Tackar för omtanken. Tragiskt det som hände. Jag var väldigt noggrann.
Nu har sparven landat igen. 6 dagar på resande fot, ca 160mil och ett bröllop har jag hunnit med. Att packa lätt är A och O har jag märkt. Man tar med sig alldeles för mycket grejor per automatik. Hälften av kläderna jag fick med mig har inte använts.
Inte heller kniv, multitång eller punka-spray men det ska nog med på nästa runda också.
De polska vägarna håller överlag hög standard numera (på de flesta ställena) och Polackerna kör ungefär som Stockholmare skulle man kunna säga. Man kan inte ligga och sova i trafiken med andra ord utan tight'a filbyten och omkörningar hör till. Ständig uppsikt bakåt är ett måste.
Jag fick vara med om 2 stora oväder i samband med körningen och i båda fallen fick jag beklaga mig över hur värdelösa mina kläder är.
"Water-proof" i dojorna funkar endast när man försöker torka ut de. Då kan de stå i solen i 12h utan att släppa ut någon fukt
På väg till färjan igår kväll slog det andra ovädret till och det var nog första gången som jag verkligen blev rädd för åska. Det regnade 0.5l-vattendroppar och allt var genomblöt. Samtidigt slog det blixtar av rent biblisk proportion överallt runt om mig. Inte alls så mysigt som åska ibland kan vara.
Överlag är jag grymt nöjd med turen och väntar redan med spänning på min Norge-resa om 3 veckor
Biltemas 60l packrulle ska också få sig ett eloge. Helt klart mitt bästa köp. Lätt att packa, får plats med mycket prylar och håller snustorrt därinne.
Den fick t.o.m. fyllas på med lite nyinköpta kläder, parfym och så klart en fin Singel Malt som avnjuts i skrivande stund.
PS. Byte bakdäck ett par dagar innan avresa, nyss beställde jag ett nytt framdäck.
Schyst trip Synd att du fick lite regn Fick du träsmak?