Triumph Speed Triple-tråden.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Du får upp den lättare nu så det är lungt, förra var mer touring.

Jag var nog otydlig. Jag köpte orginaldrev = 42 bak. Det gamla drevet som satt på hade 44. Den borde bli svagare men gå snabbare? Hur mkt handlar det om märker man ens av det?
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Jag var nog otydlig. Jag köpte orginaldrev = 42 bak. Det gamla drevet som satt på hade 44. Den borde bli svagare men gå snabbare? Hur mkt handlar det om märker man ens av det?

Tror att det blir kring dom nämnda 5% i skillnad... Vet i f-n om man märker av detta såå mycket i realiteten... men psykiskt så! :D

Jag märkte iaf skillnad när jag drevade om både fram och bak...
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Japp lite svårare att få upp men går snabbare det gör knappt en kugg fram, men lite skillnad lär det va.
 

Smillan

Guest
Ær det någon av er med 1050 motorn som vet hur många mm diametern ær på kopplingen till ljuddæmparen? Vill køpa nytt slipon till min -01a men urvalet ær inte så stort direkt så funderar på om man kan køpa ett før en nyare S3a? Tackar!
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Ær det någon av er med 1050 motorn som vet hur många mm diametern ær på kopplingen till ljuddæmparen? Vill køpa nytt slipon till min -01a men urvalet ær inte så stort direkt så funderar på om man kan køpa ett før en nyare S3a? Tackar!

Om ingen annan hinner före så kan jag slita av mitt zard slipon o mäta i morgon kväll.
 

Traja_80

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Kyrkhult
Hoj
Triumph Speed3 -06
Jag var nog otydlig. Jag köpte orginaldrev = 42 bak. Det gamla drevet som satt på hade 44. Den borde bli svagare men gå snabbare? Hur mkt handlar det om märker man ens av det?

Själv kör jag nu med 17 fram å 45 bak...tycker de e rätt stor skillnad iaf när man ligger å leker eller e på bana...I % e svårt att säg....
När de gäller bankörning får man labba fram vad som passar bäst på vilken bana.....
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Tjenare, precis köpt en Speed triple -04 grön....i mina ögon den snyggaste men jag fick ingen instruktionsbok med så jag undrar ifall nån kan tala om vad den lilla lysdioden är till som sitter precis under tändningslåset??? Ser inte ut att finnas larm på hojjen??

Sen undrar jag hur standardinställningen på fjädringen fram och bak ska vara??

Vore mycket bra med lite info...
 

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Ja
Hoj
-
Längd

Hur funkar Speed Triplen att åka på om man begåvats med långa ben? Är 1.90+
 

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Ja
Hoj
-
Åkte nyligen från dalarna till skåne och tillbaka, var absolut ingen fara med benen. värre med träsmak =) är 191

Är 195 och har inga problem. Körde 90 mil i helgen o det enda som man kan klag på var väl lite träsmak...

Det låter bra, har testat en del hojar där benen inte riktigt ryms som de ska.. blir ganska tröttsamt i längden.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Tjenare, precis köpt en Speed triple -04 grön....i mina ögon den snyggaste men jag fick ingen instruktionsbok med så jag undrar ifall nån kan tala om vad den lilla lysdioden är till som sitter precis under tändningslåset??? Ser inte ut att finnas larm på hojjen??

Sen undrar jag hur standardinställningen på fjädringen fram och bak ska vara??

Vore mycket bra med lite info...

Dioden sitter bara där oavsätt om det sitter larm på eller ej så den gör inte ett skit.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jo om man har larm så tror jag att den fyller en funktion inte annars, bra va...
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Ær det någon av er med 1050 motorn som vet hur många mm diametern ær på kopplingen till ljuddæmparen? Vill køpa nytt slipon till min -01a men urvalet ær inte så stort direkt så funderar på om man kan køpa ett før en nyare S3a? Tackar!

Jag fick det till 45mm på mitt Zard. Hoppas det hjälper.
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Jo om man har larm så tror jag att den fyller en funktion inte annars, bra va...

Alltid kul med en finess...vet du hur man får dubbelt halvljus, även då dubbelt helljus som inte pendlar mellan strålkastarna.
Är det så enkelt som att bara flytta trådar eller brinner nåt upp???
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Bara att skarva ihop det är inga problem.
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Eller peta i ett relä till, sök på relä i tråden så hittar du även artikelnummer mm... (för dubbla halvljus)
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top