.

if/triumph runt 13k (det året jag fyller 25)

:gnissla

Antar att jag får köra motard ett par år till

Bajs, typ
 

Smillan

Guest
Enligt svaret ovan verkar det ju lite svårt... Om du vill fixa det genom att ta bort bakhjulet kan du skrika till, jag har depåstöd och har tjackat STOOOOR hylsa till hylsnyckelsatsen i sommar!:) Sen skall det ju dras åt utav bara den när man sätter tillbaka grejerna, men då får vi gå på känsla isåfall, för jag har ingen momentnyckel...:gnissla

Jag har inget depåstød utan anvænder 2 pallbockar istællet, en under varje fotpinne, kommer upp ca 5mm från marken, perfekt! Anvænds æven just nu før total motorrenovering...
 

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Bludrar vid fullgas.

Liten fråga, jag har bytt till mivv slipon och bytt mapp hos johansmc, men på min fråga om jag skulle byta luftfilter fick jag svaret att "det inte behövs" nu till min egentliga fråga, behövs ett nytt luftfilter? när jag har fullgas så bludrar den.
 

calle84

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Kinna
Hoj
trajja speed triple
Någon som testat att sätta en 1050 motor i en 955a? Lite nyfiken på om det skiljer något i infästningar och hur mycket av elektroniken som eventuellt behöver göras om.

Hej. Jag Har en 1050 maskin i min 955a och kan tala om att motorfästen får moddas lite för att passa och sen vet jag inte hur det är med elektroniken om det stämmer och så. Jag hade nog också valt en daytona maskin som passar rakt av ist. Mvh. Calle
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Hej. Jag Har en 1050 maskin i min 955a och kan tala om att motorfästen får moddas lite för att passa och sen vet jag inte hur det är med elektroniken om det stämmer och så. Jag hade nog också valt en daytona maskin som passar rakt av ist. Mvh. Calle
Tackar för svar. Som det ser ut lutar det åt en Daytona då jag vill göra projektet så enkelt som möjligt. Ska kolla upp vad/om som måste bytas för att det ska gå. Instrumenteringen skiljer ju något, hoppas dock att kablaget är detsamma så att det bara är att byta rakt av även där.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Liten fråga, jag har bytt till mivv slipon och bytt mapp hos johansmc, men på min fråga om jag skulle byta luftfilter fick jag svaret att "det inte behövs" nu till min egentliga fråga, behövs ett nytt luftfilter? när jag har fullgas så bludrar den.

De brukar iallafall gå bättre om man ställer upp co:n.
Men luftfiltret "ska " inte göra nån skillnad på dem.
 

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Sverige
Hoj
speed 3:a
Tänkte bara höra en grej. Jag har lite startproblem med min speed triple 01a. När den är kall så startar den direkt. men när motorn är varm kan den ibland vara seg o starta. Kan det vara ventilerna?
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top