På min 05a bytte jag till andra ok som jag köpte på ebay men jag tror det blev dyrare än om man bara byter till andra kolvar. Ingen aning om dessa är bättre i övrigt. Tror de kommer från en gsxr 1000 07a eller nåt
Sådär. Nu har man köpt sig en speedy -04 som jag hämtar hem i morgon.
Blev rätt förtjust i trajjatripplarna efter att ha provkört trippelkungens hoj förra året.
Lämnade in min Speedy på 4000 mil service.
de flesta ventiler behöver justeras + nytt drivpaket och batteri, hoppas att inte listan blir längre.
Blir lite fattigt denna månad...
Tjong!
Skumt jag har kört 7000 och alltså gjort 3 stora servicar och hittills aldrig behövt justera några ventiler.
Ingår inte ventiljustering i servicen ? Det är ju en av anledningarna till att den stora är dyrare än den lilla.
Drivpaket kan du väl byta själv, plättlätt.
Ock batteri handlar du på Biltema.
Simsalabim, ett gäng pilsner på köpet.
View attachment 332264
Jo visst ingår ventiljustering men det springer iväg iaf. Batteri Biltema Check! Drivpaket; har inte alla prylar och när han ändå står å kladdar så fixade han det åxå,
Men jag hade för mig att du hade kört massor utan V justering.. Undrar varför mina är så på bommen? Kan det vara alla bandagar som spelar roll? åker minst 10-15 dagar om året, men det är de byggda för tycker jag.
Pilsner är gott.....
Behöver de inte schimsa om dem blir servicen inte lika dyr. Taxametern behöver inte ticka lika länge. Så jobbar man på TC i Linköping iallafall.
Min hade också en del bandagar i loggboken men ventilspelet var långt från att behöva justeras något. Iofs hade den bara gått 2000 mil så det kanske inte är riktigt jämförbart. Jag fick ge 5k för min service.
Det är som vanligt när man måste lämna ifrån sig saker till fackmän. Bara att dra ner brallorna, böja sig frammåt och hoppas att det inte gör så ont!
Hoppas vi ses på Sviestad i år! Kommer vara där med kameran på en del av trafikövningarna och kanske nån smc-kurs. Annars blir det RR med yamman för hela slanten.
tjingeling allihop!
har precis gjort mig av med min superduke och är sugen på en speed eller street triple, någon som kan lotsa mig igenom för att göra mitt köp lite lättare?
har provkört båda, tycker väl streeten ä med lättsvängd men det kanske bara är inbillning.
från 07 och framåt är intressant.
tack på förhand
Streeten är mycket mera lättsvängd och är mer modern i chassi om man jämför. Minus är att det saknas lite pulver..
Speedyn är åxå OK i chassie och går att åka på bra med. Plus att det finns mera pulver i spisen, framförallt vrid.
Nya Speedyn ( 11 ) är helt nytt i chassi och jag har bara hunnit prutta runt lite men man känner att det är en helt ny hoj. Påminner lite som Streeten i karaktär, ska bli kul å testa den ordentligt.
vill ha bättre bett i bromsarna
läste ngt om att 675 kolvar passade, ngn som har koll på års-modeller o dylikt
tydligen var de behandlade på olika sätt ?
okej, tyvärr finns det inte riktigt så mycket flis i plånboken, men frågan är också om det är mer prisvärt att köpa streeten?
man känner sig ju lite större på streeten än på speeden, fan får jämt beslutsångest när det ska inhandlas något.
Sviestad har varit uppe på diskussion och det är mycket möjligt att vi dyker upp ett gäng...
Kommer du å tävla i Superstock?
Bästa är å åka å provköra... man känner direkt när man hoppar emellan hojarna, Streeten är lite billigare men sen är det vad du är ute efter.
Jag väljer Speedyn pga motorn som är en pärla och att den hänger med bra även på bana + att jag är rätt lång så jag ser ut som en cirkusbjörn på en trehjuling då jag kör Streeten.....
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|