Triumph Speed Triple-tråden.

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Nu när jag satte dit clip-onstyre på hojen så tog jag bort flugsmällan. Kan inte säga att det blev någon större skillnad. Erfareneten från tidigare kåpcyklar säger mig att det kan variera mycket vad gäller turbulens och så. Tänker närmast på en TDM850 som jag hade för ett par år sedan. Jag var väl precis lagom lång för att luftströmmen över kåpglaset skulle träffa överkanten på hlälmen. SHAKEY!!!
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Någon som har koll på om bakre bromsoket ska ha ett glapp? (flytande ok?) Har skiftat däck och uptäckte efteråt att hela oket har ett litet glapp, i stort sett åt alla håll. Har inte tänkt på om det varit så tidigare.

Tar nog bort bakdäcket igen och gör en check vilket som men tänkte höra om någon vet. På årsmodell 02-04.

Edit: Ser ut som det är flytande ändå. Det är nummer 2 på bilden som har glappet. Oket sitter bultat i de nedre två hålen. Vore dock trevligt om någon vet ungefär hur mycket det ska glappa om det nu ska det.

Har alltid glappat någon mm på min -08
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Har alltid glappat någon mm på min -08
Tackar för svar. Ja jag tror nog det har varit så på min också bara att jag inte tänkt på det innan. Anledning att jag blev fundersam nu var att när jag körde lite sakta och provbromsade för att se att allt fungerade efter att ha monterat däcken så knackade det till ett par gånger i bakbromsen. Antingen så satte sig oket på plats då eller så berodde det på den låga hastigheten, för jag har inte hört det igen.

Man rör ju inte bakbroms och ok när man lyfter av bakdäcket så inget ska ju vara påverkat, men då jag låser bakbromsen som hjälp när man lossar bulten på bakdäcket tänkte jag att det kan ha haft med det att göra. Men det ser bra ut och fungerar så jag bestämde mig för att allt var i sin ordning. :)
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Vet inte om det är avhandlat tidigare men vad lackade de motorerna på 955i-speedysarna med? Fingerfärg? Inte så att man är pedant men motorerna skall väl vara svarta och inte grådassiga? Är det till att gå på med nått polermedel? Nått annat som funkar?
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Måste bara få skryta lite. Körde upp i veckan till Norge (jag och en polare) med två st S3:eek:r. Min 1050:a och hans 955:a. 250mil på 6dagar med sjukt vackra vägar! :banana

Det blev hela västra sidan upp genom fjället, avslutade med Geiranger-fjorden och Trollstigen i norr innan vi vände på östra sidan neråt. Såklart byggde vi vars ett "troll" på toppen av Trollstigen som traditionen dikterar.
 

Bifogat

  • IMG_2770.jpg
    IMG_2770.jpg
    237.5 KB · Visningar: 121
  • IMG_2764.jpg
    IMG_2764.jpg
    236.2 KB · Visningar: 94
  • IMG_2756.jpg
    IMG_2756.jpg
    237.9 KB · Visningar: 109
Last edited:

RuneWebradio

GS i skogen.
Gick med
13 Sep 2010
Ort
Hedemora
Hoj
BMW R1200GS -16
Det ser skönt ut. Någon gång kanske även jag åker på dom vägarna i Norge. Väntar bara på att kompisen ska ta kort och köpa hoj så vi kan åka.

Ser att båda ni har styrändsspeglar. Hur har ni satt fast bromsvätskebehållaren? Jag har satt fast den med 2st buntband som jag bara tänkte ha tillfälligt tills jag hitta en skruv som passar. Men nu har den suttit så sen i julas. Det funkar ju men ser bättre ut med skruv. Tror dom på besiktningen nästa år också tycker det.

Har ni hittat skruvar M10 med 1.25 stigning som det ska vara?
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Det ser skönt ut. Någon gång kanske även jag åker på dom vägarna i Norge. Väntar bara på att kompisen ska ta kort och köpa hoj så vi kan åka.

Ser att båda ni har styrändsspeglar. Hur har ni satt fast bromsvätskebehållaren? Jag har satt fast den med 2st buntband som jag bara tänkte ha tillfälligt tills jag hitta en skruv som passar. Men nu har den suttit så sen i julas. Det funkar ju men ser bättre ut med skruv. Tror dom på besiktningen nästa år också tycker det.

Har ni hittat skruvar M10 med 1.25 stigning som det ska vara?

Polaren har en skruv med rätt gänga sittandes. Själv skruvade jag av spegeln och delade den från "hållaren" som jag sen skruvade tillbaks.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Måste bara få skryta lite. Körde upp i veckan till Norge (jag och en polare) med två st S3:eek:r. Min 1050:a och hans 955:a. 250mil på 6dagar med sjukt vackra vägar! :banana

Det blev hela västra sidan upp genom fjället, avslutade med Geiranger-fjorden och Trollstigen i norr innan vi vände på östra sidan neråt. Såklart byggde vi vars ett "troll" på toppen av Trollstigen som traditionen dikterar.

Härliga bilder.:tummenupp
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Vet inte om det är avhandlat tidigare men vad lackade de motorerna på 955i-speedysarna med? Fingerfärg? Inte så att man är pedant men motorerna skall väl vara svarta och inte grådassiga? Är det till att gå på med nått polermedel? Nått annat som funkar?

Åk till Glenn på Bilbröderna vid Canon på Aspholmen han har medel till allt jag lovar.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
japp det är det å det är dit alla fina bilar i stan åker. Glenn är skitduktig å blandar eget som man kan köpa på småflaskor han har medel till allt.
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Skulle behöva en verkstadsmanual till 1050:an, finns det ute? Har sett länkar tidigare i tråden men den jag fick ner funkar inte.
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
För att vara riktigt dryg så ville jag fråga efter verkstadsmanual till den tidiga 955:an med.

Hittar bara en från '02.
Finns det en manual på 97-01? Det ska alltså vara modellen MED insprutning men dock den innan digitala mätare och andra små estetiska och tekniska förändringarna...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top