Triumph Speed Triple-tråden.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Passa på att byt tätningarna om det är den gamla sorten som sitter monterad nu (vilket det gör original på 02-04). Tror de kostar runt 40 spänn styck.

Ojoj så mycket svett och svordomar man hade besparat sig om dess funnits på den tiden min S3:a fortfarande var vid liv... :gnissla
Sista året fick jag dock ordning på det med noggrant applicerad packningssilikon.
 

MissTriple

Medlem
Gick med
6 Mar 2007
Ort
Gävleborg
Hoj
Triumph Speed Triple, Kawasaki VN 1600
Tack det ska jag kolla. Hoppas du har rätt, för då var det ett billigt fel... :tummenupp

Näpp, ingen fukt i tändstiften just nu, men lite rost så det har nog varit. Dock var ena tändspolen sprucken, skulle det kunna vara den som ställer till det tro?

Jag frågar eftersom jag inte har lust att byta sånt som inte "behöver" bytas just nu, det kostar ju en del med alla delar...
 

Värmlänning

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
Skövde
Hoj
2007, Suzuki Bandit 1250
Tänkkte höra med er som säkert redan lusläst hela tråden alt hängt med från början ang frambromsen på s3-06. Tjejen är stolt ägare av en vit s3-06. Problemet är bara att frambraomsen tar så extermt långt in! Den "Degar" dessutom. Vid luftning kommer ingen luft alls så det är förmodligen inte problemet. Funderar på att byta ut frambromscylindern? Tipps någon som passar rakt av? Radialmonterade Nissin-ok med stora skjivor borde ju borga för ett sju h..... wheelieförmåga.
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Har för mig att lösningen är att byta kolvarna och tätningarna i bromsoken. Kolla igenom tråden för det har skrivits om det här.
 
Last edited:

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Tänkkte höra med er som säkert redan lusläst hela tråden alt hängt med från början ang frambromsen på s3-06. Tjejen är stolt ägare av en vit s3-06. Problemet är bara att frambraomsen tar så extermt långt in! Den "Degar" dessutom. Vid luftning kommer ingen luft alls så det är förmodligen inte problemet. Funderar på att byta ut frambromscylindern? Tipps någon som passar rakt av? Radialmonterade Nissin-ok med stora skjivor borde ju borga för ett sju h..... wheelieförmåga.

En snabbfix är att plocka ur klossarna och pumpa fram kolvarna lite och rengöra med Bräckleen, trycka tillbaka oken och i med klossarna, brukar kunna hålla ett tag.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Problemet är bara att frambraomsen tar så extermt långt in! Den "Degar" dessutom. Vid luftning kommer ingen luft alls så det är förmodligen inte problemet. Funderar på att byta ut frambromscylindern?

låter som det kan finnas en bubbla i banjobulten. Sätt tryck på bromsen och lossa den försiktigt tills handtaget sjunker in en aning. Glöm inte trasor runt banjon så du inte sabbar lacken.
 

Gynter

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Vingåker
Hoj
S3a
Har ett problem, min s3-06 den kissar en skvätt kylarvätska ur dränerings slangen verenda gång jag stannar, vad kan det vara för fel? Tacksam för svar....
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
har en flyscreen till en 02-04 nylackad i svart ,, bytes eller säljes mot en som passar min hoj
mvh mugge
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Har ett problem, min s3-06 den kissar en skvätt kylarvätska ur dränerings slangen verenda gång jag stannar, vad kan det vara för fel? Tacksam för svar....

Standard efter man fyllt på, kör satan ett tag så slutar det.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Någon som har koll på om bakre bromsoket ska ha ett glapp? (flytande ok?) Har skiftat däck och uptäckte efteråt att hela oket har ett litet glapp, i stort sett åt alla håll. Har inte tänkt på om det varit så tidigare.

Tar nog bort bakdäcket igen och gör en check vilket som men tänkte höra om någon vet. På årsmodell 02-04.

Edit: Ser ut som det är flytande ändå. Det är nummer 2 på bilden som har glappet. Oket sitter bultat i de nedre två hålen. Vore dock trevligt om någon vet ungefär hur mycket det ska glappa om det nu ska det.
 

Bifogat

  • caliper.JPG
    caliper.JPG
    22.5 KB · Visningar: 74
Last edited:

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
2.35 fram
2.9 bak
Enl boken.



Tack för hjälpen! Nu uppför hon sig som vanligt igen.

Hade bara halvfullt både bak o fram....:huvet

Farligt, farligt!
Jag blev av med ett bakdäck mitt i en kurva pga för lågt ringtryck (pyspunka).
Var sjukt nära på att lägga hojen och så fick jag koka kalsongerna :arsele

Nu kollar jag trycket vid varje körtillfälle och håller mig till 2.5 fram samt 2.9 bak.
 

Trajamaja

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
Skogsbygden
Hoj
Honda cbr 600 f
Farligt, farligt!
Jag blev av med ett bakdäck mitt i en kurva pga för lågt ringtryck (pyspunka).
Var sjukt nära på att lägga hojen och så fick jag koka kalsongerna :arsele

Nu kollar jag trycket vid varje körtillfälle och håller mig till 2.5 fram samt 2.9 bak.

Ja eller hur!?

Jag har nog haft lite änglavakt kan man säga...
Har ju ändå snurrat runt rätt mycket på gocartbanan och tjejkurser här hem i kring.

Var väl inte riktigt min tur ännu och gissa om jag lärt mig en nyttig läxa!!!
 

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
Tjena, har kikat på en 2011 speed triple och står lite i valet och kvalet. Det jag funderar på är hur bra vindskydden (finns två nivåer vad jag förstått) man kan köpa till fungerar. Har bara kört sporthoj innan så är ovetande om detta. Kommer bli även lite landsväg och längre sträckor ibland.
 

Teaboi

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Speed Triple-11, Street Triple-10 (Såld)
Tjena, har kikat på en 2011 speed triple och står lite i valet och kvalet. Det jag funderar på är hur bra vindskydden (finns två nivåer vad jag förstått) man kan köpa till fungerar. Har bara kört sporthoj innan så är ovetande om detta. Kommer bli även lite landsväg och längre sträckor ibland.

Hej!
Jag har flyscreen men inte med det extra visor kit som kan beställas. Kan säga att den "lilla" flyscreenen inte hjälper så värst mycket.
Testade extra visor kit på min Street Triple förra året och det var lite skillnad.
Nu har jag det inte direkt för att skydda mig mot vinden utan för att jag tycker det ser bättre ut nu när formen på framlyktorna har ändrats för 2011 års modell.
Det bästa kanske vore om du fick provköra med dessa tillbehör på för jag vet inte säkert hur stor skillnaden är för Speed Triple.
 

Baztard

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Ort
Ösmo
Hoj
Triumph Speedtona 955i -00
tjena,
Ingen som känner till någon riktigt billig triple?
Sugen på att byta bort min RF mot en sådan då det är alldeles åt helvete för lätt att köra för fort med min (får skäll av frugan :p )
enligt en hojfirma som ville byta in min kunde de få ut 26-28 för den så dert är väl där i krokarna bytesvärdet ligger :)

Min ohyggligt överprissatta blocket annons finner man här http://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_RF900_R_i_perfekt_skick_34849725.htm?ca=11&w=1
(Ja jag är väl medveten om att priset är högt som synden :) )

/ Jacob
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Hej!
Jag har flyscreen men inte med det extra visor kit som kan beställas. Kan säga att den "lilla" flyscreenen inte hjälper så värst mycket.
Testade extra visor kit på min Street Triple förra året och det var lite skillnad.
Nu har jag det inte direkt för att skydda mig mot vinden utan för att jag tycker det ser bättre ut nu när formen på framlyktorna har ändrats för 2011 års modell.
Det bästa kanske vore om du fick provköra med dessa tillbehör på för jag vet inte säkert hur stor skillnaden är för Speed Triple.

Jag hade sporthoj innan och tagit bort min flyscreen, den är för ful!! Gör heller ingen nytta som vindskydd.
Enorm skillnad på hoj men eller utan kåpa men jag har vant mig, stora fördelar finns faktiskt:) Det går mycket tystare och det blir inte lika mycket turbulens om man hamnar bakom en lastbil eller så, sen märks det negativt när det går undan samt om man har motvind, fördelen då är att det inte går riktigt lika fort(körkortsvänligt).
Sen behöver man inte lika hög hastighet innan man får fartkänsla så jag byter nog inte tillbaka från streetfighter klassen, möjligtvis en annan hoj men det blir nog utan kåpa.:banana
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top