Triumph Speed Triple-tråden.

RuneWebradio

GS i skogen.
Gick med
13 Sep 2010
Ort
Hedemora
Hoj
BMW R1200GS -16
Hej alla åksugna speedare. Nu när det börjar bli fint väder vill jag ta ut hojen. Men jag har ett problem. Nu under vintern har jag bytt ut mina fula originalblinkers till nya ledblinkers. När jag monterat dom med originalrelä och prova blinka trodde dom skulle blinka fortare än normalt. Men dom blinkar inte alls. Då tänkte jag köpa ett blinkrelä LED 42200 från biltema. Men hitta ett mycket billigare från ebay. Nu fick jag hem det igår. Men med det i blinkar alla 4 blinkers samtidigt. Spelar ingen roll om man blinkar vänster eller höger. Både biltemas och det från ebay heter cf13jl02 så det värkar vara lika iaf.

Hojen ifråga är min s3 -98 T509.

Vad kan vara fel? Tacksam för all hjälp då jag vill åka i helgen. :)
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
För er med bromsproblem på er s3a så hittade jag den gamla länken där jag skrev vad det var för årsmodell och kostnader för gsxr ok sist jag gjorde modifikationen. Tänk på att man behöver lite längre bromsslangar som kan kosta en del..

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4724891&postcount=4113

Daniz, Har själv funderat på att byta ut oken på min 07'a då jag vill ha bättre bett i frambromsen. Har läst om andra som gjort samma sak som du men har då för mig att man var tvungen att montera distanser mellan ok o gaffel för att oket ska hamna rätt. Ser att du inte har detta så antar att det inte behövs?

Btw, Hur gick det med dina planer på att byta ut fjädrarna i gaffeln??
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Hej alla åksugna speedare. Nu när det börjar bli fint väder vill jag ta ut hojen. Men jag har ett problem. Nu under vintern har jag bytt ut mina fula originalblinkers till nya ledblinkers. När jag monterat dom med originalrelä och prova blinka trodde dom skulle blinka fortare än normalt. Men dom blinkar inte alls. Då tänkte jag köpa ett blinkrelä LED 42200 från biltema. Men hitta ett mycket billigare från ebay. Nu fick jag hem det igår. Men med det i blinkar alla 4 blinkers samtidigt. Spelar ingen roll om man blinkar vänster eller höger. Både biltemas och det från ebay heter cf13jl02 så det värkar vara lika iaf.

Hojen ifråga är min s3 -98 T509.

Vad kan vara fel? Tacksam för all hjälp då jag vill åka i helgen. :)

Tror att det går genom indikatorlampan testa att ta ur den å testa.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
En liten sammanställning kanske kan va på sin plats såhär på våren!

34 år, Stockholm innerstad, låst garage, Mc-kort sen 2002, S3-1050 -05

_____________Hel______Halv

Bilsport och MC_12308____8726___ej avställ
IF____________13082___________ej avställ
Folksam_______19088____9281___ej avställ
Folksam_______30481____13529__avställ
Trygghansa____19100____12384___ej avställ
Gjensidige_____21793____15084___ej avställ
Länsförsäkringar _32091___27285___ej avställ


Nånn mer stanns ni tycker jag ska ringa som ev. skulle kunna va billiga och bra?
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Daniz, Har själv funderat på att byta ut oken på min 07'a då jag vill ha bättre bett i frambromsen. Har läst om andra som gjort samma sak som du men har då för mig att man var tvungen att montera distanser mellan ok o gaffel för att oket ska hamna rätt. Ser att du inte har detta så antar att det inte behövs?

Btw, Hur gick det med dina planer på att byta ut fjädrarna i gaffeln??


Har inte gjort något mer med fjädrarna får se om jag får ryck och beställer.

Jag behövde inte köpa några distanser eller andra bultar för att montera oket. Det jag hade läst innan var att man behövde andra bultar så det var jag beredd på. Men behövde inte köpa något extra, det passade alltså bolt on bortsett från slangarna som behövde vara lite längre.

Det var dock meckigt att lufta ur all luft i systemet eftersom orginalpumpen inte har någon luftnippel uppe på styret så jag monterade bort hela systemet och luftade det med oken ovanför pumpen. Nu tycker jag bromsen känns riktigt bra. Men ska man ha ännu vassare broms så ska man nog byta ut pumpen också.
 
Last edited:

Fuel4Life

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2011
Ort
Nyköping
Hoj
Speed Triple -04
Tjena! Tänkte kolla om någon har eller känner till om det finns en Daytona-Motor 02-04 till salu ? är sugen på lite extra kusar i min
Speed Triple 04 !

Skicka gärna ett mail !:hojraket
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Nånn mer stanns ni tycker jag ska ringa som ev. skulle kunna va billiga och bra?
Svedea. Ca 4150 mot 5600 hos BS/MC för mig (hel/hel). Skogspriser. :D

Tjena! Tänkte kolla om någon har eller känner till om det finns en Daytona-Motor 02-04 till salu ? är sugen på lite extra kusar i min Speed Triple 04 !
Störst chans är ebay.co.uk och plocka hem en motor från England. Men med tanke på att du lär landa runt 10 tusen plus/minus några lappar (troligen plus) för en begagnad motor så är ju frågan om det inte är billigare/enklare att trimma den du har en aning. Om den är felfri dvs.

Allmän info:

Om det inte är en helt komplett motor (oftast säljs de något demonterade) så måste statorkåpa inkl lindning bytas samt kopplingarna till oljekylaren, alternativt byta oljekylare helt. Annars är det ganska plug and play. Bara uppdatera programvaran i ECU.
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
En liten sammanställning kanske kan va på sin plats såhär på våren!

34 år, Stockholm innerstad, låst garage, Mc-kort sen 2002, S3-1050 -05

_____________Hel______Halv

Bilsport och MC_12308____8726___ej avställ
IF____________13082___________ej avställ
Folksam_______19088____9281___ej avställ
Folksam_______30481____13529__avställ
Trygghansa____19100____12384___ej avställ
Gjensidige_____21793____15084___ej avställ
Länsförsäkringar _32091___27285___ej avställ


Nånn mer stanns ni tycker jag ska ringa som ev. skulle kunna va billiga och bra?

Testa att kolla ett varv till med Folkskam. Jag fick en rätt OK deal hos dem med nya hojen när jag tog en helårsförsäkring, alltså EJ avställningsbar, men där jag kan ändra omfattningen på försäkringen, hur mycket/ofta jag vill. Fast det är möjligt att det var från 35 år... POJKVASKER!:krama
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Testa att kolla ett varv till med Folkskam. Jag fick en rätt OK deal hos dem med nya hojen när jag tog en helårsförsäkring, alltså EJ avställningsbar, men där jag kan ändra omfattningen på försäkringen, hur mycket/ofta jag vill. Fast det är möjligt att det var från 35 år... POJKVASKER!:krama

Ja så kan det va, när jag ringt och pratat olika försäkringar har jag frågat av nyfikenhet vad det skulle kosta om jag var 35 (nästa år) och faktiskt generellt verkar det gå nånn gräns där, där premierna sjunker ganska dramatiskt!

Att du skulle få grym premie på nya orangea förvånar mej inte med tanke på vilket flyt du har på premier, turGUBBE :krama
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Ok, såhär blev det, (tack Nollvision för tipset :tummenupp)

Kanske är nånn mer som är i samma situation som jag och funderar på vad som blir billigast på en -05:a :tummenupp
 

Bifogat

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    62.7 KB · Visningar: 59

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Ok, såhär blev det, (tack Nollvision för tipset :tummenupp)

Kanske är nånn mer som är i samma situation som jag och funderar på vad som blir billigast på en -05:a :tummenupp

Ringde just Svedea och fick ett kanon pris... de är nog på hugget och sno till sig kunder då det är nystartat....
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
En fråga, om man har årsförsäkrings som det så fint heter och jag skulle få bättre pris på typ Svedea än jag har på IF nu. Kan jag bryta min försäkring? dvs avsluta den?
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
En fråga, om man har årsförsäkrings som det så fint heter och jag skulle få bättre pris på typ Svedea än jag har på IF nu. Kan jag bryta min försäkring? dvs avsluta den?

Man kan bara byta en gång om året, då försäkringen går ut..
Men det går att bryta om man säljer hojen... det har nog hänt att man har sålt hojen för att bryta försäkringen och sedan köpt tillbaka rätt snart.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Ringde just Svedea och fick ett kanon pris... de är nog på hugget och sno till sig kunder då det är nystartat....

Ja jag tycker det var rimligt pris jag fick också, och självrisken var bra vid ev. olycka :tummenupp

Som jag förstod det så är det Bilsport och MC anställda som dragit igång egen låda under namnet Svedea!

Man kan bara byta en gång om året, då försäkringen går ut..
Men det går att bryta om man säljer hojen... det har nog hänt att man har sålt hojen för att bryta försäkringen och sedan köpt tillbaka rätt snart.

På Folksam sa dom att för dyrare mc-försäkringar har dom fullt upp i slutet av säsongerna av den anledning hihi :banana
 
Last edited:

RuneWebradio

GS i skogen.
Gick med
13 Sep 2010
Ort
Hedemora
Hoj
BMW R1200GS -16
Tror att det går genom indikatorlampan testa att ta ur den å testa.

Jag prova och det funkar nu. Tusen tack. Då blir det äntligen premiärtur imorgon. Sen på kvällen är det Bowling och grillning med mcklubben.

Om jag nu vill kunna se indikatorlampan. Går det att byta den till diod eller liknande? Istället för den vanliga glödlampan utan att strömmen passerar så alla 4 blinkers blinkar?
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Som jag förstod det så är det Bilsport och MC anställda som dragit igång egen låda under namnet Svedea!

Visst har de tagit över personal ifrån BS MC. Det jag tyckte var bra är att man får bättre pris om man har larmat garage, alltid MC kläder och inte lånar ut hojen. + att SMC kurser och bandagar är helt OK så länge det inte är tävling och tidtagning osv...

Nu har jag en ny fixad Speedy (4000 m ) och då bytte de oljan i framgaffel jisses vilken skillnad det blev i fram.... ventilerna justerade å man tycke att det var lite mera prutt, det kan vara inbildning men det kändes som den drog jämnare. Nytt drivpaket, inte dåligt att få ut 4000 mil innan byte Helnöjd vart jag iaf...

Typiskt att man vakna idag och är genomförkyld så det är sängläge som gäller :nurse Hoppas att man kan åka imorn`
Tjong!
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Visst har de tagit över personal ifrån BS MC. Det jag tyckte var bra är att man får bättre pris om man har larmat garage, alltid MC kläder och inte lånar ut hojen. + att SMC kurser och bandagar är helt OK så länge det inte är tävling och tidtagning osv...

Ja dom hade lite alternativ, kändes som dom kunde MC helt enkelt!

Krya på dej :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top