Triumph Speed Triple-tråden.

Smillan

Guest
Ok, vanliga extraljusrelän?? Ska de sitta i de två lediga platserna under sadeln??

Du kanske har löst det vid det här laget, men for the record:
Feltemas enkelrelä, slutande, art.42-301 funkar alldeles utmärkt. Kostar 24,90:-. Skaffa två så får du 2 x helljus också :)
Nu har jag iofs en -02, men ser ingen logisk anledning till varför de skulle bytt.

Funkar perfekt. Även sökfunktionen här på forumet :tummenupp'

Edit: Japp, det ska dem. Bara att trycka dit.
 

Smillan

Guest
Nu har jag beställt ett sådant här slipon! 350mm borstat. Hoppas det blir schysst... :-S

Edit: Baaap Baaap Baap
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Oj, det där lär tuta på bra :yoparty

Själv plockade jag ut insatsen på min Mivvdämpare i helgen ... nu låter det VACKERT!

Kan tipsa om körning nästa helg i Tjockholm för alla som är sugna :banana

:):)TRIUMPHTJÖRNING:):)
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
står det på pappret vad dom kollade igenom för nånting?

Det som kostar mest på de stora servicarna är arbetstiden för ventilkollen. En hel del som måste monteras bort innan man kommer åt att mäta. Skulle de sedan behöva schimsas om blir det ännu dyrare.

Finns det någon här med en 05 el nyare som behövt justera ventilerna?


Utöver det som görs vid de små (mellan)servicarna byttes det luftfilter med.

Annars är de det säkert bara det vanliga de gör, sparka lite på däcken, sätta stämpeln i boken (bläck är dyrt!), etc...

Skämt åsido. Motorbolaget i Linköping är kanon. Aldrig något strul när man har med dem att göra. :tummenupp
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
På min 07'a så schimsade dom om 2 ventiler.

Det som kostar mest på de stora servicarna är arbetstiden för ventilkollen. En hel del som måste monteras bort innan man kommer åt att mäta. Skulle de sedan behöva schimsas om blir det ännu dyrare.

Finns det någon här med en 05 el nyare som behövt justera ventilerna?


Utöver det som görs vid de små (mellan)servicarna byttes det luftfilter med.

Annars är de det säkert bara det vanliga de gör, sparka lite på däcken, sätta stämpeln i boken (bläck är dyrt!), etc...

Skämt åsido. Motorbolaget i Linköping är kanon. Aldrig något strul när man har med dem att göra. :tummenupp

Nu har jag beställt ett sådant här slipon! 350mm borstat. Hoppas det blir schysst... :-S

Edit: Baaap Baaap Baap

:yoparty :yoparty
 
Last edited:

mrmartin

Aspirerande självmordskandidat
Gick med
9 Nov 2006
Ort
Malmö
Hoj
Triumph S3 07. (utrustad som 08 v1)
Någon mer än jag som vill kunna lyssna på musik när ni kör långa sträckor?

Har tittat på diverse BT set men känner inte att ngt av dem löser mina problem. Killen i affären sa att man kunde spela mp3 via gpsen men jag har inbyggt gps i min mobil och ett 32gb sd kort så fler prylar vill jag inte ha.

Lösningen jag tänker mig är:
* HTC fastsatt på styret
* BT (eller sladd om det vill sig illa) hörlurar
* USB kabel kopplad till cigarettuttag (el dyl) för att försörja HTC med ström.

Då hade jag haft GPS, Spotify, mp3 i ett. Prata i telefon skiter jag i när jag är ute och kör :)

Så lite frågor:
Någon som gett sig på ett liknande projekt?
Hur löser man strömförsörjningen?
Finns det vettiga BT hörlurar som ni testat?

Better safe then sorry....:yoparty

Jag har en S3 instruktionsbok som jag köpt på nätet. Du kan få en kopia mot ölpengar.
 
Last edited:

RasmusHaag

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Borlänge
Hoj
Honda crf 450 HM -03, Triumph Speed Triple
Någon mer än jag som vill kunna lyssna på musik när ni kör långa sträckor?

Har tittat på diverse BT set men känner inte att ngt av dem löser mina problem. Killen i affären sa att man kunde spela mp3 via gpsen men jag har inbyggt gps i min mobil och ett 32gb sd kort så fler prylar vill jag inte ha.

Lösningen jag tänker mig är:
* HTC fastsatt på styret
* BT (eller sladd om det vill sig illa) hörlurar
* USB kabel kopplad till cigarettuttag (el dyl) för att försörja HTC med ström.

Då hade jag haft GPS, Spotify, mp3 i ett. Prata i telefon skiter jag i när jag är ute och kör :)

Så lite frågor:
Någon som gett sig på ett liknande projekt?
Hur löser man strömförsörjningen?
Finns det vettiga BT hörlurar som ni testat?



Jag har en S3 instruktionsbok som jag köpt på nätet. Du kan få en kopia mot ölpengar.

Gjorde en nödlösning när jag åkte sist, hade ett vanligt fodral till telefonen som jag kardborrade fast på styret, men det vibrerade fruktansvärt mycket. Plus att jag åkte in i världens ösregn efter 10 mil... Blev förbannad och stoppade ner telefonen i fickan bara. Funkade hur bra som helst. GPSen läser upp var man ska nånstans och spotify körs i bakgrunden. Leta efter ett par slutna lurar så ska det nog inte vara några problem!

Om strömmen har jag faktist ingen plan..
 

mrmartin

Aspirerande självmordskandidat
Gick med
9 Nov 2006
Ort
Malmö
Hoj
Triumph S3 07. (utrustad som 08 v1)
Gjorde en nödlösning när jag åkte sist, hade ett vanligt fodral till telefonen som jag kardborrade fast på styret, men det vibrerade fruktansvärt mycket. Plus att jag åkte in i världens ösregn efter 10 mil... Blev förbannad och stoppade ner telefonen i fickan bara. Funkade hur bra som helst. GPSen läser upp var man ska nånstans och spotify körs i bakgrunden. Leta efter ett par slutna lurar så ska det nog inte vara några problem!

Om strömmen har jag faktist ingen plan..

Vad för lurar använder du?
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Då var man världens gladaste...
Jag gick in på min lokala mc-handlares hemsida för att spana på utbudet av hojar, längst ner på hemsidan finner jag den här skönheten som man normalt sett bara kan drömma om att äga.

Snabbare än "jag_vet_inte_vad" slänger jag mig på luren för att ringa... jag får besked att hojen kom ut på hemsidan igår kväll och redan är en intresserad och ska eventuellt komma in med ett byte idag.
Så jag slänger på mig jeans, jacka, hjälm, ryggskydd och handskar... drar av kapellet till min dåvarande Sprint ST -10. Regnet bara öser ner men det har inte hindrat mig förr, jag åker med tankar på att hojen snart är min ägo om allt går som jag vill, sen kommer tankarna på att jag inte kommer att vara först fram utan att någon annan hinner före... så jag ökar farten trotts floder av vatten på vägen.

När jag väl kommer fram så hoppar jag av hojen, halvjoggar in och frågar efter ägaren av butiken (känner väl), går in på hans kontor och blöter ner hela lokalen och mer eller mindre skriker "ÄR JAG FÖRST?", han bara skrattar och säger, ja det är du!!!

OH FYFAN VILKEN KÄNSLA!

Jag går fram och klämmer på "henne", dig skall jag ha säger jag!

På några timmar hade 5 pers visat intresse för hojen... och det är inte så konstigt till det priset och hur den är utrustad, så att jag kom först var en mäktig känsla.

Så nu sitter man med ett leende på läpparna, på måndag hämtar jag hem "henne" och enligt YR så skall det bli kanonväder hela nästa vecka, perfekt!
Så har jag tur så får man åka en hel del innan hösten är här på riktigt, nästa säsong kommer att bli så jävla underbar!

Jag har ägt tre st z1000 tidigare så fighters har alltid funnits i mitt hjärta.

Info:
Triumph Speed Triple -09, 15th anniversary special edition. 300 mil på mätaren
Arrow 3-1 helsystem
Rizoma koppling och bromshandtag
Rizoma Spegel, Triumph edition
Pazzo grepp
Hugger i kolfiber
Rensad röv med ledlampor

Mår jag bra? SVAR JA! ;)

s3_tr.jpg


/hyll
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Då var man världens gladaste...
Jag gick in på min lokala mc-handlares hemsida för att spana på utbudet av hojar, längst ner på hemsidan finner jag den här skönheten som man normalt sett bara kan drömma om att äga.

Snabbare än "jag_vet_inte_vad" slänger jag mig på luren för att ringa... jag får besked att hojen kom ut på hemsidan igår kväll och redan är en intresserad och ska eventuellt komma in med ett byte idag.
Så jag slänger på mig jeans, jacka, hjälm, ryggskydd och handskar... drar av kapellet till min dåvarande Sprint ST -10. Regnet bara öser ner men det har inte hindrat mig förr, jag åker med tankar på att hojen snart är min ägo om allt går som jag vill, sen kommer tankarna på att jag inte kommer att vara först fram utan att någon annan hinner före... så jag ökar farten trotts floder av vatten på vägen.

När jag väl kommer fram så hoppar jag av hojen, halvjoggar in och frågar efter ägaren av butiken (känner väl), går in på hans kontor och blöter ner hela lokalen och mer eller mindre skriker "ÄR JAG FÖRST?", han bara skrattar och säger, ja det är du!!!

OH FYFAN VILKEN KÄNSLA!

Jag går fram och klämmer på "henne", dig skall jag ha säger jag!

På några timmar hade 5 pers visat intresse för hojen... och det är inte så konstigt till det priset och hur den är utrustad, så att jag kom först var en mäktig känsla.

Så nu sitter man med ett leende på läpparna, på måndag hämtar jag hem "henne" och enligt YR så skall det bli kanonväder hela nästa vecka, perfekt!
Så har jag tur så får man åka en hel del innan hösten är här på riktigt, nästa säsong kommer att bli så jävla underbar!

Jag har ägt tre st z1000 tidigare så fighters har alltid funnits i mitt hjärta.

Info:
Triumph Speed Triple -09, 15th anniversary special edition. 300 mil på mätaren
Arrow 3-1 helsystem
Rizoma koppling och bromshandtag
Rizoma Spegel, Triumph edition
Pazzo grepp
Hugger i kolfiber
Rensad röv med ledlampor

Mår jag bra? SVAR JA! ;)

s3_tr.jpg


/hyll

Grattis! :tummenupp :tummenupp
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Ljuddämpare

Har en -04 med original high pipe i kolfiber, min fråga är om nån har kapat bort det inre slutröret och bara använt "kåpan" som slutrör??
Borde kunna bli lite ballare ljud och framförallt mycket snyggare.

Går det att mecka dit en ljuddämpare från 05 o nyare, en sån som sitter nere vid fotpinnen!! De andra kan jag tänka mig blir lite problem med;)
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Tja, jag lämnade in mina gaffelben för byte av packboxar i fredags på MC-experten bredvid MC-varuhuset. De sade att de kunde göra det nu i veckan när de fick tid. De ringde idag klockan 11:00 och sa att de var klara. Snabb och bra service, rekommenderas :tummenupp

De hittade även nått litet stenskott som de slipade ner med fint våtsandpapper, plus att benen var rengjorde och fina när jag fick tillbaka dem.

Verkar som jag får ihopp hojen lagom till helgen när de var gruppkörning :D:D
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top