Triumph Speed Triple-tråden.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Det var det första TC Linköping gjorde på min hoj med. ( om du menar pumpen vid bromsgreppet )

Det gjorde tyvärr varesig till eller från. Det är nere i oket problemet bor.

Det är vad jag också läste därför tyckte jag det lät konstigt att man byter pumpen vid bromsgreppet. Men de sa att det tydligen ska hjälpa med pumpbyte så vi får se.
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Det är vad jag också läste därför tyckte jag det lät konstigt att man byter pumpen vid bromsgreppet. Men de sa att det tydligen ska hjälpa med pumpbyte så vi får se.

Jag får nån slags deja vu känsla här... *ler*

Be dem ringa TC linköping så kanske de sparar en massa onödig verkstadstid och kan ge dig ett bra pris på ett broms-oks-kolvbyte istället. Om det nu är dyrare än vad pumpen kostar.

Men om de står på sig och ändå byter pump först så ge dig inte sen när det inte löser problemet!

Lycka till! :tummenupp
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Jag har en Öhlins styrdämpare som jag haft monterad på min R6a. Funderar nu om det går att få dit den på speed triplen. Nån som har eftermonterat en styrdämpare och hur har ni gjort? Den jag har är designad för att sitta över tanken/styret så att säga alltså inte så jättelång slaglängd.
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Säsongstarten är nu ett faktum

Japp, idag snurrade triplen igång och dess sång hördes mellan husväggarna på gatan därhemma. Lätt darrig på händerna gjorde jag iordning det sista inför avfärden, gjorde tom en sista check av alla lampor och reglage.

Knarrande gränslade jag den gröna pållen och brummade iväg på ostadiga ben som en nyfödd kalv. Gruset som fortfarande ligger i drivor på backen på vissa ställen klingade sådär speciellt mot grenröret som det gör när man med kladdiga däck rullar av banan efter ett svettigt pass en varm sommardag.

Det var inte så farligt kallt heller, lite snorigt på backen, men easy does it. Stövlar in på jobbet med årets bredaste grin över ansiktet.

Nu är jag ett vårtecken igen. And I love it!
:yoparty
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Japp, idag snurrade triplen igång och dess sång hördes mellan husväggarna på gatan därhemma. Lätt darrig på händerna gjorde jag iordning det sista inför avfärden, gjorde tom en sista check av alla lampor och reglage.

Knarrande gränslade jag den gröna pållen och brummade iväg på ostadiga ben som en nyfödd kalv. Gruset som fortfarande ligger i drivor på backen på vissa ställen klingade sådär speciellt mot grenröret som det gör när man med kladdiga däck rullar av banan efter ett svettigt pass en varm sommardag.

Det var inte så farligt kallt heller, lite snorigt på backen, men easy does it. Stövlar in på jobbet med årets bredaste grin över ansiktet.

Nu är jag ett vårtecken igen. And I love it!
:yoparty

Idag har vädergudarna riktigt roligt med ett riktigt skitväder. Tur att man körde lite igår och i förrgår. Jag hajar precis vad du menar med ett årets bredaste grin över ansiktet!.
Tjong!
 

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
I stan
Hoj
KTM 640 Adventure
Man blir ju inte mindre sugen på att ta premiärturen när man läser här :)
Men jag ska vänta tills de sopat bort det mesta av gruset... Om jag klarar att vänta så länge....
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Man blir ju inte mindre sugen på att ta premiärturen när man läser här :)
Men jag ska vänta tills de sopat bort det mesta av gruset... Om jag klarar att vänta så länge....

Ja, läste i Dagens Industri, motordelen, idag om Nollvisionen där understryker de bland annat att den långa kalla vintern knappast gjort oss mc-åkare mindre sugna och många ställer på sina hojjar just idag. Påskledigt och "OK" väder, så gör nog många som jag och ger sig ut. Det kan fortfarande vara halt, grusigt och sen alla j*vla tjälskador som ligger och lurar där.

Men det är ju sååå häääärligt :)
 

Traja_80

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Kyrkhult
Hoj
Triumph Speed3 -06
Det var det första TC Linköping gjorde på min hoj med. ( om du menar pumpen vid bromsgreppet )

Det gjorde tyvärr varesig till eller från. Det är nere i oket problemet bor.

Har bytt både huvudcylinder och kolvar i oken på min men det har inte hjälpt:huvet. Så nu jagar ja en huvudcylinder från en 675:a ev. någon annan R hoj för att prova. Dessa ha ju luftnippel även uppe vid cylinden.
 

Traja_80

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Kyrkhult
Hoj
Triumph Speed3 -06
Bytt till likadana kolvar som sitter på 675 med? Det var det som gjorde tricket på min.

Det skulle det va...dom e iaf släta på baksidan medans dom gamla hade en urgröpningar på baksidan.....

Allt funkade toppen i några mil sen blev de lika kass igen, samma sak när jag fick huvudcylinden bytt.....
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Det skulle det va...dom e iaf släta på baksidan medans dom gamla hade en urgröpningar på baksidan.....

Allt funkade toppen i några mil sen blev de lika kass igen, samma sak när jag fick huvudcylinden bytt.....

Då kanske jag bara haft tur med min? Kört säkert femhundra mil sedan den fixades och den nyper fortfarande utan problem om man så bara bromsar med ett finger på handtaget.

Ring Triumph Center i Linköping och snacka med dem tycker jag. De kanske kan ge dig några handfasta tips att prova? De är bra killar att ha att göra med och kunde de få ordning på min sunkiga broms så vet de säkert hur man fixar till andra med. :tummenupp

Lycka till!
 

Alekto

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Blocket
Hoj
Ktm 690 smc / Speed Triple
Re: Triumph Speed Triple tråden

tripleGUBBEN skrev:
Skruva av förar sadeln och kolla om du ser något då!

Tog och kollade det och det är under minimum sträcket, hur får man ur expantions kärlet så man kan göra rent det? Vill inte att all den skiten ska åka runt i systemet!
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Har köpt bromsok på ebay nu, från en gixxer 1000 från 05. Passar förhoppningsvis bolt on, kanske behöver ny bromsslang. Återkommer när jag installerat med resultat...

1050:- inklusive frakt, beggade då förstås
 

Traja_80

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Kyrkhult
Hoj
Triumph Speed3 -06
Har köpt bromsok på ebay nu, från en gixxer 1000 från 05. Passar förhoppningsvis bolt on, kanske behöver ny bromsslang. Återkommer när jag installerat med resultat...

1050:- inklusive frakt, beggade då förstås

Gött:yoparty ska bli kul å läsa hur resultatet blir....

Facit efter årets första tur:
Smyg punka å sprängd packbox i gafflen:huvet....
Nu kan de bara bli bättre:banana

Fråga: Hur faan få man bort kladdit punkaspray?? Tog ju några km innan gojan hann sätta sig i däcket å undertiden så kastades detta ut över hela min ny tvättade bakdel:gnissla:gnissla
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Gött:yoparty ska bli kul å läsa hur resultatet blir....

Facit efter årets första tur:
Smyg punka å sprängd packbox i gafflen:huvet....
Nu kan de bara bli bättre:banana

Fråga: Hur faan få man bort kladdit punkaspray?? Tog ju några km innan gojan hann sätta sig i däcket å undertiden så kastades detta ut över hela min ny tvättade bakdel:gnissla:gnissla

Packbox, lite ringrostigt på bakhjulet? Blev det lite hård landning måntro? :D
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Det skulle det va...dom e iaf släta på baksidan medans dom gamla hade en urgröpningar på baksidan.....

Allt funkade toppen i några mil sen blev de lika kass igen, samma sak när jag fick huvudcylinden bytt.....

Tänkte eftersom du fått kolvarna bytta, vilket verkar hjälpa för de flesta så borde du kunna pröva att bara lufta dina bromsar.

http://www.triumphrat.net/speed-tri...rake-upgrade-for-07-speedy-2.html#post1221902

prova lite tips där :)
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Tänkte eftersom du fått kolvarna bytta, vilket verkar hjälpa för de flesta så borde du kunna pröva att bara lufta dina bromsar.

http://www.triumphrat.net/speed-tri...rake-upgrade-for-07-speedy-2.html#post1221902

prova lite tips där :)

Ja har man bytt allt och det ändå inte blir bra så känns det som ett luftproblem.

Jag tror det var på en SH tråd (var annars!) jag läste om nån som spänt upp bromsgreppet med straps över natten för att få ut den sista luften. Jag testade detta på sukkan jag hade och tyckte det gjorde skillnad. Men det kan varit inbillning med. Bromsen var rätt ok innan på den hojen, inte alls som på trajan. Vet inte hur packningar i bromssystemet mår av denna operation e.g så det får testas på egen risk. :tummenupp

Jag har hämtat hem min traja från vintergaraget nu! kul som f.n. att köra trots att jag är genomförkyld. :yoparty
 

Bifogat

  • DSC00062.jpg
    DSC00062.jpg
    240.5 KB · Visningar: 71

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Största skillnaden är nog att hojen är mycket snyggare utan...
Hrmpf! :mad:
Om det är någon som inte tänker använda sin flyscreen till sin S3:a (2005 o frammåt) så köper jag den gärna.
Helst grön, men svart eller annan färg kan oxo funka.
HÄR har vi en kille med klass!:tummenupp
Ledsen, men min får sitta kvar och förhörja hojens karaktär!:D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top