Triumph Speed Triple-tråden.

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Hej,

Skulle slänga på ett nytt bakdäck och måste väl ta av bak hjulet och dra till en däck krängare. Är det svårt att få av bakhjulet?

Eller finns det nån som känner till nån däckkrängarfirma i Göteborg som kan fixa alltihop?

Jag frågade Johans Mc och de ville ha 900 spänn, vilket jag tycker är hutlöst.

Johans Mc. Vilka ockrare! Det tar max 3 min att plocka av hjulet. Har man gjort det tidigare går det ännu snabbare!

Lämnar man fälgen lös till en däckmoj är allt över 300kr för omläggning dyrt. Byter man på en MC firma tar de hutlöst betalt för detta.

Finns det ingen speedtriplebroder i Götelaborrg med ett depåstöd och en 46mm ringnyckel som kan bistå dig mot lämplig muta? :va
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Hej,

Skulle slänga på ett nytt bakdäck och måste väl ta av bak hjulet och dra till en däck krängare. Är det svårt att få av bakhjulet?

Eller finns det nån som känner till nån däckkrängarfirma i Göteborg som kan fixa alltihop?

Jag frågade Johans Mc och de ville ha 900 spänn, vilket jag tycker är hutlöst.

så här gör jag, the very easy version:
depåstöd, stooor skiftnyckel, av med däcket, in i bilen till gummigubben

skall själv byta däck nu eg. men mitt problem är tiden :huvet

Sen finns det väl en idé om att lära sig själv kränga på fälg, skall ju vara sååå enkelt :tummenupp
 

Painriche

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Götet
Hoj
Triumph Daytona 675
Fan datan dog så fort jag skickade iväg meddelandet.

Aja det verkar väl inte svårt egentligen. Har inget depåstöd bara. Tänkte trixa ihop nåt själv.
(Håller tummarna)
 

Sebbe81

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Borås
Hoj
2005,Triumph speed triple
Har provkört nu och jösses vilken skillnad. Bromsen tar direkt, förut tog den inte förens man dragit in greppet ganska långt. Den tar även mycket hårdare. Beläggen är inte inslitna ännu och det känns som lite luft kvar när man står stilla och klämmer på bromsen. Men när man kör känns bromsen perfekt. Mycket bättre än t.ex. min gamla r6a. Ska prova lufta lite mer när jag får ork och tid. grymt nöjd iaf. :tummenupp

:tummenupp Det lät ju riktigt bra börjar själv bli less på den svampiga frambromsen på min triple den tar ju inte förrän man har handtaget mot styret (nästan ialf). Provkörde en gsxr 1000-07 igår fan vilka grymma bromsar om man jämnför mot mina. Var det svårt att få dit allt och få det att fungera?

Kan man fixa till orginal bromsarna på något sett? såg att du skrev att man kan byta kolvar,hjälper det?
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
:tummenupp Det lät ju riktigt bra börjar själv bli less på den svampiga frambromsen på min triple den tar ju inte förrän man har handtaget mot styret (nästan ialf). Provkörde en gsxr 1000-07 igår fan vilka grymma bromsar om man jämnför mot mina. Var det svårt att få dit allt och få det att fungera?

Kan man fixa till orginal bromsarna på något sett? såg att du skrev att man kan byta kolvar,hjälper det?

675kolvar i oken + radial-bromspump (nissin) = grym broms! :yoparty

Det hade säkert blivit tillräckligt bra att bara byta kolvarna men då jobbet med bromspumpen redan var gjort fick den sitta kvar den med.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Fan datan dog så fort jag skickade iväg meddelandet.

Aja det verkar väl inte svårt egentligen. Har inget depåstöd bara. Tänkte trixa ihop nåt själv.
(Håller tummarna)
Ett järnrör genom hålet i navcentrumet och något att palla upp mot, pallbockar, en trave bräder eller vad som helt som är stabilt nog. Lite lurigare att få av fälgen då du måste balansera hojen samtidigt men det går.
 

Sebbe81

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Borås
Hoj
2005,Triumph speed triple
675kolvar i oken + radial-bromspump (nissin) = grym broms! :yoparty

Det hade säkert blivit tillräckligt bra att bara byta kolvarna men då jobbet med bromspumpen redan var gjort fick den sitta kvar den med.

Ok låter ju grymt bra, vad får man ge för nya kolvar och vart kan man köpa det?
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Nu är iaf hojen besiktad och klar, ska bara köras in. Frågan är vilken tråd man hör hemma i nu när den plötsligt blev en triplekonverterad Daytona istället för en Speed Triple? :lol
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Det var kul att gazza lite på Mantorp igår. :yoparty

Tyvärr kastade packboxen i vänsterbenet in handuken och pinkade(!) ur sig en massa olja efter sista repan!

Jag som aldrig ens kört på slangen (läs feg) känner mig orättvist behandlad efter knappt 1900mil. :huvet
 

Bifogat

  • IMG_2225.JPG
    IMG_2225.JPG
    43.2 KB · Visningar: 87

Traja_80

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Kyrkhult
Hoj
Triumph Speed3 -06
Det var kul att gazza lite på Mantorp igår. :yoparty

Tyvärr kastade packboxen i vänsterbenet in handuken och pinkade(!) ur sig en massa olja efter sista repan!

Jag som aldrig ens kört på slangen (läs feg) känner mig orättvist behandlad efter knappt 1900mil. :huvet

Bara att vänja sig...har bytt mina ett antal gånger...första bytet på min va efter en dag på knutstorp å de va me innan man börja kladda på slangen....

Ingen som har en Enkel "kuts" liggande till en -06:a???
Fundera på att såga lite i en för att fälla in ett baklyse....
tror de blir nice:yoparty:yoparty
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Snart ä det fredag.....

Hojen på Hojshoppen i Laxå för lite kärlek så Speedyn är i form för 2 dagars pisk på Kinnekullering :yoparty
Ska testa nya Metzler M5 nu med flera fegis markeringar i sidorna, Japp nu finns inte bara kyckling randen att beskåda nu ska man kunna ser i vilken grad man är Kyckling...:banana
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
:tummenupp Det lät ju riktigt bra börjar själv bli less på den svampiga frambromsen på min triple den tar ju inte förrän man har handtaget mot styret (nästan ialf). Provkörde en gsxr 1000-07 igår fan vilka grymma bromsar om man jämnför mot mina. Var det svårt att få dit allt och få det att fungera?

Kan man fixa till orginal bromsarna på något sett? såg att du skrev att man kan byta kolvar,hjälper det?

Jag hade en Brembo pump som man kan lufta upptill & det blev skillnad det med:tummenupp
Kanske inte bästa bilden men bromsar gör den ju:tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_0298.jpg
    IMG_0298.jpg
    192.5 KB · Visningar: 118

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Betty poserar för mobilkameran enjoy :tuttar :)
 

Bifogat

  • Betty 1.jpg
    Betty 1.jpg
    188.8 KB · Visningar: 97
  • Betty 2.jpg
    Betty 2.jpg
    212.9 KB · Visningar: 109
  • betty reg 2.jpg
    betty reg 2.jpg
    203.1 KB · Visningar: 90
  • KrashPuckar 1.jpg
    KrashPuckar 1.jpg
    188.9 KB · Visningar: 97
  • Slipon 1.jpg
    Slipon 1.jpg
    162.6 KB · Visningar: 103
  • Xenonlights 1.jpg
    Xenonlights 1.jpg
    188.7 KB · Visningar: 91
  • Tailtidy 1.jpg
    Tailtidy 1.jpg
    179.9 KB · Visningar: 97

apmojt

n00b
Gick med
7 Sep 2009
Ort
Värmdö
Hoj
GSX-R 750 K01
Veckodos av adrenalin

Så har man precis fått sin veckodos av adrenalin.

Värmdövägen.170 blås och vips så tightar det upp och en bil kastar sig framför. Snabbt ner mot dryga 40 km/h. Bakbromsen fick instinktivt leka med frambromsen. Efter en microsupersekund säger det *poff* och all bromsverkan på bakhjulet försvinner… Hjärtat drar fem frivolter och hjärnan hinner tänka tanken "det här kommer göra ont, fan vad jobbigt att jag har baksnus under läppen". Behövde lite extra gummi mot marken just då - tyckte iallafall jag under den sekunden.

Fasten man är noob så var kroppen lite med sen den gångna helgen på Kinnekulle. Spikar hårdare på frambromsen och inväntar släpp. Kommer som ett brev på posten, börjar pumpa och drar veckans snabbaste motorbromsning i kombo. Motstyr, viker ner mot höger slänt in case of. Som tur var slapp jag blanda gräs och en finbakad General-paj den här gången.

Stannar till och ser att bulten/sprinten som flyttar kraft från fotbromsens "pedal" vidare är borta.

Lärdom 1) Lägg mer pengar på att köra bana
Lärdom 2) Kör snabbare så att du alltid är framför eventuella bilar


Och ja, det här är skrivet med glimen i öget. Eventuella moralpredikare kan hoppa över till www.dagen.se.

20100504-e7y3u59uenca47uc7qejd3cdww.jpg
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top