Triumph Speed Triple-tråden.

Smillan

Guest
Hörlurar??? Köper man inte en S3a bl.a. för att få höra det underbara motorljudet? :va
;)

Det måste ju vara før hans Honda crf 450...eller? :tungan

Har en -04 med original high pipe i kolfiber, min fråga är om nån har kapat bort det inre slutröret och bara använt "kåpan" som slutrör??
Borde kunna bli lite ballare ljud och framförallt mycket snyggare.

Går det att mecka dit en ljuddämpare från 05 o nyare, en sån som sitter nere vid fotpinnen!! De andra kan jag tänka mig blir lite problem med;)

Ær det som min -01 så får du først gøra något åt svetsningen før slutdelens skruvar, skruva loss, sen kan du kapa det, men bara några cm eftersom det ær ihopsvetsat med resten av ljuddæmparen inuti. Kolfibern ær bara extravikt før utseendet.

Och sen om du inte hade varit så lat o læst inlæggen senaste 1.5v så hade du nog fått svar ang. annat slipon. Iaf en bit på vægen...

Last edited:

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Lite bilder på åket:

001.jpg

002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

006.jpg

007.jpg

008.jpg

/hyll

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Jag är otroligt sugen på en Street eller Speed triple. Som det känns nu lutar det åt en Speed. Då blir det en av årsmodell 2006-2007. Hur pass driftsäkra är dessa? Några kända barnsjukdomar eller andra saker jag bör kolla extra på?
Vad ser ni för för- och nackdelar med både Speed och Street triple?
Tell me everything you got! :)

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Jag är otroligt sugen på en Street eller Speed triple. Som det känns nu lutar det åt en Speed. Då blir det en av årsmodell 2006-2007. Hur pass driftsäkra är dessa? Några kända barnsjukdomar eller andra saker jag bör kolla extra på?
Vad ser ni för för- och nackdelar med både Speed och Street triple?
Tell me everything you got! :)

Streeten är lite billigare.

Sen kommer jag inte på något mer som är bättre.

Nämnde jag att jag har en kanonfin speed3 till salu? :D

Trajamaja

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Hoj
Honda cbr 600 f
Hej!

Har lyckats bli påkörd bakifrån med påföjld att hojen numera saknar nr.plåt och diverse plastbitar...

Kanske läge att göra nåt åt bakdelen nu när halva jobbet redan är gjort :)! Vill inte ha tillbaka den där fula långa svansen!

Vad ska man ha för grejor och var får jag tag på dem?

Vet att jag läst det här någonstans, men är tacksam om ni orkar dra det igen.

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Åsikterna går ju isär men jag tycker Mad Doctor gör dom överlägset snyggaste kitten. Kan köpas från Britalian Racing här i svedala. Länk.

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Åsikterna går ju isär men jag tycker Mad Doctor gör dom överlägset snyggaste kitten. Kan köpas från Britalian Racing här i svedala. Länk.

Mad Doctor är riktigt snygga, men snackade med en av meckarna på Triumph i Länna ... och de har slutat sälja dem för att de va så rackig kvalite. Vet inte om ni andra märkt det?

Jag är också sugen på något nytt. Alternativ till Mad Doctor och Rizoma emottages tacksamt ... upp med bilder :tummenupp

wagner_j

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2010
Hoj
speed triple 1997
"Motorstopp"

Hej Alla!

Jag har problem med att motorn ibland stannar när den går på tomgång, mycket irreterande när man står längst fram vid ett rödlyse, det händer nästan en gång varje gång jag är ute och kör. Förre ägaren berättade att han råkat ut för det någon gång och att det då var bränslefiltret i tanken som inte var bra. Några gånger när den stannat så tog det någon extra sekund att starta motorn vilken kanske kan tyda på att det inte fanns soppa hela vägen fram till insprutningen direkt, så det kanske är rimligt att det är filtret eller något annat som stör bränsleflödet. Vet inte. Kanske ett känt problem på 97:eek:r?

//

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Däck till 955

Hej alla ni som har en triple mellan 01-04, vad kör ni på för däck?? Sportdäck eller sport/touring?? Michelin rekommenderar Road2 men jag var lie inne på Power2 bak och vanliga Power fram, rätt eller fel?? Kom med synpunkter nu innan jag hinner beställa en uppsättning...

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Hej alla ni som har en triple mellan 01-04, vad kör ni på för däck?? Sportdäck eller sport/touring?? Michelin rekommenderar Road2 men jag var lie inne på Power2 bak och vanliga Power fram, rätt eller fel?? Kom med synpunkter nu innan jag hinner beställa en uppsättning...

Din körstil är viktigare än själva hojen. Speedyn är ju en mångsidig hoj. Tourar du? Busar du? Kör du bandagar?
Söker du lite sportigare däck så har jag ett set Power One Street i bra skick jag kan ta med till Karlskoga i helgen.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj

Jag har tidigare kört med Pilot Power (inte 2CT) både fram o bak.
Körde lite bana då med SMC men det blev mest landsväg i inspirerat tempo. Fram var inga problem med slitaget men bak blev alltid utslitna på mitten. S3:an gillar inte platt bakdäck kan jag meddela :rolleyes:

Testade slänga på Pilot Road 2 i år och efter 200 mil så syns inget slitage alls. Har inte märkt några som helst tendenser till släpp och då har man ändå testat köra på hyfsat.

Så jag rek. Road 2 om du inte lägger mer än 40 -50% av tiden på bana.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Mad Doctor är riktigt snygga, men snackade med en av meckarna på Triumph i Länna ... och de har slutat sälja dem för att de va så rackig kvalite. Vet inte om ni andra märkt det?

Jag är också sugen på något nytt. Alternativ till Mad Doctor och Rizoma emottages tacksamt ... upp med bilder :tummenupp

Rackig kvalitet? har haft MD monterat i flera år på flera cyklar och ser inget problem , pratar iofs i egen sak , men har faktiskt aldrig hört det förut , inte ens från Länna..

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Jag har tidigare kört med Pilot Power (inte 2CT) både fram o bak.
Körde lite bana då med SMC men det blev mest landsväg i inspirerat tempo. Fram var inga problem med slitaget men bak blev alltid utslitna på mitten. S3:an gillar inte platt bakdäck kan jag meddela :rolleyes:

Testade slänga på Pilot Road 2 i år och efter 200 mil så syns inget slitage alls. Har inte märkt några som helst tendenser till släpp och då har man ändå testat köra på hyfsat.

Så jag rek. Road 2 om du inte lägger mer än 40 -50% av tiden på bana.

Låter som min körning, ett par tre bandagar och inspirerad landsvägskörning. Har du 2ct fram så undrar jag ifall du känt av att den är "lätt" i framändan?? Har taskiga erfarenheter med 2ct däck på Honda vtr och fireblade och det funkar skitdåligt.

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Rackig kvalitet? har haft MD monterat i flera år på flera cyklar och ser inget problem , pratar iofs i egen sak , men har faktiskt aldrig hört det förut , inte ens från Länna..

Ola, -jäkligt schysst reportage i MC-Nytt (eller var det nån annan tidning?) ...du har fått till den riktigt bra :tummenupp

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha