Triumph Speed Triple-tråden.

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Jag ska nog köra på den lagningen av däcket som man gör innefrån. Någon lapp eller vad det är. Jag lämnar det till experterna =) Har inget bra underlag att hålls på egentligen (grovt grus) så det lutar nog åt att försöka få den till firma ändå.

Jag har ett depåstöd om du vill låna! :tummenupp

Du kan ställa hojen i mitt garage medans de lagar däcket om du vill. Jag har alla verktyg som behövs för bytet med. Momentnycklar och sådant.

Bara hör av dig om du vill ha hjälp!

EDIT: Hade lite otur när jag tänkte där... svårt att köra hojen utan luft i däcket! Kom förbi och låna prylarna om du vill!

Last edited:

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
KTM 640 Adventure
Super! Låter jättebra Johan!
Är tacksam för all hjälp och kunskap jag kan få :)
Ska förbi IKEA inom en snar framtid, kanske kan ta det då. Jag återkommer!
Ev kan jag chansa på att pumpa däcket och rulla i 30km/h hela vägen till Lkpg =) Jag kunde ju rulla hem 1,5mil med pyspunka så.

Trist med så fint väder idag och så har man punktering :p

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Bara att ringa! Du har pm med mitt nummer.

Jag skulle nog ta det säkra före det osäkra och inte köra på däcket. Det är hur enkelt som helst att skifta hjulet själv. Tar två minuter max. Depåstödet är hur stabilt som helst så man behöver inte stå på cementerat garagegolv heller.

Om en vecka är det kvällskörning på sviestad så då måste du ha fixat slangen! :D

Hörs!

Super! Låter jättebra Johan!
Är tacksam för all hjälp och kunskap jag kan få :)
Ska förbi IKEA inom en snar framtid, kanske kan ta det då. Jag återkommer!
Ev kan jag chansa på att pumpa däcket och rulla i 30km/h hela vägen till Lkpg =) Jag kunde ju rulla hem 1,5mil med pyspunka så.

Trist med så fint väder idag och så har man punktering :p

TrippleSpeed

Vedbodtrimmare
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
2010, Triumph Speed3 SE
Kolla in Tom@s häck:arsele, den e rätt najs!:D

Han har Rizoma bak, om jag inte sett fel och sen har han ju samma schnygga hoj som dej me´!:tummenupp

BRA val av hoj! Välkommen till Tråden!:tummenupp

Tackar:)
Rizoma baken ser snygg ut.
Kan någon tipsa om ett bra depåstöd för bakhjulet. Jag har ett typ universal som man kunde ta under länkaget till bakfjädern men det blev lite vingligt:skrämd, den får ju inte ramla.

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
singelcuts!

Nu har jag fått den nya cutsen. Tack Bunde! Den såg ut som nysprungen ur originalpaketet! :)

Får se om jag vågar provmontera den innan jag fått den om-målad. :va

Kanske lockar man mer :tuttar med en piggelin i :arsele.... :D

Bifogat

• IMG_1727.jpg
    IMG_1727.jpg
    233.9 KB · Visningar: 54

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Här är lite bättre kort på häcken :arsele

Bifogat

• DSC01138.JPG
    DSC01138.JPG
    172.6 KB · Visningar: 101
  • DSC01139.JPG
    DSC01139.JPG
    125.6 KB · Visningar: 97

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Nu har jag fått den nya cutsen. Tack Bunde! Den såg ut som nysprungen ur originalpaketet! :)

Får se om jag vågar provmontera den innan jag fått den om-målad. :va

Kanske lockar man mer :tuttar med en piggelin i :arsele.... :D

Det lär väl bli liiiite dyrare kanske, men BRA MYCKET SNYGGARE, om du lackar resten av hojen i den färgen istället!:tummenupp

Beträffande :tuttar så är det bergis färgen som gör det, för det kan väl inte vara det som sitter och styr...:va Det är nästan störande mycket :tuttar som flockas runt en, så fort man ligger under typ 90 genom tätbebyggt område!:D

Här är lite bättre kort på häcken :arsele

Ååååå, Tomp@! Nu går jag ju igång igen!:gnissla:D

Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Fan, det är stört på omöjligt att köra under 90 med de blå. :gnissla

Nu förstår jag varför :tuttar lyser med sin frånvaro.

// J

Det lär väl bli liiiite dyrare kanske, men BRA MYCKET SNYGGARE, om du lackar resten av hojen i den färgen istället!:tummenupp

Beträffande :tuttar så är det bergis färgen som gör det, för det kan väl inte vara det som sitter och styr...:va Det är nästan störande mycket :tuttar som flockas runt en, så fort man ligger under typ 90 genom tätbebyggt område!:D

Ååååå, Tomp@! Nu går jag ju igång igen!:gnissla:D

M-SIII

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2009
Hoj
2005, Triumph Speed Triple
Tjena! Har letat mig hårlös efter poster om växellådan på speed triplen o hittat lite smått o gott. Till saken: Jo, den "klonkar" men problemet är att den inte vill koppla ur helt. Kopplingen är justerad och problemet sitter inte där. Känslan är att lamellerna inte vill gå isär helt. Typiskt svårt/omöjligt få i friläget när hojen är igång, spec när den är varm. Kan även vara lätt omöjligt att få i andra växlar under körning. Tacksam för ideér vad det kan va.

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Tjena! Har letat mig hårlös efter poster om växellådan på speed triplen o hittat lite smått o gott. Till saken: Jo, den "klonkar" men problemet är att den inte vill koppla ur helt. Kopplingen är justerad och problemet sitter inte där. Känslan är att lamellerna inte vill gå isär helt. Typiskt svårt/omöjligt få i friläget när hojen är igång, spec när den är varm. Kan även vara lätt omöjligt att få i andra växlar under körning. Tacksam för ideér vad det kan va.

Provat med en annan olja i motorn?

// Johan

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Kul om du kommer ner! :tummenupp

Om du har tid (och lust) att hjälpa mig att justera in min fjädring så bjuder jag på körningen! :)

// Johan

Lyckas jag smita så visst kan jag hjälpa dig.
Vi kommer att börja med din " ride hight" och ev fixa lite med förspänningen på fjädern, vi kan gaga mer om det sen.

Tjong!

triple kungen

Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Om den är helt död

Har lite startproblem med min speed triple -05.Nån annan?:huvet

Om den är helt död när du trycker på knappen så kolla först kontakten vid kopplingen juckla lite på den med lite 5-56 eller så är det kontakten vid fotpinnen som tjurar och gör likadant där.
Detta fick jag läara mig på Gälleråsen när jag skulle brumma ut på banan när vi hade S3 träff där så jag hade tur att få hjälp då!
Tjong

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Lyckas jag smita så visst kan jag hjälpa dig.
Vi kommer att börja med din " ride hight" och ev fixa lite med förspänningen på fjädern, vi kan gaga mer om det sen.

Tjong!

Jag behöver oxå lite hjälp med att ställa in fjdringen så om du har tips om hur man går till väga så får du gärna skriva alt. länka till någon bra sida som en medelmåtta förstår. :yoparty

triple kungen

Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Jag behöver oxå lite hjälp med att ställa in fjdringen så om du har tips om hur man går till väga så får du gärna skriva alt. länka till någon bra sida som en medelmåtta förstår. :yoparty

Inga problem Lite mycke just nu....
Jag ska kolla upp det under helgen har lite skitbra sidor att utgå ifrån.
Tjong!

M-SIII

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2009
Hoj
2005, Triumph Speed Triple
Provat med en annan olja i motorn?

// Johan

Nej men jag tänker i dom banorna.. misstänker oljan, har Castrol helsyntet i och det skulle inte göra nåt att öka nivån lite, kopplingen bör trots allt tåla 1500mils körning. Men då det börjar bli kyligt på morgonen tar jag det i samband med att den får stå i garaget en längre tid.. Men ska nog hinna med några turer innan dess, får helt enkelt trycka av bara f'n med foten så länge. Tack för hjälpen!

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Nej men jag tänker i dom banorna.. misstänker oljan, har Castrol helsyntet i och det skulle inte göra nåt att öka nivån lite, kopplingen bör trots allt tåla 1500mils körning. Men då det börjar bli kyligt på morgonen tar jag det i samband med att den får stå i garaget en längre tid.. Men ska nog hinna med några turer innan dess, får helt enkelt trycka av bara f'n med foten så länge. Tack för hjälpen!
Har ingen egen erfarenhet av oljan, men flera trådar här på forumet pekar mot att Castrol (iaf GPS) kan orsaka problem med koppling. Slir i första hand. Byte till annat märke är en enkel sak att testa. Kommer dock inte ihåg att jag sett någon annan med Triumph och problem med Castrol. Själv kör jag SBK Racing (OKQ8).

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping