Nollvision
Jag är min egen nemesis.
Vet inte hur slut en kedja måste vara för att stjäla så pass, men med drevning upp eller ned så ändrar man ju utväxlingen. 2-3 kugg upp bak blir en "piggare" drevning än original, svårt att komma ifrån det. Säker på att det var 2-3 upp och inte 2-3 ned? En del busar inte så mycket bakhjul och liknande och drevar istället för att spara bränsle och få lite behagligare varv vid landsvägskörning.Angående drevningen så vet jag inte om s3an går så jävla mycket bättre med större bakdrev. Jag bytte drivpaket i höstas och satte på orginal. Tidigare ägare hade kuggat upp 2 eller 3 bak tror jag. Tyckte hojen gick fan så mycket bättre efter bytet, bättre acc. Det kanske hade och göra med att gamla paketet stal mer effekt men så upplevde jag det iaf.
Själv kör jag med 17/45 för närvarande, dvs en ned fram och tre upp bak. Men då har jag en Daytonamotor med alldeles för hög toppfart för en nakenhoj så det blir busigt och bra.