Triumph Speed Triple-tråden.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Måste rekommendera en billig försäkring.

Vet inte om ni sett tråden där Svedea rekommenderas som försäkringsbolag. Jag tänkte i.a.f. rekommendera de då priserna är riktigt svårslagana. Som ett exempel så fick jag 4811kr i premie hel/hel på min 1050:a.

Här kan ni själva göra kalkylen: SVEDEA
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Jag köpte de två bitarna orginalplast på ebay och gjorde en kortad variant av bakstänkan. Skylten måste vinklas upp för att gå fritt från hjulet och den sitter på en hållare i aluplåt som är skruvad i de gamla blinkershålen. Blinkersen måste flyttas ner för att inte hamna mitt för utblåset.
 
Last edited:

RuneWebradio

GS i skogen.
Gick med
13 Sep 2010
Ort
Hedemora
Hoj
BMW R1200GS -16
Vet inte om ni sett tråden där Svedea rekommenderas som försäkringsbolag. Jag tänkte i.a.f. rekommendera de då priserna är riktigt svårslagana. Som ett exempel så fick jag 4811kr i premie hel/hel på min 1050:a.

Här kan ni själva göra kalkylen: SVEDEA

Jag har också läst är det skulle vara ett av/det billigaste bolagen. Men det är bara om man har haft A-kortet länge. Jag tog ju mitt förra året så det vart dyrt för mig, 7 985kr halv/helår. Betalar nu 4 715kr halv/helår på dalarnas/länsförsäkringar då dom är billigast för mig.
Så det är inte billigast för alla. Kanske för alla dom som har haft A-kortet mer än 5år?
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Riktigt kul var det. Mycket bra ordnat av klubben. Jag tyckte alla körde fint så man slapp fulkörning utan allt flöt på i bra tempo.

Jäpp. Tycker jag med. Alla kranade på duktigt OCH körde med hänsyn. Enda jag såg som var i närheten av knas var en framför mig som åkte en stund på gräset efter kurvan som kommer innan Sviestakurvan.Det var inget trill alltså.
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Jäpp. Tycker jag med. Alla kranade på duktigt OCH körde med hänsyn. Enda jag såg som var i närheten av knas var en framför mig som åkte en stund på gräset efter kurvan som kommer innan Sviestakurvan.Det var inget trill alltså.

Alltid kul att se lite tripplar på sviestad! :tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_2790.jpg
    IMG_2790.jpg
    72.9 KB · Visningar: 86

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Startar inte..

Körde soppa torsk på Sviesta och sedan dess vill inte Speedy starta.
Ett par matta puffar är allt jag har fått. Men nu har jag tagit bort stiften så att det får torka ur all sursoppa.From Staffan Nordins iPhone (2).jpg
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Körde soppa torsk på Sviesta och sedan dess vill inte Speedy starta.
Ett par matta puffar är allt jag har fått. Men nu har jag tagit bort stiften så att det får torka ur all sursoppa.View attachment 344314

Jag har kollat hur långt man kommer på en full tank ett par gånger :huvet och den har startat så snällt när man fyllt på igen.

Har du kollat så det inte är stopp i dräneringen av tanklocksbrunnen ?

Om det är stopp i den så ligger det kvar vatten efter regn/tvätt och rinner ner i tanken när man öppnar locket.

Jag kör då och då en liten dutt soppa över den när jag tankar och kollar att det rinner ut under :)
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Jag har kollat hur långt man kommer på en full tank ett par gånger :huvet och den har startat så snällt när man fyllt på igen.

Har du kollat så det inte är stopp i dräneringen av tanklocksbrunnen ?

Om det är stopp i den så ligger det kvar vatten efter regn/tvätt och rinner ner i tanken när man öppnar locket.

Jag kör då och då en liten dutt soppa över den när jag tankar och kollar att det rinner ut under :)

Den fixade jag till tidigare i sommar så den funkar bra. Men jag har försökt starta ett par ggr och surat ned hojen och nästan tömt batteriet så jag testar om den har blivit sur, stiften var väldigt blöta med soppa. Så nyladdad batteri och lite handpåläggning så hoppas jag att en startar ikväll.
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Den fixade jag till tidigare i sommar så den funkar bra. Men jag har försökt starta ett par ggr och surat ned hojen och nästan tömt batteriet så jag testar om den har blivit sur, stiften var väldigt blöta med soppa. Så nyladdad batteri och lite handpåläggning så hoppas jag att en startar ikväll.

Näpp den ville bara ge mig ett par knallskott. Så jag ska åka ned till Laxå så får de kolla mappningen eller om det finns en massa felkoder i den. Läste om en 1050 som fick spunk efter en motorstopp och skickade ut massor av felkoder som när den hade återställs startade igen.
Skit åxå jag är inte klar med säsongen än.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Näpp den ville bara ge mig ett par knallskott. Så jag ska åka ned till Laxå så får de kolla mappningen eller om det finns en massa felkoder i den. Läste om en 1050 som fick spunk efter en motorstopp och skickade ut massor av felkoder som när den hade återställs startade igen.
Skit åxå jag är inte klar med säsongen än.

Skumt, har du prövat att koppla bort batteriet ett tag och sen koppla in det igen ? Borde återställa då ?
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Skumt, har du prövat att koppla bort batteriet ett tag och sen koppla in det igen ? Borde återställa då ?

Jag hade kopplat ur batteriet när jag meccade. Jag är åxå förbryllad börjar fantisera ihop hemska tankar i stil med totalras....
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Går soppapumpen igång ( ska höras ett surr när tändnyckeln vrids på) jag fick in vatten i soppapumpsrelät & då funka den nada.
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Går soppapumpen igång ( ska höras ett surr när tändnyckeln vrids på) jag fick in vatten i soppapumpsrelät & då funka den nada.

Japp. men när jag funderar till så kanske det kom in lite vatten innan jag hann se att dräneringsslangen var täppt. Men det var i Maj så då borde ev vatten som kommit in varit borta idag.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Japp. men när jag funderar till så kanske det kom in lite vatten innan jag hann se att dräneringsslangen var täppt. Men det var i Maj så då borde ev vatten som kommit in varit borta idag.

Man kan tycka det men det skvalpar ju runt en del och antagligen sitter inte utloppet på absolut lägsta punkten.

När jag fått soppatorsk så har man kunnat köra några kilometer (4-5) genom att då och då ruska hojen kraftigt. Ena gången kom jag så långt att jag kunde rulla dom sista metrarna till en mack.:tummenupp
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Man kan tycka det men det skvalpar ju runt en del och antagligen sitter inte utloppet på absolut lägsta punkten.

När jag fått soppatorsk så har man kunnat köra några kilometer (4-5) genom att då och då ruska hojen kraftigt. Ena gången kom jag så långt att jag kunde rulla dom sista metrarna till en mack.:tummenupp

Nu slipper man fundera.... Skuren kamkedja :gråta
 

Bifogat

  • ledsen Speedy.jpg
    ledsen Speedy.jpg
    130.8 KB · Visningar: 145

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Låter så där jobbigt jobbigt. Räcker det med byte av kamkedjan eller fick det följdeffekter så det är mer prylar som är trashade?
Lider med dig kompis.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Alldrig hört på en Trajja men nån ska ju ha den oturen med trist å hoppas att inte så mycket mera sket sig.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top