Triumph Speed Triple-tråden.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Den förra var en fusklagad försäkringshoj som jag hade svårt att förälska mig med.... ;)
Den här ser istället ut att vara nästan så original den kan bli. Nummerplåtsflärpen kvar, originalblinkersar och originalbackspeglar. Antar att det är Triumph original kolfiberslipon också? :)
 

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Superduke -08
Avis? snarare tvärtom! skulle hellre köpt en SD, men slantarna räckte ej....Tripplen är dock en skön kompromis! :)

har ju inte SD kvar, den är såld. sånna j*vla prisdumpningar från KTM och handlare nu så det var lika bra att få den såld innan man gjorde bort sig.

dessutom är den grymt dyr i drift tycker jag iallafall, har hört att triplarna ska vara mer humana.

så för min del letar jag triple, ska kolla på en i helgen.:yoparty

Tror han håller på med bilar med. Han vill kanske ha något billigare istället.

Jag känner honom inte så väl men vet iallafall att hojen är riktigt fin.

okej, den ser väldigt fin ut på bilderna, men den saknar lite av det där extra tycker jag, så som flyscreen, belly osv.
 
Last edited:

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Superduke -08
Men det är väl bra? :va Då kan man köpa exakt det man vill ha själv. :tummenupp


10p till Johan-ST1050, det har du väl en poäng i, men tyvärr kostar det flis, och frågan är på en sån hoj hur mycket man förlorar på att köpa det man vill ha när man sen ska sälja.

ex på det jag skulle vilja ha,

ballypan
flyscreen
kraschpuckar
någon slip eller hel system

bara där har vi ju ca 12-17 loppor, frågan om det är värt att köpa till eller köpa en hoj som har det?!
 

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Superduke -08
Jag backade på 1050 då jag insåg att en topputrustad lågmilad hoj rör sig mot 80 k....SÅ mkt bättre än 955 är den icke.....

instämmer där skulle inte betala det idag när man kan få nya hojar som gått 0mil för samma peng.

men det verkar ju som att trajorna generellt står hög i andrahandsvärde.
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
10p till Johan-ST1050, det har du väl en poäng i, men tyvärr kostar det flis, och frågan är på en sån hoj hur mycket man förlorar på att köpa det man vill ha när man sen ska sälja.

ex på det jag skulle vilja ha,

ballypan
flyscreen
kraschpuckar
någon slip eller hel system

bara där har vi ju ca 12-17 loppor, frågan om det är värt att köpa till eller köpa en hoj som har det?!

Rom byggdes inte på en dag! Man får köpa lite i taget helt enkelt. Sen får man alltid räkna med att det är pengar nästan i sjön när man säljer hojen. Man får aldrig igen det man plöjt ner. :gnissla

instämmer där skulle inte betala det idag när man kan få nya hojar som gått 0mil för samma peng.

men det verkar ju som att trajorna generellt står hög i andrahandsvärde.

Att jämföre en kawa er-7a mot en traja e nästan helgerån. ;-)
 
Last edited:

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Superduke -08
Rom byggdes inte på en dag! Man får köpa lite i taget helt enkelt. Sen får man alltid räkna med att det är pengar nästan i sjön när man säljer hojen. Man får aldrig igen det man plöjt ner. :gnissla

jo det är väl sant, men jag menar att göra det på en hoj som är 1-2år gammal känns mer ok, än en hoj som är 5år

Att jämföre en kawa er-7a mot en traja e nästan helgerån. ;-)

hahha, nu tänkte jag kanske på en street eller en superduke som sagt rasar i pris, och det värkar ju inte bättre än att en -08 utagen -09 med garanti kvar inte går att sälja för 74k, vilket är vansinne enl. mitt tycke

I mitt fall fick jag en lågmilad 955 av sista årsmodellen med kolfiberpipa, nyservad för 35 k...svårslaget om man ser till konkurrensen!

låter som du gjort en riktigt bra affär:tummenupp
 
Last edited:

Piotr

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Trollywood
Hoj
2007 Hypermotard S
Drevpaket

Godkväll boys!
Tänkte införskaffa mig lite nya drev till hojen ett 17 fram och 43 bak funderar jag på för att få lite mer kick på 2 an o 3an=), Vart köper ni drev o kedja? Funderar på att beställa från england har hittat ett komplett renthal drev o sigma xringkedja för 152 pund har precis mailat för att se om de skickar till svedala..

http://www.motorcycleraceparts.co.u...h-955-1050-speed-triple-02-09-final-drive-kit

Såg att det var någon som var ute efter ett tidy tail kit detta är snyggt och ovanligt.

http://www.solotriumph.com/en/st/tr...model/fiber-parts/tail-unit-speed-2008-10-erm
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Angående drevningen så vet jag inte om s3an går så jävla mycket bättre med större bakdrev. Jag bytte drivpaket i höstas och satte på orginal. Tidigare ägare hade kuggat upp 2 eller 3 bak tror jag. Tyckte hojen gick fan så mycket bättre efter bytet, bättre acc. Det kanske hade och göra med att gamla paketet stal mer effekt men så upplevde jag det iaf.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top