Triumph Speed Triple-tråden.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
några projekt i garaget ?

Jaha nja jag skulle ju behöva bli av med nåt så jag kan bygga nåt nytt men ska dra igång tjetens Trajja som stått förra sommaren då vi fick en unge till- Men jag fick en -56:ans Vespa 150 med sidovagn för Duccebygget så den ska väl göras i ordning ,legat i minst 20 år så det finns att göra Då kan man hämta ungarna med stil på dagis nästa år:tummenupp Annars så borde jag kolla över motorn på min andra Trajja eller sätta i en Daytonamotor jag har liggandes i den med men nu är det ju "sommar" så man måste ju grilla å dricka lite bärs men jag misstänker att jag inte kan hålla mig borta så länge från garaget änsålänge så är jag nöjd med att ha gjort klart Duccebygget. Det håller säker i sig nån vecka till...
 

Bifogat

  • SAM_2561.jpg
    SAM_2561.jpg
    169.1 KB · Visningar: 48
  • SAM_2570.jpg
    SAM_2570.jpg
    147.4 KB · Visningar: 43

Wrazxc

Ung och Dum =)
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Åmål
Hoj
Triump Speed Triple -00, Kawasaki KX250 -02
Av någon anledning så får jag för mig att den är ganska högljudd. :hihi

Jag har inte kört någon speedy äldre än 02, men de är generellt sett väldigt lättkörda så att ha en som förstahoj ska inte vara något problem. Tack vare att de har en ganska rejäl motor och är busiga och trivsamma i övrigt så räcker de också länge i motsats till att köpa någon "instegshoj" som man ganska snart vill byta till något värre.

Ok ok, Ja den låer väldigt mumsigt =)

Ok, Men priset då? Är det rimligt? 4000 mil är det för mycket?

Inga "vanliga" fel på cyklarna?
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Jaha nja jag skulle ju behöva bli av med nåt så jag kan bygga nåt nytt men ska dra igång tjetens Trajja som stått förra sommaren då vi fick en unge till- Men jag fick en -56:ans Vespa 150 med sidovagn för Duccebygget så den ska väl göras i ordning ,legat i minst 20 år så det finns att göra Då kan man hämta ungarna med stil på dagis nästa år:tummenupp Annars så borde jag kolla över motorn på min andra Trajja eller sätta i en Daytonamotor jag har liggandes i den med men nu är det ju "sommar" så man måste ju grilla å dricka lite bärs men jag misstänker att jag inte kan hålla mig borta så länge från garaget änsålänge så är jag nöjd med att ha gjort klart Duccebygget. Det håller säker i sig nån vecka till...

vänta lite nu dan har du en motor till som bara ligger ?

pris skick osv ?

vespan såg riktigt trevlig ut :)
 
Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
vänta lite nu dan har du en motor till som bara ligger ?

pris skick osv ?

vespan såg riktigt trevlig ut :)

Ja den blev över efter att jag bytt till mig en Daytona med sprucket block det var nåt mongo som tyckte att det går bra att vinterförvara i -20 utan glykol....Så då stoppade jag i en som låg hemma & sen tog jag Joppes blockhalvor från hans lilla vind & byggde ihop den andra med. Kollade över topp & stakarna å så så den borde funka. Har tänk att lägga i den i hembygget nångång men om nån vill köp så ligger den nog på hans vind fortfarande.Inte orkat släpa hem den + att den tar ju ingen plats för mig då:tummenupp Så hör med han har fortfarande inte gjort upp med blocket riktigt & du ska ju ändå dit så...99:a är det
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Ja den blev över efter att jag bytt till mig en Daytona med sprucket block det var nåt mongo som tyckte att det går bra att vinterförvara i -20 utan glykol....Så då stoppade jag i en som låg hemma & sen tog jag Joppes blockhalvor från hans lilla vind & byggde ihop den andra med. Kollade över topp & stakarna å så så den borde funka. Har tänk att lägga i den i hembygget nångång men om nån vill köp så ligger den nog på hans vind fortfarande.Inte orkat släpa hem den + att den tar ju ingen plats för mig då:tummenupp Så hör med han har fortfarande inte gjort upp med blocket riktigt & du ska ju ändå dit så...99:a är det


vad har du tänkt dig i pris ?
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Vet inte kolla med Joppe men tror runt 5 kanske....vet inte vad han ska ha för blocket så det kan vara lite till.
 
Last edited:

RuneWebradio

GS i skogen.
Gick med
13 Sep 2010
Ort
Hedemora
Hoj
BMW R1200GS -16
Ok ok, Ja den låer väldigt mumsigt =)

Ok, Men priset då? Är det rimligt? 4000 mil är det för mycket?

Inga "vanliga" fel på cyklarna?

Jag köpte en lika dan i höstas för 26000kr. Det är en -98 som har gått ca 3700 mil, alltså den stora servicen är inte gjord och den kostar några tusen. Så pruta ner den mot 35000kr skulle jag tippa.

Jag tog körkortet förra sommaren också och körde då en 400cc offroad ca 2mån innan jag köpte min S3. Så man kan säga att det är min första, iaf min första ordentliga hoj. Och jag tycker den är helt ok som första hoj. Men kan ta det lugnt om man vill tills man känner att man kan/vill gasa mera. Då är det bara vrida på rullen så sticker den. :yoparty
 

Wrazxc

Ung och Dum =)
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Åmål
Hoj
Triump Speed Triple -00, Kawasaki KX250 -02
Jag köpte en lika dan i höstas för 26000kr. Det är en -98 som har gått ca 3700 mil, alltså den stora servicen är inte gjord och den kostar några tusen. Så pruta ner den mot 35000kr skulle jag tippa.

Jag tog körkortet förra sommaren också och körde då en 400cc offroad ca 2mån innan jag köpte min S3. Så man kan säga att det är min första, iaf min första ordentliga hoj. Och jag tycker den är helt ok som första hoj. Men kan ta det lugnt om man vill tills man känner att man kan/vill gasa mera. Då är det bara vrida på rullen så sticker den. :yoparty

Härligt härligt!!

Jo 35 har han allt redan gått ner till så det är ett vettigt pris alltså?

Inget speciellt man ska kolla på när jag ska iväg o kolla på den?
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Härligt härligt!!

Jo 35 har han allt redan gått ner till så det är ett vettigt pris alltså?

Inget speciellt man ska kolla på när jag ska iväg o kolla på den?

det gamla vanliga ,
förutom slitdelar så släng ett öga på länkaget ( glapp)
annars har inte jag hört ngt speciellt
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Satt & putsade på hojen ikväll & upptäckte en liten diodlampa nedanför tändningslåset, vad är detta?? :va
 

Bifogat

  • Foto0284.jpg
    Foto0284.jpg
    57.4 KB · Visningar: 56

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
De som har orginal larm blinkar där.
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Jag går i seriösa tankar på att byta till en Speed Triple, den nya verkar fin men det blir väl svettigt i mellanskillnad så jag funderar på en beg el ny -08 till -10. Är det jättestor skillnad på -10 och -11? Nån som kört båda och kan kommentera?
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Jag går i seriösa tankar på att byta till en Speed Triple, den nya verkar fin men det blir väl svettigt i mellanskillnad så jag funderar på en beg el ny -08 till -10. Är det jättestor skillnad på -10 och -11? Nån som kört båda och kan kommentera?

Chassi är det stora numret på nya -11, och den har lite längre hjulbas, brantare styrvinkel, detta gör att den är inte lika wheelie benägen dock kliver den fint upp på bakhjulet lätt..... Brantare styrvinkel gör att den svänger in i kurvorna lite lättare. Jag har piskat en kurvig väg med den nya och det visst kändes skillnaderna tydligt men jag tror att man känner det mest på bana... ABS finns till -11.
Värt mellanskillnad? Beror på hur du kör. Jag funderar på ett byte då jag kör en del på bana.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top