MissTriple
Medlem
Kolla tändstiften. Det kommer ofta in vatten där på Speed Triple som rostar ihop och det visar sig med bludder vid kraftiga påslag.
Tack det ska jag kolla. Hoppas du har rätt, för då var det ett billigt fel...
Kolla tändstiften. Det kommer ofta in vatten där på Speed Triple som rostar ihop och det visar sig med bludder vid kraftiga påslag.
Passa på att byt tätningarna om det är den gamla sorten som sitter monterad nu (vilket det gör original på 02-04). Tror de kostar runt 40 spänn styck.Tack det ska jag kolla. Hoppas du har rätt, för då var det ett billigt fel...
Passa på att byt tätningarna om det är den gamla sorten som sitter monterad nu (vilket det gör original på 02-04). Tror de kostar runt 40 spänn styck.
2.35 fram
2.9 bak
Enl boken.
Tack för hjälpen! Nu uppför hon sig som vanligt igen.
Hade bara halvfullt både bak o fram....
Tack det ska jag kolla. Hoppas du har rätt, för då var det ett billigt fel...
Tänkkte höra med er som säkert redan lusläst hela tråden alt hängt med från början ang frambromsen på s3-06. Tjejen är stolt ägare av en vit s3-06. Problemet är bara att frambraomsen tar så extermt långt in! Den "Degar" dessutom. Vid luftning kommer ingen luft alls så det är förmodligen inte problemet. Funderar på att byta ut frambromscylindern? Tipps någon som passar rakt av? Radialmonterade Nissin-ok med stora skjivor borde ju borga för ett sju h..... wheelieförmåga.
Problemet är bara att frambraomsen tar så extermt långt in! Den "Degar" dessutom. Vid luftning kommer ingen luft alls så det är förmodligen inte problemet. Funderar på att byta ut frambromscylindern?
Har ett problem, min s3-06 den kissar en skvätt kylarvätska ur dränerings slangen verenda gång jag stannar, vad kan det vara för fel? Tacksam för svar....
2.35 fram
2.9 bak
Enl boken.
Tack för hjälpen! Nu uppför hon sig som vanligt igen.
Hade bara halvfullt både bak o fram....
Farligt, farligt!
Jag blev av med ett bakdäck mitt i en kurva pga för lågt ringtryck (pyspunka).
Var sjukt nära på att lägga hojen och så fick jag koka kalsongerna
Nu kollar jag trycket vid varje körtillfälle och håller mig till 2.5 fram samt 2.9 bak.
Farligt, farligt!
Jag blev av med ett bakdäck mitt i en kurva pga för lågt ringtryck (pyspunka).
Var sjukt nära på att lägga hojen och så fick jag koka kalsongerna
Nu kollar jag trycket vid varje körtillfälle och håller mig till 2.5 fram samt 2.9 bak.
Ja eller hur!?
Jag har nog haft lite änglavakt kan man säga...
Har ju ändå snurrat runt rätt mycket på gocartbanan och tjejkurser här hem i kring.
Var väl inte riktigt min tur ännu och gissa om jag lärt mig en nyttig läxa!!!
Tjena, har kikat på en 2011 speed triple och står lite i valet och kvalet. Det jag funderar på är hur bra vindskydden (finns två nivåer vad jag förstått) man kan köpa till fungerar. Har bara kört sporthoj innan så är ovetande om detta. Kommer bli även lite landsväg och längre sträckor ibland.
Hej!
Jag har flyscreen men inte med det extra visor kit som kan beställas. Kan säga att den "lilla" flyscreenen inte hjälper så värst mycket.
Testade extra visor kit på min Street Triple förra året och det var lite skillnad.
Nu har jag det inte direkt för att skydda mig mot vinden utan för att jag tycker det ser bättre ut nu när formen på framlyktorna har ändrats för 2011 års modell.
Det bästa kanske vore om du fick provköra med dessa tillbehör på för jag vet inte säkert hur stor skillnaden är för Speed Triple.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |