Måste skriva av mig lite. Har haft strul med sliten koppling som började efter service på TCL (den berömda Castrol GPS oljan som är känd för att ta död på sliten koppling). Nya lameller går ej att få tag i före den 20e Maj har ringt halva Sverige. Rev isär kopplingen i helgen och schimsade fjädrarna 2,5mm för att få lite mer tryck i kopplingen.
Var ute på och körde runt 1-2 timmar idag och kopplingen kändes bättre, kunde ana att det slirade något lite runt 6k varv. Stannade efter att ha kört ca 1 timme och stängde av motorn i 10 min. Körde vidare och efter 3-4 minuter började kopplingen slira som fan.
Även ett skumt problem med att den driver trots jag kopplar ur. Detta börjar endast när kopplingen börjar slira mycket. Bara precis så mycket att det inte går att få ur 1an när jag står vid ett rödljus. Petar jag i farten är det inga större problem att få runt växlarna. Exakt samma fenomen som innan jag rev isär kopplingen. När detta väl börjat så står det sig tills hojen blivit kall igen sen verkar det funka tills hojen blivit riktigt genomvarm och jag belastat kopplingen.
Någon som har några idéer? Jag vet inte om jag orkar ge mig på kopplingen tills jag fått nya delar men det ju lagom najs att vara ute och köra nu.
Jävligt trist med detta strul, har precis köpt hojen. På allt detta så har jag hittat en spik i framdäcket så jag har pyspunka...
Det enda som kändes bra idag var min bromsuppgradering. Bromsen biter som bara fan nu