Triumph Speed Triple-tråden.

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Chassi är det stora numret på nya -11, och den har lite längre hjulbas, brantare styrvinkel, detta gör att den är inte lika wheelie benägen dock kliver den fint upp på bakhjulet lätt..... Brantare styrvinkel gör att den svänger in i kurvorna lite lättare. Jag har piskat en kurvig väg med den nya och det visst kändes skillnaderna tydligt men jag tror att man känner det mest på bana... ABS finns till -11.
Värt mellanskillnad? Beror på hur du kör. Jag funderar på ett byte då jag kör en del på bana.

OK. Jag kör mest gata plus en och annan bankörning. Enda kravet är att hojen inte ska begränsa min framfart med mjuk fjädring och dålig markfrigång t.ex., men det tror jag inte någon av dem gör.
 
Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Triple Kungen: hur känns sadeln på nya? På min 06:a tycker jag den begränsar rörelsemöjligheterna en smula, man sitter som i en liten "skål" :)

Kanske får dra en sväng till Triumph Center Sthlm å prova, de hade öppet i påsk!
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Triple Kungen: hur känns sadeln på nya? På min 06:a tycker jag den begränsar rörelsemöjligheterna en smula, man sitter som i en liten "skål" :)

Kanske får dra en sväng till Triumph Center Sthlm å prova, de hade öppet i påsk!

Förstår precis vad du menar, Lite bättre är det.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Triple Kungen: hur känns sadeln på nya? På min 06:a tycker jag den begränsar rörelsemöjligheterna en smula, man sitter som i en liten "skål" :)

Rörelsefriheten begränsas även av ett fett arsel ;)

Ju mer jag kör 1050 ju mer tycker jag inte sadeln är ett problem faktiskt. Var lite skeptisk i början men med Clip-ons och en längd på 170cm öh! Det som däremot är ett litet problem tycker jag är att den inte är tillräckligt glatt. Sadeln ska va hal som en vaxad delfin :fakta hehe! ...
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Rörelsefriheten begränsas även av ett fett arsel ;)

Ju mer jag kör 1050 ju mer tycker jag inte sadeln är ett problem faktiskt. Var lite skeptisk i början men med Clip-ons och en längd på 170cm öh! Det som däremot är ett litet problem tycker jag är att den inte är tillräckligt glatt. Sadeln ska va hal som en vaxad delfin :fakta hehe! ...

Vaxad delfin vet jag inte... men mitt feta arsel :D glider bra på vasselinerad skin som jag spänner runt sitt delen av den stora...... :tungan
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Då har jag bestämt mig för att byta Blade'en mot en Speed Triple SE -10 (den snygga röd/vita). Jag kom på att jag har inget depåstöd som passar. Finns det någon i Ög-trakten som har ett till salu?
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Ska haka på miniblinkers på S3:an imorgon, men var fan sitter kontakterna? framblinkerskablarna försvinner ju in långt uta helvete....

enklast är o skruva av den främre tankdelen , men det är lite småkuckel

nu börjar mitt hak bli klart ngn som är intresserad av o se resultatet ,, har iofs bara bytt mätare ,lysen + lite smått
 
Last edited:

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Precis som ni skriver önskar jag att sadeln var lite längre/flackare så att man kunde röra sig lite lättare och jag har universums minsta röv (eller med andra ord anslutningen mellan rygg och ben).
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
enklast är o skruva av den främre tankdelen , men det är lite småkuckel

nu börjar mitt hak bli klart ngn som är intresserad av o se resultatet ,, har iofs bara bytt mätare ,lysen + lite smått

Ehh, har en 04:a tanken är i ett stycke...ska man behöva ta bort hela skiten? kanske enklast att klippa av & skarva då!
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Snyggade till Triplen lite idag, nytt drivpaket, minblinkers, & sågade bort massa onödig plast i rumpan, ser helt klart nättare ut.
Grym skillnad på hojen med nytt drivpkt...det gamla var original..3000 mil, det satt en del olja under kåpan till framdrevet....:gnissla
 

Bifogat

  • Foto0300.jpg
    Foto0300.jpg
    142.6 KB · Visningar: 64
  • Foto0302.jpg
    Foto0302.jpg
    126.1 KB · Visningar: 62
  • Foto0301.jpg
    Foto0301.jpg
    145.5 KB · Visningar: 61
  • Foto0304.jpg
    Foto0304.jpg
    102.4 KB · Visningar: 58
Last edited:

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Snyggade till Triplen lite idag, nytt drivpaket, minblinkers, & sågade bort massa önödig plast i rumpan, ser helt klart nättare ut.
Grym skillnad på hojen med nytt drivpkt...det gamla var original..3000 mil, det satt en del olja under kåpan till framdrevet....:gnissla

fick du till det med blinkersen ?



ingen som sitter på ett pat bränslekopplingar :t1240868
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Kan man ladda ner en användarmanual nånstans ifrån?

Min manual beskriver instrumentpanelen på den förra modellen men 2010 SE har tydligen fått 2011'ans panel.

:va
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Snyggade till Triplen lite idag, nytt drivpaket, minblinkers, & sågade bort massa onödig plast i rumpan, ser helt klart nättare ut.
Grym skillnad på hojen med nytt drivpkt...det gamla var original..3000 mil, det satt en del olja under kåpan till framdrevet....:gnissla

Trode först det var min hoj.:eek::eek: Jag kör också en röd -04. Reg numren skiljer på en siffra.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Raceväxla en 2011 års modell?

Jag har en fråga.
Någon här som vet om det går att på ett enkelt sätt att vända växlingen på en Speed 2011 till raceväxling?

Åsa. :hej
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top