Triumph Speed Triple-tråden.

Smillan

Guest
Byta sladd låter dyrt och jobbigt. Hittar du inte var den glappar nånstans så att du kan fixa den? Lod och en lödkolv på biltema kostar inte många tior.

Min varvræknare har glappat i några hundra mil nu o i helgen fixade jag det, det var kabelbrått i klasen mellan tanken och styret, blev att vi kollade alla sladdarna dær, 3 stycken gick av nær man drog lite førsiktigt, engelsmænnen ær tydligen inte bæst i værlden på El...

Var førøvrigt lætt att fixa. Det svåraste var att knøggla ihop alla kablarna igen så de fick plats under mætarhuset.

Kanske kan vara samma før dig? Jag har en -01.
 

Vaselin

I Use Vaseline For Pleasure
Gick med
25 May 2009
Ort
Solna
Hoj
Triumph Speed Triple -07
Min varvræknare har glappat i några hundra mil nu o i helgen fixade jag det, det var kabelbrått i klasen mellan tanken och styret, blev att vi kollade alla sladdarna dær, 3 stycken gick av nær man drog lite førsiktigt, engelsmænnen ær tydligen inte bæst i værlden på El...

Var førøvrigt lætt att fixa. Det svåraste var att knøggla ihop alla kablarna igen så de fick plats under mætarhuset.

Kanske kan vara samma før dig? Jag har en -01.


Ja du jag har fixat det nu det var två slitna sladdar som hade skavt sig på ett spänne. Fick skala upp sladden, löda och sen tejpa upp den igen. Nu skall det ut och brummas :)
 

Sebbe81

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Borås
Hoj
2005,Triumph speed triple
Mappning med Mivv slipon??

Tjena

Funderar lite på ett mivv slipon till sommaren är det någon som kör med det här?? Är det sjyst ljud ,effekt mm. Krävs det att man mappar hojjen med det? Jag kör med triumph orginal effekt dämpare med tillhörande mappning nu.

Sen undrar jag även om det är svårt att byta styre till ett fatbar med raiser,passar alla orginal reglage på direkt på styret?
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Har sålt min Z1000 -08:a och funderar på en Speed triple 09:a.
Vilken Tail Tidy (Röv rensare) har ni införskaffat ?:va
 

RasmusHaag

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Borlänge
Hoj
Honda crf 450 HM -03, Triumph Speed Triple
Såg den här i ett annat forum, rätt fulsnygg
 

Bifogat

  • DSCN0027.jpg
    DSCN0027.jpg
    152.8 KB · Visningar: 238

Traja_80

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Kyrkhult
Hoj
Triumph Speed3 -06
Sen undrar jag även om det är svårt att byta styre till ett fatbar med raiser,passar alla orginal reglage på direkt på styret?

Om inte styret är för brett så passar allt....Annars kan de bli problem med att få kablar å bromsslang att räcka.....
 

Alekto

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Blocket
Hoj
Ktm 690 smc / Speed Triple
Re: Triumph Speed Triple tråden

Traja_80 skrev:
Om inte styret är för brett så passar allt....Annars kan de bli problem med att få kablar å bromsslang att räcka.....
Satte fatbar på min +distanser blev kanon!
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Lite funderingar från min sida:

Har bara hunnit med ett par svängar med nya hojen (S3an) och jag är grymt nöjd med hojen men kan känna att det är lite halvknepigt att flytta runt sig på hojen. Då jämför jag med r6an. På fina vägar brukar jag försöka hänga ut lite iaf. Tycker det kändes knepigare på Speed triplen. Det beror ju självklart på viss del att man har clipon styre på r6an och mer rakt styre på s3an.

Men jag upplever att utformningen på sadeln gör att man glider fram mot tanken hela tiden. Jag vill gärna sitta en bit ifrån för att kunna vrida ut över och underkroppen mot kurvan.

Några som upplevt samma sak och kan komma med tips?
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Har du gripsters el .liknande på tanken? Tyckte det gjorde ganska stor skillnad på min hoj efter jag satt på det. Nu har man annat än hala tanksidor att låsa knäna emot när det skall bromsas hårt.

Det raka styret ger som sagt en annan körstil än cliponstyren. Det tar en stund att vänja sig och man ser ut som en chimpans när man kör men det får man bjuda på! När man vant sig är det hur kul som helst. Speciellt på bana! :yoparty

Sadeln upplever jag som lite "sträv". Det är svårt att glida över den när man skall flytta på sig sidledes. Man måste lyfta på rumpen lite.

// Johan

Lite funderingar från min sida:

Har bara hunnit med ett par svängar med nya hojen (S3an) och jag är grymt nöjd med hojen men kan känna att det är lite halvknepigt att flytta runt sig på hojen. Då jämför jag med r6an. På fina vägar brukar jag försöka hänga ut lite iaf. Tycker det kändes knepigare på Speed triplen. Det beror ju självklart på viss del att man har clipon styre på r6an och mer rakt styre på s3an.

Men jag upplever att utformningen på sadeln gör att man glider fram mot tanken hela tiden. Jag vill gärna sitta en bit ifrån för att kunna vrida ut över och underkroppen mot kurvan.

Några som upplevt samma sak och kan komma med tips?
 

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Sverige
Hoj
speed 3:a
Ska byta drivpaket på min hoj snart och funderar på om man ska gå upp 3 kuggar där bak eller om man ska köra på orginaldrevningen igen. Vad tycker ni ? Blir det mycket skillnad? till det bättre eller sämre?

Det är en 01a
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Har sålt min Z1000 -08:a och funderar på en Speed triple 09:a.
Vilken Tail Tidy (Röv rensare) har ni införskaffat ?:va

Har Mad Doctor på min o e helnöjd med utseendet. Dock ska ju nämnas att om det är det minsta blött på vägbanan så förflyttas detta snabbt och effektivt upp på rygg o hjälm...men man kan ju ta rätt mycket bara för att slippa den sketfula läppen som sitter orginal... :D
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Har Mad Doctor på min o e helnöjd med utseendet. Dock ska ju nämnas att om det är det minsta blött på vägbanan så förflyttas detta snabbt och effektivt upp på rygg o hjälm...men man kan ju ta rätt mycket bara för att slippa den sketfula läppen som sitter orginal... :D

För att inte tala om dom som åker bakom en triple i ösregn :D
 

RasmusHaag

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Borlänge
Hoj
Honda crf 450 HM -03, Triumph Speed Triple
Har laddat bateriet nu och fick igång hojen!!
MEN!
Nu startar den inte överhuvudtaget. startmotorn klickar inte ens.. Nån som haft problem med den tidigare?
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Provar lyckan igen, söker ett högmonterat slipon till min hoj, alternativt endast mellanröret.
Hojen är en 01:a men andra modeller bör passa!
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Har laddat bateriet nu och fick igång hojen!!
MEN!
Nu startar den inte överhuvudtaget. startmotorn klickar inte ens.. Nån som haft problem med den tidigare?

Stödkontakten eller dödarknappen?

Dödarknappen har man lyckats få i ett par ggr av misstag! Alltid lika svårstartat med den på! Alltid lika irriterande när det tar minst 5 min innan man fattar vad som är fel! :gnissla
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Har laddat bateriet nu och fick igång hojen!!
MEN!
Nu startar den inte överhuvudtaget. startmotorn klickar inte ens.. Nån som haft problem med den tidigare?

Sen finns det en irriterande kontakt vid kopplingen som brukar behöva en sprutt 5/56 emellanåt.
 

cliffan

lagom i allt
Gick med
3 Aug 2005
Ort
i dalen bredvid globen
Hoj
690smc -10
Stödkontakten eller dödarknappen?

Dödarknappen har man lyckats få i ett par ggr av misstag! Alltid lika svårstartat med den på! Alltid lika irriterande när det tar minst 5 min innan man fattar vad som är fel! :gnissla

dödarknappen har man lyckats med ett par gånger alltid lika pinsamt, en gång när jag skulle dra från skogis en onsdag o de va fullt med hojåkare höll på o skämmas ihjäl.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top